Jump to content

scena3d: łódka, plaża i woda :)


Recommended Posts

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

wiem wiem, teraz wrocilem do obrazka z grubsza standardowego, widac horyzont i takie tam, ale wlasnie problem okrutny z tym caustic, teraz czeekam - sie renderuje (tzn liczy jakies caustic maps) jak sie uda i skonczy jeszcze dzis to pochwale sie spostrzezeniami i nowymi doswiadczeniami w materii kaustyczno-refleksyjno-lajtowej >:P

 

--------------------------------------------------------------

EDIT:

jest godzina 21:46

było już ok. 90%

 

error.jpg

 

ani troche zły nie jestem, nawet tyci-tyci, Kurcze pieczone:/

>przepraszam

Link to post
Share on other sites

no fajnie fajnie chociaz powinienes popracowac nad oswietleniem tej lodki bo wyglada to sztucznie w stosunku do tla:) takie mam odczucie:) dodalbym jeszcze piasek rozciety przez przod łódeczki (nie wiem jak to nazwac:)) bo ona na nim nie lezy tylkoo raczej widze ze jest lekko wbita:)

PS.: fajny krabik:D

ciekawe kiedy ja wezme sie za swoja robote:) narazie mam duzo roboty w szkole:(

POZDRO

Link to post
Share on other sites

hmm, trzeba bedzie ja (w domysle lodke) pochylic tak, by jedna burta i kilem oppierala sie o ziemie... a problem ziemi przemysluję (:P polska język) i mysle ze jesli teraz sa cienie na tym podlozu co wrzucilem z matte\shadow (czy jakos tak) to jesli wymodeluje na nim takie garby i kawały piachu rozrzucone to bedzie to wygladac (chyba) zadowalajaco.

swiatlo to wielki bol...

a krabik... jakbys go ScaleTon z bliska zobaczyl to bys po ciemku do pokoju bal sie wchodzic :D

pozdr i obiecuję poprawę :)

Link to post
Share on other sites

Piknie piknie (lubię takie klimaty morze piasek słonce wiatr hmmmmmmmm ) dobra, ale wracając do tematu

Przyglądałem się temu długo i cały czas coś mi nie pasowało

Zgadniecie, co??

Ona jest sucha, brakuje tam śladów wody na kadłubie. Jest po prostu nie możliwe żeby tam stała taka sucha.

Mam jedno pytanie. Param się trochę żeglarstwem i mam takie wrażenie, że mocowanierumpla do steru raczej by nie wytrzymało. Według mnie powinno być bardziejmasywniejsze.

Ale może się mylę

Brakuje mi jeszcze masztu, bo jeżeli się dobrze przyjrzałem to tam jest okucie na niego??

A pyzatym jest super

Link to post
Share on other sites

heloł:)

Samug - mam mętne domysły jak by zrobić mokry spód kadłuba. konkretnie walnąć materiał mix albo coś w tym stylu, rozgraniczyć mapą miejsca suche i mokre. ale to moje przypuszczenia, ktoś bardziej biegły w temacie ma jakieś inne sugestie może? :) pliizz :)

połączenie rumpla ze sterem... no właśnie tu jest problem bo nie wiem dokładnie jak to miałoby wyglądać. na planie (podkreślam, że plany odnoszą sie do całego statku, a łódka to jest tylko szalupa i raczej została potraktowana po macoszemu) jest rzut z boku tylko, więc drogą dedukcji i domysłów zrobiłem tak. Ty, jako osoba znająca się na rzeczy zauważasz takie błędy ale laik nawet nie pomyśli, że to jakaś kaszana :P. To samo z mocowaniem, okuciem masztu. też na czuja robione. masztu nie przewiduję bo łódka stoi/leży na brzegu, a w takich sytuacjach maszt raczej był demontowany i składowany na dnie. dzieki za c&c i btw, jeśli można to prosiłbym pisać w defaultowym kolorze bo używam skina vb jasnego i nic prawie nie widać co napisałeś :)

Salvatore - ni bardzo rozumie ja Cie :). chodzi o to żeby tam na ten obszar gdzie powinny być refleksy skierować spota z jakims filtrem na mapie, żeby tylko plamki były? wogle nie wiem sam o czym piszę :D

KLICEK - no wiadomo, krabik lewituje :D nie bede ryzykowal z postarzaniem i psuciem bo na pewno cos skaszanie :0

do krabika w najbliższym czasie dołączy radośnie jeszcze jakiś wybierak (znaczy sie wiadro po polsku:) )

pozdr all!

Link to post
Share on other sites

ok mam pytanei uzyles obiektu typu shadow????...

 

jesli tak to mam dla Ciebie troch inne trodniejsze ale o niebo lepsze rozwiazanie, wrzuc to do ps,a i obetniej na lini horyzontu i pod gorami, nastepnie ten plik z ziemia ustawiasz jako material. Pozniej tworzysz planarke nakladasz material i skalujesz tak ta planarke aby idealnie dopasowana do gizma kamery, czyli blisko kamery musi byc waska a dalego rozszezona, w oknie kamery bedziesz widzial wszytke linie zbiegajace sie do kamery ale zadna nei bedzie przecieta, zaluzmy ze masz planarke 10x10 w widoku kamery wlaczasz showedges, tak aby bylo widac linie polygonow w mechu, nastepnei ustawiasz modyfikatoe UVWunwrapa i tak dopasowujesz linie rownolegle do lini dolnej kamery (czyli te co w widoku sa rownolegle) aby obrazek tak sie powyciagal ze w widoku kamery masz taki sam wyglad jak na zdieciu.... ehhh nei wiem czy zrozumiales,,, pozdro

Link to post
Share on other sites

OMG!! :D dziś niedziela, dzień święty, pójdę do Kościoła pomodlić się i porozmyślać nad zawiłościami świata 3d :)

użyłem z\pomodyfikowanego plane z matte/shadowem (tam jakieś bruzdy i nierówności dodałem, ale nie ma ich na zadnym renderze bo nie wstawialem z tym update). jeszcze trzy razy przeczytam to co napisałeś i spróbuję to pomęczyć. tymczasem trzecie przykazanie dekalogu wzywa! :D

Link to post
Share on other sites

no fajnie

kibicuje od początku i ciesze sie że efekt coraz lepszy :)

fakt ż brakuje wilgoci troche w drewnie i troche piachu też. Drewno było mokre jak wyciągali z wody piach się przylepił a pożneij woda wyschła ale piach zostałw dużej części

Można by to domalować w szopie ale np wilgoć możesz sprobować załatwić materiałem top/bottom. Podmalować troche teksture żeby była w wersji mokrej (może po prostu ciemniejsza i mniej kontrastowa?) i suchej a poźniej na dole dać troche mokrego (albo maską albo najszybciej właśnie top/bottom)

Dodatkowo brakuje troche interakcji między wodą a łodzią. Chodzi mi o drobne zmarszczki (i ukształtowanie piasku) które utworzyłyby się gdy woda opływa coś co leży na brzegu. Byłeś na morzem? widziałeś co się dzieje jak stoisz po kostki w wodzie? woda wypłukuje piach spod stóp gdy opływa je dookoła> To zdecydowanie osadziłoby twój obiekt w zdjęciu. Prawdopodobnie najlepiej to po prostu namalować chociaż to nie takie proste :)

A z dupereli to sprobowałbym zdesaturować teksture drewna o jakieś 30% i wywalił te kaustyki (jeżeli to kaustyki są :) ) albo je osłabił zdecydowanie (weź pod uwage, że one tworzą się tylko wtedy gdy siwatło pada bezpośrednio na wodę, a my patrzymy od strony zacienionej więc..)

Właściwie tyle. Może jeszcze brakuje troche detalii budujących scenariusz. Kapelusz powieszony na tym dziobku z przodu, jakieś szmaty w łodzi, troche śladów stóp na piasku itd

ogólnie pracuj dalej bo może być na prawdę efekt wart wysiłku

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy