Jump to content
HummFred

Pojazd 3D: Porsche 911 Carrera

Recommended Posts

Witam

Dawno nic nie wrzucałem - mało czasu, dużo pracy.

 

Dzisiaj chciałem podzielić się z Wami moimi ostatnimi wypocinami. Pracka powstała na konkurs ogłoszony przez humster3d. Co prawda nie zdobyła żadnej nagrody ale za to została wyróżniona.

 

Model stworzyłem jakiś czas temu (przy okazji innego zlecenia), na potrzeby konkursu dorzuciłem do niego bodykit żeby wyglądał agresywniej.

 

Soft: 3d studio, Iray, Vray, After Effects, Photoshop

 

 

911_carrera_small.jpg

 

Case study

Jako, że niedawno siadłem do Iray'a, to postanowiłem użyć go do czegoś poważniejszego. Nie muszę chyba nikomu przedstawiać tego renderera, jestem zadowolony z efektów jakie daje przy niedużym czasie oczekiwania.

 

Obrazek był renderowany na kartach: GTX660 oraz Quadro K600 - razem dają jakieś 1200 rdzeni.

 

Render w rozdzielczości 3000x1900 trwał 28 minut. Chciałbym zaznaczyć, że Iray nie ma możliwości definiowana jakości obrazu - zawsze dąży do najwyższej. Można zdefiniować jedynie czas na jedną klatkę, ilość iteracji na jedną klatkę, bądź nieskończoność.

W tym przypadku render ograniczył się do 2000 iteracji.

 

Całość świecona HDR'ką, niektóre części auta doświecone samoświecącym materiałem z backplatem.

 

Cały post wykonany w Photoshopie. Vray posłużył do wyplucia normalek, których w Afterze użyłem do stworzenia speculara na modelu.

 

 

Clay render:

911_clay.jpg

 

Viewport:

911_viewport.jpg

 

Normals:

normals.jpg

 

Specular:

specular.jpg

 

HDRI

Jako, że nie mam możliwości zrobienia HDR'ki z prawdziwego zdarzenia, to zdecydowałem się ją trochę zafejkować. Skleciłem w PS'ie texturke używając fotek z sesji mojego samochodu (foty robił Wojtek Wójcik). Następnie stworzyłem prosty obiekt, który mniej więcej oddawał wygląd miejsca, w którym była robiona sesja. Może nie jest idealna, ale robi robotę.

Render z kamerą 360 i efekt widoczny poniżej:

HDRI:

hdri.jpg

 

HDRI scene viewport:

hdri_scene_01.jpg

 

HDRI scene viewport:

hdri_scene_02.jpg

 

Backplate

Wspominałem wcześniej, że mam całą sesję zdjęciową z udziałem mojego samochodu. Zdecydowałem się wybrać, któreś ze zdjęć i użyć go jako backplate'a. Na warsztat poszła fota widoczna poniżej. Oczywiście musiałem usunąć fure ze zdjęcia. Wyszło to dość dobrze i jestem z tego całkiem zadowolony.

back_plate.jpg

 

Generalnie jestem bardzo zadowolony z efektu jaki uzyskałem. Ciszę się, że udało mi się prztestować Iraya w warunkach bojowych.

 

Zapraszam do oglądania i komentowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam się na robieniu aut, ale mam wrażenie że refleksy na samochodzie są troszkę za mocne. Ogólnie bardzo ładne, podoba mi się kolorystyka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ej ludzie oszaleliscie??? ja takiego renderu od daaaawna nie widzialem na maxie, stary jakbys wrzucil i nie napisal ze to render to bez zajakniecia bym powiedzial ze to fota!!!!

 

5* i FRONT sie nalezy!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rewelacja faktycznie. Wpasowanie wyszło prawie idealnie. Nie zmienia to faktu, że 5* się należy.

Jedynie na powiększeniu widać to bardziej, przód pracy jest niesamowicie zrobiony, chodzi mi o kadr, liście ipt. Lewa strona, tył - jest bardzo płaski i to jedyne miejsce w którym widać moim zdaniem, że to render. Nie wiem z czego to wynika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem początkującym samoukiem i naprawdę bardzo mi się podoba model :P Dzisiaj dodałem swój model Mustanga. Mam pytanie czy znacie jakiś dobry poradnik ustawienia takiego tła ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto potrzebuje szlifów - niezgodności z oryginałem - ale integracja z tłem i overall fest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem za co Kr3tz dostał minusy ale ma rację - potrzeba szlifów. Przykładowo, proporcje przodu - rozmiar lamp, kierunkowskazów, detali zderzaka. Największym minusem jak dla mnie tej pracy są refleksy. Tam gdzie powinno być sporo detali środowiska (na zagięciach blach) refleksy są rozciągnięte - spowodowane to jest mapowaniem środowiska, które było pokazane w pierwszym poście.

 

Na plus klimat, ogólne wpasowanie modelu w scenę. Ja bym poprawił reflektory, kierunkowskazy, odbicia w miejscach gdzie się rozjeżdżają i może AA - wtedy będzie na 5* ;)

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sobie myślę, że dostał tyle minusów jak i ty powinieneś dostać ich trochę za zwykle gadanie głupot. Link do zdjęcia takiego samego garbusa z takimi samymi lampami, kierunkowskazami i refleksami tak samo się rozchodzącymi po samochodzie. A co do niezgodności z oryginałem to HummFred dodał własny bodykit i chwała mu za to, bo dzięki temu garbus wygląda na szybkiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thank You Cpt.Obvious, nigdy bym nie zauważył, że jest dorobiony bodykit, gdyby nie Twój post. Dalej uważam, że lampy są za małe, kierunkowskazy za szerokie, a refleksy nienaturalnie rozciągnięte. To po pierwsze, po drugie wysłałeś refkę bodajże do wersji Turbo S, która ma poszerzony bodykit:

 

Turbo S

 

911_turbo_1975.jpg

 

Carrera

 

TVG-1980-Porsche-911-SC7.jpg

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie trzeba szkła powiększającego, żeby zauważyć, jak wspomniał Berger, że miejscami proporcje nie te. Jednak najbardziej w oczy rzucają się rozmazane odbicia.

 

Ogólnie jednak klimat i kolorystyka super :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popraw refleksy na lakierze i będzie urwanie... Serio, bo to jedyna rzecz która trochę niedomaga w tej pracy. Tło masakruje, miażdży i wypluwa kości!

Share this post


Link to post
Share on other sites

HummFred nie może modelować cycuszków, nawet w lesie. Bo co się za nie zabiera to mu się kolejne dziecko rodzi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy