Skocz do zawartości

v-ray - jakość rendera i tekstur


Lukasz2244

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Tak jak w temacie. Nie mogę poradzić sobie z jakością może nie tyle co rendera (bo dopiero powoli odkrywam go) a jakości tekstur.

Co może powodować, aż tak duży spadek jakości tekstur.

http://www.sendspace.pl/file/pic/48a3ef4ae31b72643296e2b/origin

http://www.sendspace.pl/file/pic/fe89f57b5da7daa09e7ec74/origin

 

Z góry dziękuję za info.

 

Pozdrawiam

 

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Albo subdivs światła albo subdivs reflection w materiale. Domyślne 8 jest zdecydowanie za małe.

 

Dziękuje za odpowiedź..

 

subdivs w materiale mam ustawione na 8 faktycznie, zaraz zmienię. Swiatła również. Świece dome (subdivs 8)i w Daylight nic nie zmieniałem.

Poniżej ustawienia i finalny render na nich. Jakieś artefakty mi się porobiły.

Nie wiem czy dobrze ustawiam niektóre parametry. :/.

http://www.sendspace.pl/file/pic/4d92a991aa1bf183aadc24f/view

http://www.sendspace.pl/file/pic/06ddd74bf199b693ddbf9cb/view

 

Pozdrawiam

 

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze jak byś napisał jaki masz komputer żeby ci go nie zamordować ustawieniami bo na razie masz bardzo niskie ustawienia rendera i stad są plamy na meblach w sekcji irradiance map zmień z very low na medium podciągnij parametry Hsph 60 interp sample 30 w Light cache do finalnego renderu daje się parametr subdivids spokojnie na 1200-1500 jeśli to mają być większe rozdzielczości to 2500-3000 jeśli robisz naprawdę duże rozdzielczości to 5000 i wzwyż . Sample size masz za mocno zjechane w dół spokojnie jak na twoje potrzeby będzie 0,01 przy mocno wyciśniętych pracach daje 0,005. W settings masz znacznie za duży parametr treshold noise i dlatego maże ci się obrazek do finalnego daje się 0,005 lub ostatecznie 0,001 ale ten ostatni mocno spowalnia renderowanie Do finalnego renderu warto także zmienić parametr vray daptive subdivision image sampler min daj na 2 maxna 4 jeśli maszyna mocniejsza można dać min 4 max 8

Edytowane przez skalpel3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaopatrz się w taka książkę http://www.francescolegrenzi.com/blog/static.php?page=vray_guide_eng

Dwa sorry za to co pisze ale Dynamico z deczka strzelił nie należy podbijać subów w materiałach które są matowe nie dają odbić np typowe matowe farby ścienne gipsy itp itd takie sceny z bezsensownie podbitymi subami renderuja się godzinami i jeszcze wcale niekoniecznie będzie efekt zadowalający. Zasada jest dosyć prosta najpierw ustawa sobie małej rozdzielczości render o parametrach finalnych i zobacz czy coś na obrazku szumi i tylko tam podnoś subdividy gdzie znajdziesz te szumy. Zawsze można oczywiście je podbić w całej scenie i we wszystkim co na nich się opiera w zakładce settings vray DMC sampler min samples i global subdivid multiplier ten drugi współczynnik jest mnożnikiem subdividów, od pojawianie się takiego pseudo cuda jakim jest SolidRock wiele osób wstawia tu parametry wzięte z księżyca kiedy tak naprawdę bardzo dobre efekty można osiągnąć na parametrach typu min 16 i mnożnika z przedziału miedzy 1 a 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja uwaga była natury ogólnej :-) i oczywiście należy podnosić parametry w odniesieniu do oczekiwanej jakości z uwzględnieniem możliwości posiadanego sprzętu. Natomiast chyba nie ma wątpliwości, że domyślne ustawienia są w większości przypadków za niskie - poza faktycznie "matowymi" materiałami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności