Jump to content

Recommended Posts

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów :). Od dłuższego czasu przeglądam to forum i dzięki temu ja też zmobilizowałem się do pracy.

Moje rysuny ( w kolejności chronologicznej):

Robione z foty

gollum_zpsaff2b2bc.jpg

frodo_zps4cfa5c61.jpg

jared1_zps329ff95f.jpg

 

ko1440_zpsf9c3d0d2.jpg

Martwa 30 minut.

martwa_zps38bfb0e0.jpg

Edited by Wojsuj
Link to post
Share on other sites
  • Replies 215
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hej..

postaraj się takich gaf jakościowych nie robić bo ten ostatni skan wygląda tragicznie, znaczy ja nawet nie mam pojęcia co chciałeś narysować.

Jest najstarszy model tego żeby zacząć: olej stworki i inne trudne rzeczy i tak:

1. perspektywa - na yt znajdziesz mnóstwo tutków, ja bym Ci na początku doradził zrobić ze 100 rysunków z linijką, żeby Ci linie trafiały do punktów zbiegu i żebyś był w stanie "wyczuć" linię i jej pozycję. W międzyczasie cienkopis i kolejne 100 rysunków pt połącz linią dwa punkty do tego koła i elipsy tylko nie rób tego na odwal się. Spróbuj unieruchomić nadgarstek, a żeby ruch szedł z łokcia, a cienkopis pod kątem prostym do kartki żeby ślad był wyraźny

punkt dwa będzie jak zrobisz pierwszy :D

powodzenia :P

Link to post
Share on other sites

Jakość poprawiłem.

@Rembik - Aż tak źle? :D

@Rotcore - Od początku lipca z przerwami.

@motyl - Nie wiedziałem, że to będzie aż tak źle się przedstawiało :P. Już poprawiłem i znalazłem sposób na skanowanie więc git.

Co do nauki to w sumie na początku nie wiedziałem co robić, więc portretowałem. Teraz trochę się naczytałem teczek innych i rysuję martwą naturę ołówkiem i w międzyczasie akrylami. Nie wiem czy w dobrym kierunku zmierzam i czy tak mam robić więc zrobiłem teczkę.

Jak noobska teczka to noobska teczka ^^ jedziemy z prostymi liniam, elipsami i perspektywą.

Póki na razie mam takie początki i wstawiam bo nie wiem czy dobrze to robię.

Chyba trochę mi się rozjechało co nie jestem pewien:

perspektywatrochezepsuta_zpsd42631bb.jpg

 

Tu chyba dobrze

perspektywapoprawnie_zps2f9fe893.jpg

 

I kreski! :D

kreski_zpsadacf763.jpg

 

Oraz kółka ( ale nie udało mi się zrobić tego nie na odwal się - jeszcze poćwiczę. Ja zawsze miałem swoją metodę robienia kółek, a teraz jej nie zastosowałem.)

koacute1420ka_zps1812e06d.jpg

Link to post
Share on other sites

Hej, to tak:

wróć jeszcze do linijki bo "krzaki" Ci się robią z linii. I teraz myślę że najlepsza pora by obejrzeć całą serię fundamentals of perspective gnomona. Przerób każde ćwiczenie i każdy rysunek. Zwróć uwagę na temat station point i rozmieszczenia punktów zbiegu. Zrób sobie notatki z tego byś rozumiał co się dzieje :)

Link to post
Share on other sites

Siemka! Trochę długa przerwa w rysowaniu. Co do tutków to ja tak średniawo z angielszczyzną, jedynie przekonują mnie tutki w pdfie itp. Póki na razie nie mam, żadnych ćwiczeń z perspektywą ;). Na razie martwa. Malowałem akrylami na kartce envirmo ale lepiej, żebym nie pokazywał :D. Moje pierwsze pastele:

Martwa z fotki

jab1420ko_zps819bb17c.jpg

 

Też z foty :D

banan_zpsfa9f8221.jpg

Link to post
Share on other sites

Jak malujesz martwe to nie posługuj się zdjęciami. Banan i pomidor/jabłko są dostępne w każdym sklepie, a malując z natury a nie z fotki uczysz się dostrzegać całkiem inną głębię/kolory itp. Pamiętaj, że aparat przekłamuje kolory, szczególnie cienie.

Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy ktos Ci napomknął jedną z podstawowych rzeczy - rysuj całą ręką. Wyobraź sobie, że masz tylko dwa stawy w całej ręce: ramienny i w łokciu. I wszystko, od linii prostych, krzywych czy owali, detali, cieniowania i absolutnie wszystko inne rysujesz bez udziału nadgarstka. Będziesz miał o wiele większą kontrolę jak idzie Twoja ręka.

Link to post
Share on other sites

Ciężko coś powiedzieć o tej martwej bo narysowałeś pojedyncze obiekty zawieszone w białej przestrzeni, w której nie występuje cieniowanie. Nie jestem też przekonany czy pastele to dobry wybór jak na początek, ponieważ są dosyć ciężkie w okiełznaniu. Malowanie martwej natury to zawsze doskonałe ćwiczenie, ale wtedy kiedy musisz zwracać uwagę na:

 

1. Rozmieszczenie obiektów, perspektywę

2. Źródło/a światła, cieniowanie

3. kolory

4. Połączenie 1,2,3 - światło odbite, to jak wpływa ono na kolory i walor, kształt i nakładanie się cieni.

 

Kiedy malujesz tylko jeden obiekt wypłukany z otoczenia, to całe ćwiczenie staję się strasznie ubogie w problemy -> doświadczenia -> profity.

Link to post
Share on other sites

Siemka!

@DraxMustHurt

Wiem o tym, tylko chciałem sprawdzić pastele :)

@dawidowicz

Myślałem, że tylko do długich kresek to się wykorzystuje :D. Dzięki

@QbisieQ

Dzięki :)

 

No to wstawiam moją walkę z nadgarstkiem :). Przy malowaniu zapomniałem o tym, no ale nic.

martwa2_zps15f0aabb.jpg

 

CCF20140212_00001_zpsa1a30662.jpg

 

Wpadłem na pomysł, że perspektywę będę ćwiczył z natury :)

 

perspektywa-martwa_zps93926b3f.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

martwa2_zps98a807ef.jpg

 

wioska_zps9cc9238d.jpg

 

Kaloryfer. Tam na górze to pudełko tylko nie zeskanowało lini :D

kaloryfer_zpsf2a1fb5b.jpg

 

I tutaj mały bonusik za rzadkie wrzucanie :D. Robione myszką, więc jestem zadowolony :D. Przepraszam za te napisy, ale już mi się nie chciało tego poprawiać w gimpie.

envirmo_zpsbaacb9e4.jpg

Edited by Wojsuj
Link to post
Share on other sites

Hej, musisz poszukac tutoriali jak rysowac w perspektywie, zacznij od jednego punktu zbiegu, potem dwa, trzy itd.

 

tu szybko poprawiam jeden z ostatnich rysunkow, przepraszam ze krzywe kolko ale rysowalam myszka :P Mniej wiecej pokazuje jak to powinno wygladac z jednym punktem zbiegu

Jezeli chodzi o kaloryfer, nie wnikaj tak w szczegoly, rysuj cale obiekty. Jak rysujesz szklanki i patrzysz na nie z gory pamietaj ze dolna krawedz bedzie bardziej zaokraglona niz gorna, jak pocwiszysz perspektywe to i martwa bedzie sensowniej wygladac.

 

KjwEBi0.jpg

Link to post
Share on other sites

Podwojne D - dzięki ;). Tylko sam nie wiem w jaki sposób mam to ćwiczyć.

Rozpu - taki chuderlawy :D

 

A tymczasem kolejne ćwiczonka z perspektywy. :P

 

CCF20140311_00000_zps27173960.jpg

 

Nie wyszło mi to coś w lewym górnym rogu bo linie mi się pomieszały :P

CCF20140311_00002_zps4a5b419a.jpg

 

CCF20140311_00001_zpsa9fcf2b5.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeżeli chcesz mogę zrobić tutorial, ale to trochę potrwa. Zobacz narazie jak wyrysowałam cylinder na Twoim rysunku, najpierw musisz narysować pudełko a później z tego pudełka wyznaczyć cylinder. W perspektywie nic nie jest na oko, wszystko jest wyliczone. Jeżeli nie chcesz czekać poszukaj tutoriale w necie. Tu jest prosty

Link to post
Share on other sites

Czy przed umieszczeniem, oglądasz najpierw swoje prace? Czy przeczytałeś obejrzałeś chociaż 1 tutorial o perspektywie, czy szkicujesz na zasadzie: "bo mnie się tak wydaje"? Tutaj nawet nie ma poprawnej "kratki", wszystko na oko. Brakuje Ci podstaw. Kup sobie ołówki i ćwicz na prostych bryłach i na tym etapie nie kombinuj z walcami, bo jak widzisz masz problemy nawet z prostą linią.

Link to post
Share on other sites

@Podwojne D dzięki za tutorial :). Nie ma sensu, żebyś specjalnie dla jakiegoś nooba robiła tutorial i traciła swój czas :).

 

@Rembik Wiem, że wygląda u mnie jak syndrom nooba, czyli, że po prostu niby mam tablet i nic nie ćwiczę tylko bawię się w potworki i na tablecie jadę. A w rzeczywistości nawet nie mam tabletu :). Oglądałem różne tutoriale o perspektywie i dostosowałem się do nich. Nie robię nic "bo mi się tak wydaje, tylko, że rysuję perspektywę długopisem, a robię błędy, żeby sprawdzić czy tak można. No wychodzi, że nie, ale zmazać się nie da. Oglądam swoje prace przed wstawieniem i nie wszystkie wstawiam. Mój poziom jest beznadziejny, ale właśnie dlatego założyłem tutaj konto i wstawiam swoje prace. Po to, żebym wiedział czy robię dobrze.

Dobra lecę poćwiczyć elipsy.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Dobrze że masz zacięcie żeby ćwiczyć podstawy. Polecam zrobić kilka sześcianików z papieru i poćwiczyć perspektywę. Jeśli mogę coś podpowiedzieć, to jeśli piszesz o własnych pracach: "Nie chce mi się wrzucać", "Nie chciało mi się poprawiać", "Kilka śmieci" to nie oczekuj że dużej ilości osób będzie się chciało poświęcić swój czas na obejrzenie i ocenienie twoich prac ;)

Link to post
Share on other sites

Ćwiczenie sprzed dwóch tygodni. Robione z wyobraźni, potem sprawdzanie czy linie idą zgodnie. Czasem poprawiane, żeby zobaczyć jak idzie na prawdę. Miałem tego kilka kilka kartek, ale nie mogłem je znaleźć. Są błędy, ale dużo się nauczyłem jeśli chodzi o perspektywę.

perspektywacwiczenia_zpscf9d006f.jpg

 

Zrobiłem sobie kwadrat zgodnie z zaleceniami Mruka, ale tylko jeden.

Wczorajsze studia natężenia światła, a cienia.

15B0wiatlo2_zpscd456591.jpg

 

15B0wiat1420o_zps79ef3df3.jpg

 

Dzisiejsza kwadratowa martwa.

kwadratowamartwa_zpsae38f100.jpg

 

czerwonaska1420kazjeziorkiem2_zps469111a4.png

Link to post
Share on other sites

Musisz najpierw narysować solidne linie, jedno szybkie machnięcie ręką daje najprostszą kreskę. Ważne żeby nie robić takich łuków (jakie robisz) bo wtedy wydaje się, jakby perspektywa była niepoprawna, a do tego sześcian wygląda jakby miał się zaraz zawalić. Twoje ćwiczenia z perspektywą wyglądają trochę jakbyś najpierw narysował sześcian, a dopiero potem dorysował linie. Fajnie że masz zapał, oby tak dalej ;) Jak nauczysz się podstaw, to już powinno pójść z górki, widzę po Twoich próbach pejzaży, że masz dobre wyczucie koloru.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy