Jump to content
mirkuz87

Usuwanie triangulacji w 3ds max

Recommended Posts

Witam wszystkich,

 

bardzo często importując model 3ds do maksa otrzymujemy siatkę która jest źle wygładzona, ma wiele ścianek niepoprawnie sflipowanych itd. Na dodatek dla taki model źle znosi funkcje związane z wygładzaniem. Rozwiązaniem które może pomóc jest polecenie quadify all - niestety ono też nie zawsze działa poprawnie.

Chciałbym zaprezentować inny sposób na usunięcie kłopotliwej triangulacji w modelu:

 

1. Importujemy model do 3ds maxa.

2. Konwertujemy go do edit poly

3. Idziemy do zakładki create > space warps> bomb. Tworzymy obiekt bomb obok modelu

4. Naciskamy na "bind to space warps" - na głównym pasku 3ds maxa - trzymając myszkę przeciągamy od obiektu "Bomb" na nasz model

5. Zmieniamy aktualną klatkę na dowolną powyżej klatki początkowej (przesuwając suwak obiekt powinien nam się "rozwalać")

6. Wchodzimy w parametry obiektu "Bomb" - zmieniamy wszystkie wartości na 0 (oprócz fragment size które ustawiamy na min/max =2)

7. Eksportujemy nasz model do formatu .3ds (sam model, bez obiektu "Bomb")

8. Usuwamy wszystko ze sceny

9. Importujemy zapisany wcześniej model .3ds

10. Nie zmieniając go na poly (działając cały czas na edit mesh) zaznaczamy wszystkie krawędzie - i wciskamy opcję auto edge

11. Siatka powinna zmienić się na prostokątną

 

Niestety i ten sposób jest zawodny - czasem zostają pojedyncze trójkątne elementy, ale jest ich zdecydowanie mniej niż przy poleceniu 'quadify all".

 

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie prościej jednak użyć narzędzia z graphite modeling tool w zakładce Geometry (All) -> Quadrify All?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bacry - prościej, ale po tym poleceniu w żadnym programie na ogół nic dobrego nie wychodzi.

 

mirkuz87 - dzięki, widziałem gdzieś kiedyś video z tą sztuczką, szukałem jakiś czas temu, a nie dało już rady znaleźć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem dlaczego, ale po tym nie mogę usuwać egde'y za pomocą ctrl+bakspace, ani nie działa meshsmooth itd. Można jakoś to naprawić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

do pojedynczych trójkatów można zawsze zastosować detriangulator ze scriptspota...fajna sprawa..nie wywalał wszystkiego ale też czyścił znaczne hektary meszy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy