Jump to content

WheRe'D tHe gHosTs gO? Animacja dyplomowa - Coming Soon


Recommended Posts

...dokładnie :D Czy ktoś wie, może podzielić się tajemnicą jak zoptymalizować render?

Generalnie z tego co wiem, renderowanie animacji z ruchomymi obiektami i światłami z GI działa w trybie BF/BF. Mała klatka poglądowa renderuje się wtedy w jakieś 1:09 min. Z GI off ok 35s ale różnica jest spora. Próbowałem z samym domelight i wychodzi 58s ale jest dużo szumu. Zaczynam mieć wrażenie że wszelkie optymalizowanie i fakeowanie, koniec koncem i tak sprowadza się do jednego... [1:09 min] Może jest gdzieś jakiś bystry myk, który można zastosować? :D Jakiś fajny tutorial??

Link to post
Share on other sites

Dziękuję! Tego 3ds maxowego part I widzialem i generalnie głowa mnie bolała jak zobaczyłem te sfery, jakoś cięzko było mi to przenieść na maye. Part II wygląda obiecujaco. Przetrawię materiał, może jeszcze coś przyswoi mój mózg XD

Link to post
Share on other sites

nie przesadzaj :) to bardzo proste, raz to zrobisz i bedziesz wiedział co i jak. *Tip - w sytuacji awaryjnej, jezeli zalezy Ci na czasie to przy przeliczaniu prepassa mozesz minimalnie zmniejszyc rozdziałke a do samego renderu z powrotem zwiekszyc :) np. jesli animacje liczysz w full HD 1920 pix to prepass mozesz przeliczyc na 1440 pix (albo nawet jeszcze mniej - zalezy jak głęboko jestes w dupie), roznica w jakosci minimalna a czasowo jestes sporo do przodu

Edited by jaras
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

I'm still alive... Wrzucam stilla, praca wre a czasu tak niewiele. :(

Death_1080p.jpg

Co do zdepth passu, w AE jest to troche dziwne, naszczeście nowa wtyczka openexr 1.9 ma bardzo dobre wsparcie dla multichannelow, nie widze roznicy w wydajnosci gdy skladam compo z 16 bitowych png a 16 bitowego exr'a refresh klatki wynosi tyle samo, jakies 4 sekundy. Compression :default, takze poelcam jesli ktos nie chce miec 100k plikow w oddzielnych folderach i plikach. Co jest natomiast bardzo dziwne to ze AE i frishluft nie widzi jakby glebi z pliku exr? Jesli wrzucam zdepth pass z pnga wszystko wyglada ok... tylko znowu... workaround X_x

moze ja jestem jakis le.. albo nie wiem o co biega, alpha straight, unmultiplied niby wszystko a takie rozbieznosci :/

exr.jpg

png.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Mały update związany z warsztatem, generalnie GI odpada w moim wypadku, nawet metodą prepassów, wychodzi gorzej niż BF/BF. Prepas liczy się ok 1 minuty, beauty z odczytem mapy GI jakieś 5 minut co łącznie daje 6, BF/BF generalnie liczy się w 5 z małym hakiem. Co gorsze czasy wachają sie od kilku do 50 minut [bF\BF] tam gdzie dużo textur z alphą. Przetestowałem też MentalCore'a, ale niestety czasy i efekt jednak odstaje od moich oczekiwań, po za tym jest bardzo neistabilny. Trochę poszperałem i znalazłem ciekawą metoda fake'owania GI za pomocą Vray_Dirta. Jest chyba najlepszą metodą, daje bardzo duża kontrolę i co lepsze można osiągnąć całkiem fajny efekt plus color bleeding. Czasy też są ok dwu krotnie niższe na złożonej scenie także z 50 minut schodzi do ok 27 w najgorszym wypadku.

Poniżej porównanie na prostym przykładzie, myślę ze jak oddam film do renderingu to zrobie może jakiś tutorial o tym bo nie mogłem nic znaleźć fajnego ale u mnie słabo z szukaniem i potem sam sie musze męczyć... XD

Compare.jpg

Dirt_GI_Astro_00000.jpg

Edited by blukazs
Link to post
Share on other sites
I'm still alive... Wrzucam stilla, praca wre a czasu tak niewiele. :(

 

Co jest natomiast bardzo dziwne to ze AE i frishluft nie widzi jakby glebi z pliku exr? Jesli wrzucam zdepth pass z pnga wszystko wyglada ok... tylko znowu... workaround X_x

 

 

Nie musisz renderować Z-Deptha do PNG. After widzi Z-Depth z EXR. Jak na warstwę z EXR wrzucisz filtr 3D Channel Extract to musisz ją zamknąć w nową kompozycję. Wtedy Frushluft umiejscowiony na Adjustment Layer pobiera Zdepth z tamtej przygotowanej warstwy.

 

To jest wina struktury AE, kiedy chcesz pobrać jakieś informacje o obrazie z innej warstwy, to nie są uwzględniane filtry, przez co Frishluft takiego EXra nie widzi jako czarno-białej mapy głębokości tylko widzi zwyczajny obrazek RGBA. Dopiero po zamknięciu w nową kompozycję ze wszystkimi filtrami pozwala uwzględnić działanie filtrów w pobieranym obrazie.

 

A tak na marginesie, bardzo ciekawie się projekt zapowiada.

Daleko jeszcze ? :)

Link to post
Share on other sites

... :O działa, faktycznie. :| Wiedziałem że to musi być tak proste że nigdy na to nie wpadne! Wielkie dzięki !!! : >

Dziękuję, zobaczymy co finalnie z tego wyjdzie :] Napewno już bliżej niż dalej, ten miesiąc jest decydujący, prawie wszystko jest już zrobione, trzeba podopieszczać małą część dorobić, da rady. :)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Po ostatnich "korektach mentorskich" próbuję ponownie ogarnąć całość i wrócić do stanu rzeczy sprzed dwóch tygodni, nie będę się rozwodzić bo nie ma nad czym i po prostu ręce opadają... Niestety nie ma kabelka - wciąż walczę z mocapem aby to jakoś wyglądało, w między czasie ujawnię trochę dalszych fragmentów:

Wdt_GG_00000.jpg

Wdt_GG_00001.jpg

Wdt_GG_00002.jpg

Wdt_GG_00003.jpg

Wdt_GG_00004.jpg

Link to post
Share on other sites

Yo,

a nie myślałeś może, aby drastycznie zwiększyć dof'a tak aby uzyskać efekt bardzo małej skali? Że niby całość dzieje się na makiecie. Teraz to mi trochę wygląda na taki stan pomiędzy naturalnym światem, a czymś małym / bajkowo-makietowym (trochę płasko). Opieram się na ostatnim uploadzie, bo np. w tym obrazku http://postimg.org/image/yj8wex6ff/ świat wygląda już na naturalny (dof'a prawie nie ma)

 

EDIT:

próbowałem coś takiego zrobic, ale chyba nie wyszło mi za dobrze :P - http://imagizer.imageshack.us/a/img631/4494/hS1HjH.jpg

 

EDIT2:

..chociaż w sumie cofam co mówiłem

 

elo!

Edited by STRZYG
Link to post
Share on other sites
Yo,

a nie myślałeś może, aby drastycznie zwiększyć dof'a tak aby uzyskać efekt bardzo małej skali? Że niby całość dzieje się na makiecie. Teraz to mi trochę wygląda na taki stan pomiędzy naturalnym światem, a czymś małym / bajkowo-makietowym (trochę płasko). Opieram się na ostatnim uploadzie, bo np. w tym obrazku http://postimg.org/image/yj8wex6ff/ świat wygląda już na naturalny (dof'a prawie nie ma)

 

EDIT:

próbowałem coś takiego zrobic, ale chyba nie wyszło mi za dobrze :P - http://imagizer.imageshack.us/a/img631/4494/hS1HjH.jpg

 

EDIT2:

..chociaż w sumie cofam co mówiłem

 

elo!

Hej, :) Myślałem o tym, spróbuję zrobić takiego tilt-shifta i zobaczę jak to będzie wyglądać. Na pewno pierwszy plan musi być bardziej rozmyty, reszta też się będzie zmieniaćz upływem czasu, czasem ostra będzie postać czasem dalszy plan. Te stille to taki bardziej defaultowwy dof - niestety wrzucałem na szybko. Mam też maski poszczególnych planów, ale jak na razie, nie jest to super finał, tak jak wpomniałem brakuje kabla itd... Ostatni screen jest bez dofa żeby lepiej było widać to fake'owe GI, które chyba muszę zmienić XD :/ mam jeszcze ciekawy pomysł na postać w głowie, ale muszę nagrać na kamerę szum ze starego crt'ka i vhsa... :D Mamy tu jeszcze nawet projektor na 32mm :O normalnie zoo - archiwum.

Edited by blukazs
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

...renderuje się! :D Teoretycznie na 29 września film musi być gotowy. Ma być wystawa jesiennych dyplomów w pałacu sztuki w Krakowie. Mam nadzieję że się uda! Jeśli nie to dopiero koniec października. Z racji wesołej nowiny mały still:

Ghost_Woman_Pano.jpg

Link to post
Share on other sites
Świetnie, że masz siły i motywację, aby jechać z tym. Trzymam kciuki. Nie ukrywam, że to co pokazujesz bardzo zachęca do całości.

 

Deadline faktycznie blisko, ale dajesz... dajesz...

 

Dziękuje za miłe słowa. Nie nazwałbym tego motywacją... :D Wyobraź sobie głęboką dziurę w której spędzasz 5 lat. Jest ciemno, gdzieś wysoko i daleko widać jakieś światło. Wspinasz się 5 lat, tylko po to aby wyjść z tej dziury i mroku, uciec i nigdy nie wracać, bo masz nadzieję że w końcu ujrzysz światło, dołączysz do ludzi. :D To jest w bardzo zbliżonym stopniu opis 1:1. XD Fakt faktem że na górze jest coraz trudniej i łatwiej się zabić, ale... " ja nie dam rady?"

Link to post
Share on other sites

Profesjonalnie ma to Kolega rozrysowane. Powiedziałbym nawet, że wzorcowo ;)

Podoba mi się progress konceptu Śmierci. Syntetyczna, kanciasta forma, przywodzi różne symboliczne skojarzenia.

Fajnie, że niedługo premiera! Robi się coraz ciekawiej.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Film w zasadzie skończony, czekam na finalny dźwięk, zostały jakieś drobne poprawki dofa i takie kosmetyki, wyszło lekko ponad 8 minut... Obrona ponoć 28 paźdz, może wrzucę wcześniej, jeśli się uda : ]

Niestety nie chce zbyt spoilerować, więc dalszych fragmentów nie chcę ujawniać, ale wrzucę parę finalnych ramek.

Still_00627.jpg

Still_01755.jpg

Still_02422.jpg

Still_03194.jpg

Still_03815.jpg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy