Jump to content

Recommended Posts

Witam, jak uniknąć takiego błędu przy unwrapowaniu jak w zdjęciu poniżej? Chciałbym rozłożyć siatkę, żeby póżniej łatwiej to otexturować jednak na chekerze nie wygląda to zbyt ładnie przy zaznaczeniu, cały ten okrąg idac wzdłuż zaznaczenia, jak temu zaradzić?

 

 

f5a81e.jpg

Link to post
Share on other sites

1 -Możesz nałożyć je na siebie ale wtedy na każdym będzie identyczny fragment mapy/tekstury.

2 - "Z automatu" chyba nie da się tego zrobić. Standardowy edytor Unwrap nie ma chyba nawet funkcji przyciągania wierzchołków. Ale są alternatywne edytory. Być może one udostępniają takie funkcje. Musiałbyś "pogooglować".

Link to post
Share on other sites

Obiekt wygląda podobnie jak Twój, jednak po takim rozłożeniu gorzej mi się to później teksturuje, stanowczo wole jak siatka jest kwadratowa, łatwiej to wszystko poustawiać w edytorze gdy model jest dość złożony.

 

@edit

Chociaż po przemyśleniu stwierdzam, że twoje rozłożenie będzie lepsze i łatwiejsze do oteksturowania, nie będzie widać szwów przy tym okręgu.

 

Dzięki za pomoc!

Edited by Lubasz
Link to post
Share on other sites

2 - "Z automatu" chyba nie da się tego zrobić. Standardowy edytor Unwrap nie ma chyba nawet funkcji przyciągania wierzchołków. Ale są alternatywne edytory.

 

A i owszem, da się. Pod prawym myszy masz copy/paste. Przyciąganie do wierzchołków też ma - ikonka magnesuuuuu na samym dole;)

 

Ja bym rozłożył tak jak fishinthewater.

 

Na prosto też powinno się dać zrobić z mniejszą deformacją. Wrzuć ten obiekt w obj, mogę zobaczyć jak to wygląda.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy