Jump to content
Tazio

Animacja obiektu RBD

Recommended Posts

Wow, dzieki.

Mam teraz chwilke czasu wiec przejrze.

Wczoraj wieczorem szukalem rzeczy na temat pintoanimation aby kontrolowac clotha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calosc zalozenia kumam. Transfer atrybutow w Sopie zrozumialy.

Bawilem sie tym tez za pomoca pointwrangle.

Rozszyfrowuje jeszcze zawartosc sim deformation.

Jutro rozloze sobie te expressions na czynniki pierwsze.

Bardzo duzo sie z tego ucze. Za co dziekuje.

Dzisiaj spedzilem czas w clothem i wires objects. Probuje w ten sam sposob

uruchomic obiekt po pewnym czasie za pomoca pintoanimation.

Najwiekszy problem sprawia mi zrozumienie i wrzucanie tego do dopa.

Chyba poprostu trzeba cisnac az sie to zrozumie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

na obu modify data jest:

!dopoption($DOPNET, $OBJNAME, "SolverParms/ActiveValue", "active")

co oznacza, jezeli obiekt nie jest aktywny, wykonaj operacje.

 

Pierwsze modify data robi update geometrii, raczej oczywiste.

 

Drugie modify data zmienia stan obiektu, na aktywny bazujac na atrybutach.

 

#blablabla bierzemy parametry 
aattr = hou.parm("../attrib").eval()
aclass = hou.parm("../class").eval()
atresh = hou.parm("../threshold").eval()

nie potrzebnie wstawilem dwa razy ta sama linijke z geo

hou.pwd().simulation().objects() - zwraca liste obiektow, ktore sa w dop necie

do kazdego obiektu dobieramy sie przez [], int(hou.lvar("OBJID"))-1 oblicza nam poprawny index listy, obiektu przetwarzanego, obj id zaczyna sie od 1, a indeksowanie listy od 0, dlateo -1

geometry() konwetuje SIM_Geometry na Geometry wiec mozemy bawic sie atrybutami

 

geo = hou.pwd().simulation().objects()[int(hou.lvar("OBJID"))-1].geometry()
if aclass == 0:
   return int(sum(geo.pointFloatAttribValues(aattr)) > atresh)
else:
   return int(sum(geo.primFloatAttribValues(aattr)) > atresh)

 

geo.primFloatAttribValues(aattr) zwraca liste wartosci atrybutu, a sum() robi ich sume,

konwetuje do int() dlatego bo wykiniem operacji > bedzie bool, a active powinno być int.

 

Mam nadzieje ze bawisz sie dobrze :)

Edited by bareja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe jaki prezent z rana. Dzieki.

Dzisiaj to przestudiuje. Dokumentacja Houdiniego jest dla mnie w tej chwili

dosc skomplikowana. Ale przegladam tez duzo plkow z odforum i sidefx.

Jak sie nauczyc myslenia w ten sposob?

Pewnie prze doswiadczenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

Patrzac na zlozonosc tego softu, to chyba nikt dobrowolnie by sie go nie nauczyl.

Aby bardziej zrozumiec Twoje zapiski, przerobilem kilka tutow dzisiaj.

Poczawszy od Houdini Expressions.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Patrzac na zlozonosc tego softu, to chyba nikt dobrowolnie by sie go nie nauczyl.

zawsze znajdzie sie jakis freak ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Ponownie.

Wiem ze to stary wtek ale zaczety przezemnie :P

Przez ostani rok sporo cisnalem houdiniego. Wiem ze to ciagle malo,

ale zawsze to jeden rok madrzejszy. Ostanio rozkminiam pliki od was i wydaja mi sie duzo

bardziej czytelne niz poprzednio. Poprzedni projekt dokonczylem w maxie,

ale mam zamiar poglebic temat i zrobic podobna secne jeszcze raz, ale juz przy uzyciu houdiniego

i lepiej.

To tak gwoli informacji. Dzieki jeszcze raz za te pliki pomocnicze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam Ponownie.

Wiem ze to stary wtek ale zaczety przezemnie :P

Przez ostani rok sporo cisnalem houdiniego. Wiem ze to ciagle malo,

ale zawsze to jeden rok madrzejszy. Ostanio rozkminiam pliki od was i wydaja mi sie duzo

bardziej czytelne niz poprzednio. Poprzedni projekt dokonczylem w maxie,

ale mam zamiar poglebic temat i zrobic podobna secne jeszcze raz, ale juz przy uzyciu houdiniego

i lepiej.

To tak gwoli informacji. Dzieki jeszcze raz za te pliki pomocnicze.

 

powodzenia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy