Skocz do zawartości

dwa sposoby oświetlania mapą HDRI


anesthetized

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

od niedawna pracuję z oświetlaniem scen przy pomocy map HDRI. Przeglądając różne tutoriale zauważyłem, że są dwa sposoby ładowania ich do sceny:

 

- pierwszy, który ja stosuję polega na utworzeniu materiału z mapą HDRI i dodanie tej mapy w ustawieniach renderowania: V-ray enviroment

- drugi polega na utworzeniu światła sferycznego vray i przypisaniu mu tej samej mapy.

 

chciałem zapytać, na czym polega różnica w obydwu sposobach. Czy jeden różni się czasem renderowania od drugiego? Zauważyłem tylko, że przy sposobie z utworzeniem światła muszę używać kamery vray physical camera, bo standardowa kamera 3ds maxa nie widzi tej mapy hdri.

 

będę wdzięczny za wytłumaczenie na czym to polega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Popular Days

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności