Jakub Wydro Napisano 27 Styczeń 2014 Share Napisano 27 Styczeń 2014 Witam Mam problem z oknem viewportu perespective. Podczas ustawiania modeli na scenie zniknęły mi osie przedmiotu, tzw. strzałki X,Y,Z. Na trzech pozostałych podglądach, front, right, top wszystko jest w porządku, są widoczne. Co moze byc przyczyną ich zniknięcia? Proszę o pomoc bo akurat termin mnie goni :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 27 Styczeń 2014 Share Napisano 27 Styczeń 2014 Cześć. Albo wina skali Maxa albo po prostu błąd sterownika. Jednak stawiałbym na skalę. Nie wiem który max, ale jeśli klikniesz ikonę "domku" obok view cube'a to czy widzisz wszystkie swoje elementy w scenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jakub Wydro Napisano 27 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 27 Styczeń 2014 (edytowane) Ogólnie była to bardzo duża scena gdyż mierzyła ponad 30km długości lecz nie miałem problemu z tymi osiami. Scena została pocięta na 3 kawałki (ze względu na ujęcia) i na dwóch poprzednich pracowało się bez problemu. Raz miałem taki sam problem, lecz po ponownym włączeniu pliku problem znikł. Teraz nic nie pomaga, a nie jest to duzy fragment sceny. Odnośnie "domku" to po jego nacisnieciu wyśrodkowuje mi widok, wszystkie elementy są widoczne. Co z tym cholera mozna zrobic... -akutalizacja- Jak zaznaczę kamerę to wszystko jest ok, strzałki są widoczne, lecz po nacisnięciu jakiegokolwiek innego obiektu strzałki znikają... W widoku Orthographic, także wszystko jest ok. Strzałki są widoczne na wszystkich obiektach.. Edytowane 27 Styczeń 2014 przez Jakub Wydro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2013 Napisano 27 Styczeń 2014 Share Napisano 27 Styczeń 2014 Zmień "Viewport Clipping" dolny suwak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jakub Wydro Napisano 27 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 27 Styczeń 2014 Niestety Viewport Clipping nie pomaga... strzałki dalej są niewidoczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2013 Napisano 27 Styczeń 2014 Share Napisano 27 Styczeń 2014 Wciśnij "x" na klawiaturze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jakub Wydro Napisano 27 Styczeń 2014 Autor Share Napisano 27 Styczeń 2014 X także próbowałem... dalej nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kramon Napisano 27 Styczeń 2014 Share Napisano 27 Styczeń 2014 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porti Napisano 27 Styczeń 2014 Share Napisano 27 Styczeń 2014 @Jakub może masz nieadekwatne do rozmiarów sceny jednostki ustawione i dlatego max szaleje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
serratus Napisano 27 Styczeń 2014 Share Napisano 27 Styczeń 2014 Wejdź w Customize - Preferences - Gizmos i porównaj ze swoimi ustawieniami, te co wkleiłem poniżej są domyślne. Jeśli to nie pomoże, możesz zrobić coś takiego: 1. Zapisz scenę -> Zaznacz wszystkie obiekty -> Export do .3ds albo .obj -> Wyłącz Maxa -> Włącz Maxa -> Importuj lub 2. Wejdź do folderu C:\Users\TWOJA_NAZWA_UŻYTKOWNIKA\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\2012 - 64bit (lub inny)\enu i tam znajdź plik konfiguracyjny 3dsmax.ini, zmień nazwę np. na 3dsmax.ini.backup lub po prostu przenieś ten plik w inne miejsce, potem włącz program i sprawdź czy działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi