Jump to content
  • 0
Miłosz3ds

Początki w Maya - ciężkie przyzwyczajenia z 3ds Maxa

Question

Czołem!

 

W końcu postanowiłem pobawić się trochę w Maya. Szczerze przyznam, że idę śladem Legomira, który stworzył sobie bardzo fajny wątek "Przynajmniej kilkadziesiąt pytań na temat problemów z Houdinim".

 

W maxie trochę siedziałem (i nadal będę siedział), w związku z czym mam pewne przyzwyczajenia, które oczywiście w Majce nie mają prawa bytu. Są to pewnie głupstwa, ale bez Waszej pomocy szybko tych głupot nie rozwiążę.

 

1. kopiowanie keyframes'ów w graph editorze. W Maxie wystaczy shift + przeciągnąć, nie mam pojęcia jak to zrobić w Majce?

 

2. wymiana scen między Maxem a Mayką - czy to w ogóle w jakikolwiek sposób działa, czy jest coś, co zawsze uda się przenieść z maxa do majki i odwrotnie, oraz jakieś elementy których nigdy się nie przeniesie? Czy są jakieś "zasady", które muszą zostać spełnione, żeby przenoszenie scen z programu do programu się udało?

 

3. czy mogę włączyć sobie w innym miejscu współrzędne przesunięcia zaznaczonego obiektu/skalę/rotację niż w Channel Boxie? (12):

 

3dmap_max5.gif

 

4. Czy w jakiś sposób da się zapisać razem ze sceną otwarte aktualnie okienka i dopasowany do pracy układ okien? Za każdym razem po odpaleniu dokumentu mam domyślny widok.

 

5. Co trzeba zrobić, żeby w Graph Editorze automatycznie pojawiał się obiekt, który mam aktualnie zaznaczony w scenie?

 

Z góry dzięki za wspieranie mnie w tych ciężkich chwilach :)

 

Pozdrawiam!

Edited by Miłosz3ds

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

mało tutoriali? Czy ja dobrze czytam? w dzisiejszych czasach jest praktycznie tutorial na zrobienie wszystkiego w 10 wersjach :X

a szczególnie chyba do 2 najpopularniejszych programów 3D na rynku ;x

 

mało tutoriali to było jak ja zaczynałem gdzie nauka polegała na klikaniu i patrzeniu co się stanie..

 

niestety nie mam jak ci pomóc bo nie korzystam z mayki ;x ale też mam wplanach nauczenie się jej na ten rok :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

kontas. co do extrudowania kształtów ze sobą. Nie wiem czy o to Ci chodzi ale chyba opcja: modeling - surface - loft powinna Ci pomoc. http://download.autodesk.com/us/maya/2011help/index.html?url=./files/Surfaces__Loft.htm,topicNumber=d0e251996

 

A spline i zmniejszanie vertexów: modeling - curves - rebuild curve.

 

W ogolę w zakładce curves powinieneś mieć wszystko czego Ci potrzeba, jest też funkcja attach :D

 

I pisze o Maya 2016 we wcześniejszych było trochę inaczej jesli chodzi o interface.

ogólnie krzywe w mayce są średnio fajne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

A moze ludzie pracujacy na maksie sa po prostu przyzwyczajeni do prostoty, przejrzystosci i intuicyjnosci czego brakuje innym softom?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
A moze ludzie pracujacy na maksie sa po prostu przyzwyczajeni do prostoty, przejrzystosci i intuicyjnosci czego brakuje innym softom?

 

no właśnie mnie to zastanawia dlaczego jest taka sytuacja imho. Nie stawiałbym jednak na to że max jest tak banalnie prosty intuicyjny i tak dalej. ponieważ, 3-4 lata temu. musiałem używać maxa przez miesiąc. I nie powiedziałbym że to było intuicyjne imho. zdecydowanie prościej było mi się nauczyć zbrusha czy Modo. Mi się wydaje że po prostu cały zamysł maxowego UI jest zupełnie inny niż w obecnych softach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Myśle że nie ma co rozkminiać każdy soft nadaje sie do czegos innego. Dla mnie do arch viz najlepszy jest max. Dlatego przechodze takie meki z maya :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

W zyciu nie robilem arch wiz, a wylacznie animacje do reklam i bardzo mi max pasuje. Napewno nie bede zmienial softu na maya bo zwyczajnie nie widze sensu. Soft podobny tylko inaczej sie go obsluguje.

 

Duzo ludzi szuka zlotego srodka, grunt tylko w tym by sie nie zapedzic w kozi rog z tym szukaniem. Ja wole po prostu robic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Czołem!

 

Walczę z opacity w Arnoldzie. Edytuję scenę która była tworzona pod Arnoldem 1.2.3.1 w Mayce z najnowszym Arnoldem 1.4.0.0 (wszystko w Maya 2016). W którejś wersji wyszła opcja "enable_fast_opacity", na samym dole tutaj:

 

https://support.solidangle.com/display/NodeRef/options#options-Synopsis

 

nie mam zielonego pojęcia, gdzie to znaleźć. Chcę się upewnić, że u mnie na pewno jest włączone, czy nie jest przypadkiem tak, że domyślnie włączone jest na nowo utworzonych obiektach/materiałach.

 

Tutaj z kolei info, że w późniejszych wydaniach chcą, żeby zawsze to było włączone (jeśli dobrze rozumiem):

 

https://support.solidangle.com/display/ARP/4.2.7.0

 

Jest możliwe że tego już nigdzie nie ma?

 

Dzięki za info

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sprawdz w shapie obiektu/modelu czy w zakładce Arnold nie trzeba odznaczyc opaque czy jakos tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Cześć, dzięki za odpowiedź.

 

To jak najbardziej, od samego początku tak to działa. Mi wszystko się renderuje dobrze, tylko długo. Dlatego szukam opcji, o której wspominają w helpie - "enable_fast_opacity". Możliwe jest, że ona już została wciśnięta w Arnolda tak, że nie ma opcji on/off. Ale chciałem potwierdzić jak to wygląda u innych. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nie wiem, w v-rayu bylo spoko ze mozna bylo jeden atrybut podpiac pod kilka obiektów i naraz wszyskiem powłączać lub powyłączać funkcje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

w Arnoldzie też tak mogę zadziałać, problem w tym że nie mogę się dogrzebać do tej konkretnej funkcji "enable_fast_opacity".

Stąd pytanie - czy jest ona już włączona na stałe w późniejszych wersjach programu, czy gdzieś można sprawdzić czy jest włączona/wyłączona dla poszczególnych obiektów?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nie wiem jedyne co mi do glowy przychodzi to to co w zaloczniku. Az tak Arnolda nie znam. Ewentualnie zrobienie skryptu z petla do wylaczania w shapach dla wszystkich. Odznaczenie Opaque.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Podepnę się pod temat.

 

Jest jakiś sprytny skrypcik albo tool w majce, który podzieli mi wygiety cylinder na równe częsci jesli chodzi o loopy?

pipe.jpg

 

Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Na nurbsach rob. Zrob krzywa jedna druga i extuduj kolko po krzywej.Potem rebuild to surface i spans. Potem convert nurbs to poligons. MOzesz tez sprobowac zagescic przekonwertowac do subdives potem do nurbs. Przebudowac uzywaja rebuild i spowrotem do poligons. Potem mozesz sobie zrobic z na podstawie tych komend z script editora skrypt prosty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy