Jump to content

Recommended Posts

Dzięki za komentarze :D Anatomie postaram się ogarnąć jak już podstawy będę miał opanowane :D

Ostatnio cierpię na brak czasu, ale staram się wyciągnąć ile mogę z malowania.

 

Seperation%20of%20light%20and%20shadow%20_zpszugug5hw.jpg

Edited by Wojsuj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eksperyment z gradacją :D tylko mam wrażenie że zrypałem coś z walorem nieba :D

 

gradacja%2004.04.16_zpsepclc7a4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może spróbuj sobie najpierw narysować naprawdę dobry szkic, w sumie u podstaw malarstwa leży dobry rysunek. Jak nie idzie Ci od razu plamą to narysuj sobie scenę, wyczyść ładnie szkic, żeby sobie to uporządkować chociaż trochę. No i koniecznie na warstwach pracuj, albo przynajmniej warstwowo sobie nakładaj plany, co by nie było takich historii jak wchodzące niebo na te belki, chyba że termity pracują ostro :p

 

jak będziesz miał rozłożone niebo, góry, różne pozostałe elementy itd na oddzielnych warstwach to nawet łatwiej Ci będzie poszczególne rzeczy rozjaśnić/zmienić kolor/przyciemnić itd nie ingerując w pozostałe elementy. Dobry szkic zaś pomoże Ci od razu zdefiniować docelowe, albo prawie docelowe, kształty, które możesz potem np zablokować i cieniować (oczywiście pod warunkiem, ze zrobisz to na oddzielnej warstwie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzebujesz poćwiczyć metody na łapanie proporcji. Proporcje to bardzo wazna podstawa, bo nawet osoba "slepa" ktora nie rysuje i nie powie ze walor zle, ze kolory brudne, zauwazy ze proporcje są skopane.

 

Posze parco:

http://www.ctrlpaint.com/videos/visual-measuring

 

http://www.ctrlpaint.com/videos/visual-measuring-proportion

 

 

Powpisuj sobie na yt "measuring" i zobacz jakie sztuczki ludzie proponuja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki :D Macie racje - sknociłem całkiem to ostatnie - nigdy więcej! :D

No i pora na studia z zdjęcia :D

 

studium%20zdjecie_zpsgiwsbhxv.jpg

 

studium%20zdjecie%202_zpsw1i1wcme.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejna porcja :D Ta martwa trochę nieudana, bo zgubiłem się trochę przez to, że tak mocno odbijało światło.

 

martwa%203v2_zpsttqyzvsr.jpg

 

Krótkie studium - kolor nieba, a kolor innych przedmiotów. Troche nie pykło, bo zapomniałem zrobić konkretne notatki no i wiele rzeczy z tego zapomniałem. Przynajmniej mam nauczkę, żeby ZAWSZE robić notatki.

 

bvb_zps3gezi7xy.jpg

 

No i swoje ekperymenty :D

 

portretpotwor_zps4xa798ok.jpg

 

Untitled-1_zpscsbo6z49.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie małe pytanko. Czy mogę parę razy gruntować płótno? to znaczy namalować obraz, gruntować, jeszcze raz namalować obraz na tym samym płótnie, zagruntować itd?

 

speed_zpswoxod5py.jpg

 

landscape_zpsfivpxoge.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam tak niejednokrotnie robiłem i to dobrze działa ;)

 

Dobrze, że ćwiczysz, pochwal się obrazem na płótnie jak skończysz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, staram się :). Znasz może jakieś tutoriale czy coś w tym stylu co pomogłoby mi zrozumieć "mechanizmy" malowania tradycyjnego? Mam na myśli o przełożeniu języka digitalowego na tradycyjny, tak bym mógl wykorzystywać to medium w 100%. Oczywiście praktyka jest najważniejsza, ale chciałbym jakoś bardziej świadomie podejść do tego medium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi przy malarstwie olejnym (portretowym szczególnie) dało niezłego kopa jak ograniczyłem paletę do minimum kolorów. W moim przypadku rozkminiałem Zorna i jego - biel tytanową, czerń kostną, ochrę i czerwień kadmowa jasna. Zauważ, że nie masz w tej palecie żadnych zimnych kolorów ale możesz je uzyskać po przez zestwienie zdesaturowanych barw (mix bieli i czerni) z tymi ciepłymi. Dzięki temu bardzo szybko można nauczyć się operowania szarościami. W olejach skup się przede wszystkim na kolorze - mieszaj farby tak żeby uzyskać maksymalnie zbliżony dany kolor, analizuj. Nie maluj z głowy, zawsze znajdź dobrą refkę. Staraj się najlepiej malować alla prima, co pozwoli szybciej podejmować decyzje.

 

To tylko takie moje spostrzeżenia, sam mam skrajnie mało czasu na olej, a z tutoriali które mogę polecić to koniecznie Alla Prima - Richarda Schmida. No i samemu branie na warsztat obrazów konkretnych mistrzów (google art bezcenne) i analizowanie w jaki sposób oni to namalowali - przede wszystkim jaką metodą, laserunek, alla prima, czy na tłusto czy na chudo i dlaczego tak a nie inaczej. Próbuj sobie zawsze obraz rozbijać na paletę jakiej mogli użyć, ile kolorów mieli w tubkach a ile uzyskali mieszając. Szukaj w necie informacji o paletach poszczególnych artystów, naśladuj ich. Bo oleje są trudne i zupełnie inne niż digital, im szybciej ogarniesz jakimi metodami się rządzą tym lepiej. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy