Jump to content
Sign in to follow this  
Lubasz

Unwrap - Checker

Recommended Posts

Witam, jak uniknąć takiego błędu przy unwrapowaniu jak w zdjęciu poniżej? Chciałbym rozłożyć siatkę, żeby póżniej łatwiej to otexturować jednak na chekerze nie wygląda to zbyt ładnie przy zaznaczeniu, cały ten okrąg idac wzdłuż zaznaczenia, jak temu zaradzić?

 

 

f5a81e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz chyba rozłożyć ten "okrąg" na pojedyncze polygony. Na bryle one maję zdecydowanie kształt trapezowy a w edytorze unwrap masz je rozciągnięte do prostokątów. Dlatego siatka zaczyna się giąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy dobrym sposobem będzie to, że wszystkie trapezy z tego okręgu nałoże na siebie aby zaoszczędzić miejsca? I czy jest jakiś prosty sposób aby to zrobić, czy musze nakładać ręcznie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 -Możesz nałożyć je na siebie ale wtedy na każdym będzie identyczny fragment mapy/tekstury.

2 - "Z automatu" chyba nie da się tego zrobić. Standardowy edytor Unwrap nie ma chyba nawet funkcji przyciągania wierzchołków. Ale są alternatywne edytory. Być może one udostępniają takie funkcje. Musiałbyś "pogooglować".

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co widać na screenie jest małym elementem z całego obiektu więc myślę, że taka sama tekstura na każdym z trapezów nie będzie razić w oko, w każdym bądź razie dzięki za pomoc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fishinthewater

Nie wiem jak dokładnie wygląda ten obiekt ale da się to w prosty sposób rozłożyć, min. tak:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obiekt wygląda podobnie jak Twój, jednak po takim rozłożeniu gorzej mi się to później teksturuje, stanowczo wole jak siatka jest kwadratowa, łatwiej to wszystko poustawiać w edytorze gdy model jest dość złożony.

 

@edit

Chociaż po przemyśleniu stwierdzam, że twoje rozłożenie będzie lepsze i łatwiejsze do oteksturowania, nie będzie widać szwów przy tym okręgu.

 

Dzięki za pomoc!

Edited by Lubasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 - "Z automatu" chyba nie da się tego zrobić. Standardowy edytor Unwrap nie ma chyba nawet funkcji przyciągania wierzchołków. Ale są alternatywne edytory.

 

A i owszem, da się. Pod prawym myszy masz copy/paste. Przyciąganie do wierzchołków też ma - ikonka magnesuuuuu na samym dole;)

 

Ja bym rozłożył tak jak fishinthewater.

 

Na prosto też powinno się dać zrobić z mniejszą deformacją. Wrzuć ten obiekt w obj, mogę zobaczyć jak to wygląda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obiekt można pobrac w linku poniżej, po zaimportowaniu go do maxa polecam najpierw zaatachować wszystkie elementy a potem dodac unwrapa i można zobaczyć co i jak. Byłbym wdzięczny, aby ktoś napisał czy siatka została możliwie rozłożona.

 

 

http://speedy.sh/yj7G5/studnia.obj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy