Jump to content
ActualRobot

ActualRobot- czyli jak zostanę koncepciarzem

Recommended Posts

Z butami miałem mega problem, jego prawy but (nasz lewy) to była jakaś masakra :) Może grubsza linia na styku z ziemią pokazała by lepiej co się dzieje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, 3 dni temu. Brak odpowiedzi, także od poniedziałku szukam dalej, a szkoda bo wysyłałem do Huckleberry z Poznania, chciałem przy Edengradzie pracować :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 dni to nie tragedia :) daj im tydzień. Czasem zanim info o kandydacie trafi do odpowiedzialnych za zatrudnienie ludzi to tygodnie mijają :) także się nie zniechęcaj :) ale faktycznie w międzyczasie możesz rozsyłać dalej, gdzie się da. zawsze to zwiększa szanse na ewentualną prace w studio lub zlecenia. Myślę, że spokojnie jesteś już na takim poziomie, że dałbyś radę większości wyzwaniom :) także ślij gdzie popadnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Dziękuję bardzo. Ja mam ogólnie mały problem z samooceną no i to się przekłada na koncepty, takie opinie jak Twoja dają paliwo na siedzenie po nocach! Ponieważ brakuje enviro, a zawsze się bałem lokacji postanowiłem się za to zabrać w końcu. Pierwsze pare minut trochę stresu, ale z czasem stwierdzam, że to nie tylko nie jest takie straszne, ale wręcz może i łatwiejsze niż np. samochody. Można być mniej dokładnym, no i lokacje mnie zawsze najbardziej chyba kręciły :) Dzisiaj skończyłem na tym, pojutrze zabieram się dalej cisnąć temat.

 

CczLrQH.jpg?1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajnie, że starasz się wyjść trochę na przód i zrobić ciekawsze ujęcia niż standardowe- coś a la 3/4. Widać też, że myślisz trochę jak zrobić ciekawą lokację a nie sam obrazek. Z doświadczenia ci powiem, że lepiej nie mieć pionowych linii( nawet bardzo delikatny 3 punkt zbiegu "bardzo daleko" od kartki je trochę przekrzywi i scena będzie wyglądać lepiej). Wydaje mi się też że masz problemy ze skalą- zobacz ten drugi obrazek. Te skały z przodu narysowane są tak, że w rzeczywistości musiały by być ogromne- tak samo ta rura która idzie z 1 planu i praktycznie zaraz wchodzi pod tą platformę. Przez to ten statek wygląda jak zabawka trochę a nie taki był twój zamiar podejrzewam. Po za tym świetna robota i dobry start. Każdy trochę inaczej podchodzi do environmentów ale jestem ciekaw końcowego rezultatu.

 

A co do twoich pojazdów i mechów to polecam ci zanurzyć się w 3d. Z twoją wiedzą i wyczuciem będziesz miał dużą frajdę tworzyć designy w ten sposób. Ja ostatnio tak zrobiłem i już nie wyobrażam sobie innej drogi do zrobienia prawdziwie działającej i przemyślanej maszyny.

 

Pozdrawiam

Rymin

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rymin

 

No 3p wygląda dużo lepiej, ale zawsze jest pokusa pozostania przy 2p i używania shifta do linii pionowych :P Co do skali masz jak najbardziej rację, tzn. zamysł był taki, że to są właśnie takie "lujskie" rury żeby właśnie pokazywały ogrom tego wszystkiego, ale poprawiłem trochę statek bo rzeczywiście słabo ten statek wyglądał.

 

Jeśli chodzi o 3D- próbowałem, ale to nie moja bajka. Zero zabawy mam z tego, a poza tym już mam na tyle opanowaną perspektywę, że dużo szybciej mi się projektuje w 2D. Wiem, że bardzo się ograniczam w ten sposób, ale no nie potrafię się zmusić ;) Jeszcze raz dzięki za komentarz!!!!

 

Dzisiaj skończyłem jakiś tam render tego wszystkiego, podchodziłem kilka razy do tego wszystkiego bo trochę się nadal tego malowania boję. Linia idzie szybko, ale praca walorem i kolorem idzie jak krew z nosa. Na pewno nauczyłem się bardzo dużo, więc są jakieś pozytywy!

 

zfn2LMZ.jpg

większy res: http://i.imgur.com/zfn2LMZ.jpg

tutaj lineart który odrobinę dalej posunąłem, ale nie jest to w sumie ważne:

http://postimg.org/image/eiehfdibl/

 

W skrócie było ciężko, rezultat średnio z minusem, szczególnie ten u góry, ale na pewno będą trzaskać więcej enwiro bo jest fajne ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meh, dawno mnie nie było, trochę się masakra zrobiła w robocie i ciężko znaleźć czas na rysowanie ;) W każdym razie dostałem zielone światło od Digitar Imaginary Studios i zamieszczam zrobione dla nich koncepty architektoniczne.

 

AAhhVvh.jpg

 

Na szczęście od jutra będę miał więcej czasu żeby działać ^^

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam po dłuższej przerwie :) Miałem teraz nareszcie trochę czasu coś zrobić. Następny będzie też mech, ale w kompletnie innej stylistyce!

x35xtt.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niezła teczka, fajnie widać postępy. Widać też jak na dłoni to, co zauważyłem od jakiegoś czasu, że umiejętności rysunkowe/malarskie nie są monolitem i rozwój w jednej specjalizacji nie gwarantuje zauważalnych postępów w innej. Teoretycznie to oczywiste, ale przyjęło się mówić, że ktoś "dobrze rysuje" lub "dobrze maluje". Wygląda na to, że nie jest to do końca prawda.

Czyli mamy gotowy przepis na wszechstronnego grafika - wystarczy ćwiczyć każdy dostępny temat i medium, a także żyć ze trzysta lat, żeby to wszystko ogarnąć :D

Żartuję. Ale trochę ;)

Nie wiem co Ci napisać. Fajne designy, widać wpływ Feng Zhu jak na dłoni, ale tego nie kryjesz. Z renderingiem jest o wiele gorzej, o czym wiesz sam. Cóż powiedzieć. Jest dobrze, będzie lepiej. Ćwicz, popieram :)

PS. To może tak - na moje oko masz za bardzo rozmyte te obrazki. Taka mgiełka się robi, momentami za mało odcinają się pojedyncze bryły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meh, update forum usunął parę postów- zniknęły bardzo cenne komentarze i mniej cenne prace. Te ostatnie przetrwały 😉

3.jpg

1.jpg

5.jpg

6.jpg

Edited by ActualRobot
  • Like 3
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, michalo napisał:

Ale wrzutka kozacka.  Ta środkowa scena - pokolorujesz?

Dziękuję!

Kiedyś chyba zrobie jakiś render, ale to było robione do portfolio jako przykład lineartu- w FZD radzą zrobić jedną taką mega żmudną pracę w linearcie żeby pokazać że się ma cierpliwość do takich akcji. Także raczej nie dzisiaj i nie jutro :P

Pozdrawiam!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale świetne prace. Perspektywa w małym paluszku 😄 Designy też miodne. Czekam na więcej 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję bardzo za miłe słowa!

 

Niedługo będzie więcej, właśnie badam Sketchupa pod kątem ustawienia kamery i wykorzystania przy generowaniu siatki perspektywy, znalazłem właśnie takie coś jak Advanced Camera Tool czy jakoś tak, można nawet wybrać model kamery o ustawieniu soczewki i innych takich nie wspominając. W następny poniedziałek mam rozmowę na Skype z firmą z Japonii, oni się zajmują bardziej kimenatografią niż grami więc pomyślałem że taka wiedza pokaże mnie w dobrym świetle. Efelty na pewno się pojawią tutaj!

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie powodzenia na rozmowie 🙂 Ze sketchupa akurat nie korzystam, ale widziałam, że sporo ludzi korzysta do ustawiania bazowej geometrii, bloków dla samej perspektywy. Próbowałeś Blendera? 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blendera odpaliłem, ale podobnie jak 3dsmax- nie dla mnie. 

Sketchup jest do bólu prosty a ponieważ ja używam 3d tylko jako bardzo szybkiego generatora perspektywy, to nie potrzeba nic ponad podstatowe funkcje. 

W sumie to tutaj jest przykład- Manchester City Hall którego użyłem jako lokacji. Zrobiłem prosty model 3D, ustawiłem kamerę (zarówno w sensie położenia jak i parametrów- chociaż nie mam o tym za bardzo pojęcia), nałożyłem tekstury ze strony internetowej (jest tam opcja "spaceru" po tej hali, więc zrobiłem screenshota i dopasowałem do perspektywy) i na tym sobie zrobiłem sam design.

 

 

0.0.jpg

0.1s.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

super to wyglada 🙂 uwielbiam takie klaciki, odrazu Jakubowski mi sie przypomina 🙂

ps.

dlabys rade te brejkdałny podeslac w hajresie?

image.png.abbeab731223e6fa322ec477e87fcdc8.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, KLICEK said:

super to wyglada 🙂 uwielbiam takie klaciki, odrazu Jakubowski mi sie przypomina 🙂

ps.

dlabys rade te brejkdałny podeslac w hajresie?

image.png.abbeab731223e6fa322ec477e87fcdc8.png

Dziękuję bardzo za miłe słowa!

Tutaj masz high res tego samego pliku który był wcześniej https://drive.google.com/file/d/10Ob_yQJafv-mv0r7ps4kllzBSZucqf_u/view?usp=sharing jest na tyle wysoka rodzielczość, że brejkdałny też są OK, ale jeśli zależy Tobie na pojedyńczych plikach to znajdę dzisiaj minutkę żeby ogarnąć!

Edited by ActualRobot
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy