Jump to content

[FD] Jaskiniowa grupa dochodzeniowo-śledcza


Recommended Posts

Jest to mój pierwszy post więc witam wszystkich.

 

Na wstępie chciałem napisać że jest jeden pomysł "Ape detective" Gangrela i nie jestem pewien czy mój nie jest za podobny, jak tak to postaram się coś innego wymyślić.

 

Mój pomysł na grafikę:

 

"nie wiem jaką bronią będzie się walczyło w czasie III wojny światowej ale IV będzie na kamienie i maczugi" A. Enstein

 

Scena po którejśtam wojnie swiatowej gdzie ludzie cofnęli się, nie dosłownie, ale technologicznie i kulturowo do epoki kamienia łupanego.Główny bohater - detektyw, prowadzi śledztwo w sprawie zaginięcia.

 

Opis sceny:

Widok kolesia badającego ślady. Zamyślonego, kuca przy ziemi i korzysta z aktualnie w miarę nowoczesnego sprzętu detyktywistycznego - patyka, którym grzebie w czymś co znalazł. Przestępstwo jest prawdopodobnie porwaniem ale zbrodniaż zostawił ślady - może część ciała porwanej ofiary? np stopę.

Po bokach pomocniczy detektywa - jeden obrysowuje kredą znalezioną część ciała, inny robi dokumentacje rysunkową albo zabezpiecza teren taśmą policyjną, albo jakimiś lianami.

Od stopy prowadzą ślady aż na tyły gdzie w tle jakiś mutant zaciąga w krzaki brakującą część ofiary, ale detektywi dopiero to odkryją, albo i nie.

 

Praca miałaby być w klimatcach coś pomiędzy filmem RRRRR, falloutem, mad maxem, flinstonami a jakimkolwiek serialu w stylu CSI kryminalne zagatki. Stylistycznie nie wiem, może kreskówkowo, albo realistycznie jakby się udało i by pasowało.

 

 

[ATTACH=CONFIG]92848[/ATTACH]

 

inspiracje:

6add.jpg

 

To tyle na wstępie, mam nadzieje ze uda się dokończyć. Później zmiennię opis na 3-zdaniowy.

 

 

Powodzenia wszystkim uczestnikom konkursu.

 

 

 

 

Poprawiony opis:

 

Po wielu wojnach światowych ludzkość cofnęła się technologicznie i kulturowo do epoki kamienia łupanego.

Potomkowie tych którzy przetrwali starają się na nowo zorganizować.

Niedawno powstała Grupa Dochodzeniowo-Śledcza pod dowództwem detektywa Franka, prowadzi śledztwo w sprawie zaginięcia córki wodza ich plemienia.

Edited by Olhado
Link to post
Share on other sites
  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wstępna kompozycja:

 

[ATTACH=CONFIG]92499[/ATTACH]

 

detektywi z przodu skupieni na badaniu dowodów - zamiast stopy sam but żeby było mniej brutalnie,

w tle mutant-porywacz z ofiarą, przemyka się za ich plecami.

 

Całość może być w nocy przy świetle pochodni, wtedy mutant za plecami będzie bardziej ukryty i bedzie można mniej szczegółów robić w modelach.

 

szkic detektywa:

[ATTACH=CONFIG]92498[/ATTACH]

 

 

 

szkicowe koncepcje mutanta z tła:

 

[ATTACH=CONFIG]92497[/ATTACH]

Link to post
Share on other sites

Kompozycja, kadr i oświetlenie.

Chyba 3 wersję wybiorę.

1.

[ATTACH=CONFIG]92581[/ATTACH]

2.

[ATTACH=CONFIG]92582[/ATTACH]

3.

[ATTACH=CONFIG]92583[/ATTACH]

 

postacie mają docelowo wygadać bardziej prymitywnie. Ta latarka z przodu to pochodnia, jeszcze nie wiem jak ją zrobić, może zdjęcie płomieni żeby wyglądało realistycznie

 

 

i koncepcja macki mutanta, chyba trochę za obleśna wyszła

[ATTACH=CONFIG]92584[/ATTACH]

Link to post
Share on other sites

rzeźby postaci pierwszoplanowych. Na razie same twarze, inspirowane aktorami. Zdjęcia referencyjne z internetu:

 

1. szef, kapitan? grupy - Franek

[ATTACH=CONFIG]92634[/ATTACH]

 

2. kadet Arnold

[ATTACH=CONFIG]92635[/ATTACH]

 

3. zastępca i prawa ręka szefa: Ferdynand

[ATTACH=CONFIG]92636[/ATTACH]

Link to post
Share on other sites

wyrzeźbiony detektyw

[ATTACH=CONFIG]92836[/ATTACH]

retopologia

[ATTACH=CONFIG]92837[/ATTACH]

podgląd modelu z nałożoną mapą normal

[ATTACH=CONFIG]92838[/ATTACH]

normalmap

[ATTACH=CONFIG]92840[/ATTACH]

podkład do malowania

[ATTACH=CONFIG]92841[/ATTACH]

 

jeszcze trzeba dodać szkielet, ułożyć go i wtedy pododaje jakieś ciuchy i dodatki: futra, naszynik z kości itp i jakieś plemienne tatuaże czy coś takiego, no i włosy.

Link to post
Share on other sites

detektyw i asystenci - modele z normalmap i z dodanymi szkieletami. Udało się dodać kości ale pewnie się nieźle podeformują podczas układania, ale jestem zadowolony, to moje pierwsze wymodelowne realistyczne postacie w 3d i 2 z kośćmi. Pozostało poustawiać pozy i zrobić dodatki, materiały i tło. panowie zasłużyli na jakieś ciuchy i włosy.

Link to post
Share on other sites

Kurde a miało wyjść realistycznie. Faktycznie trochę groteskowe gęby wyszły. Masz racje, jest stylizowane i chyba nie ma sensu iść w realizm, szczególnie że scena miała być humorystyczna. Dzięki za redę.

 

Może w takim stylu? jeszcze tekstur nie ma, ale takie trochę kreskówkowe materiały.

Link to post
Share on other sites

Aktualny stan prac.

 

Futra do poprawki, textur jeszcze nie ma, ale bedą, włosy też, no i tło i dodatki: jakieś wisiorki dzidy itp.

 

No i mutant i babka w tle.

 

Wypisuje sobie żeby wiedzieć co trzeba jeszcze zrobić.

 

Na pierwszym planie ma być czaszka z dużą ilością oczodołów i jakimiś kłami, a w tle na niebie wielki księżyc, może jakiś podniszczony, albo z miastami na nim? tak żeby wyglądało jakoś futurystycznie.

Link to post
Share on other sites

o fajnie że wyszedł śmiesznie, nie wiedzialem czy go zrobić głupkowatego czy poważnego, ale chyba dobrze wyszło,

 

aktualny stan prac, jeszcze, czacha, tło i textury do zrobienia.

 

n1s86mp

https://imageshack.com/i/n1s86mp

n1s86mp

 

nie wiem czy wszystko ok z zamieszczonym obrazkiem, może coś źle robię bo jest sam link a nie grafika

Edited by Olhado
Link to post
Share on other sites

Naprawdę fajne, modele przy takim świetle wypadają bardzo dobrze!

 

Mam wątpliwości co do kompozycji i samego potwora w tle; moim zdaniem mógłbyś w ogóle zrezygnować z tej kobiety porywanej przez te macki. Grupa jaskiniowców mogłaby dla odmiany przyglądać się np. hełmowi astronauty zakopanemu w ziemi, co od razu uratuje Cię od potrzeby tłumaczenia się, co tak naprawdę jest "future" w tej pracy. Dodatkowo mógłbyś skupić się tylko na takim kadrze, który wyeksponuje tylko i wyłącznie trzech bohaterów w scenie.

 

I jeszcze jeden drobiazg, może warto by zastąpić światło latarki ogniem, aby jaskiniowcy posługiwali się bardziej narzędziami dla siebie osiągalnymi.

 

Miły progres, powodzenia i działaj dalej!

Link to post
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za komentarze, to na prawdę bardzo motywujące, aż chce się dalej pracować :)

 

@mookie

 

Super pomysł z tym hełmem astronauty, może nawet lepiej by to wyglądało, bo mam wrażenie jakby te macki w tle tak na siłę były wepchnięte. Z nim byłoby bardziej future, ale też chyba mniej detective, bo teraz szukają zaginionej, a bez niej to jakby badali jakieś znalezisko, takie future archeolog , sam nie wiem.

 

A ten świecący kij to miała być pochodnia, na razie samo światło jest bo jeszcze nie wiem jak ogień zrobić, muszę jakieś tutorioale obejrzeć, w ostateczności doda się płomień w postprodukcji. A trzyma go jak latarkę żeby było śmieszniej, przynajmniej tak mi się wydawało.

Link to post
Share on other sites

mookie - długo nad tym myślałem i doszedłem do wniosku że chyba jednak zostawię jak jest. W tej koncepcji świat jest zniszczony po wielu wojnach a garstka ludzi która przeżyła, a raczej ich potomkowie próbują jakoś się zorganizować, i chyba by nie prowadzili śledztwa znajdując jakieś stare przedmioty które nie wiedza do czego służą. Wtedy by już chyba nie byli detektywami tylko jakimiś poszukiwaczami czy naukowcami. Ale z tym hełmem na pewno by fajniej wyglądało.

 

YetoKnight - dzięki :)

Link to post
Share on other sites

dodane ruiny budynków w tle i postprodukcja różnymi filtrami: mgła, rozmycie itp.

 

i5s9.jpg[/img]

 

en0o.jpg

 

W tle budynki docelowo mają być obrośnięte bluszczem, a z tyłu mają być krzaczory i drzewa.

 

Pozostało dodać jakieś śmieci z przodu , szcząkti robotów czy hełm, ogień do pochodni żeby nie wyglądała jak latarka, no i brakujące tekstury.

 

A i w tle coś wielkiego kosmicznego nad budynkami.

Link to post
Share on other sites



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy