Jump to content
Sign in to follow this  
Karakan

[Game Art] Szybkie tworzenie kompletnej tekstury diffuse z wykorzystaniem xNormal [xN

Recommended Posts

Postanowiłem zebrać trochę informacji o wypalaniu tekstur w programie xNormal z wykorzystaniem danych z pomalowanego modelu high poly. Jest to prosta i szybka metoda na stworzenie tekstury diffuse (i przy okazji normal), która w wielu przypadkach wystarcza na potrzeby gry (no chyba, że pracujemy na AAA :) ).

 

Sam miałem trochę zabawy z ogarnięciem tego i znalezieniem kolmpletnych informacji w necie kiedy zaczynałem zabawę z xNormalem, więc mam nadzieję, że komuś się przyda. Opisane krok po kroku, więc bez problemu powinny to ogarnąć nawet osoby zaczynające dopiero zabawę z xNormal.

 

https://dl.dropboxusercontent.com/u/44852865/Xnormal%20tutorial.jpg

 

alternatywny link:

http://fav.me/d72kh8x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapytam się czy nie opcji jak w maxie żeby generować mapy na podstawie id ? i nie odsuwać tego/exportować po jednym, bo gdy jest tego dużo to taki proces zajmie cały dzień ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze mówiąc to nie wiem, nigdy nie miałem potrzeby próbować. Zawsze przy wypalaniu eksportuję sobie model low poly i high poly w takich partach, żeby kolejne części sobie wzajemnie nie przeszkadzały i nie zajmuje to wcale tak dużo czasu jakby się mogło wydawać :) Sam eksport wszystkiego to dosłownie kilka minut, góra 5 - 10 jak trzeba eksportować większe siatki z Zbrusha. I można spokojnie wypalać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy