Jump to content

ActualRobot- czyli jak zostanę koncepciarzem


Recommended Posts

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Na początku napiszę że jestem totalnym fanboyem twoich lineartów, co do koloru to widze że masz podobne podejście które mi też stwarzało problemy: Podchodziłem do malowania jak do line artu, czyl

Meh, update forum usunął parę postów- zniknęły bardzo cenne komentarze i mniej cenne prace. Te ostatnie przetrwały 😉

Posted Images

Na początku napiszę że jestem totalnym fanboyem twoich lineartów, co do koloru to widze że masz podobne podejście które mi też stwarzało problemy:

Podchodziłem do malowania jak do line artu, czyli każdy obiekt miał przypisaną pełną lub szeroką skalę walorową

Stosowanie tylko i wyłącznie podejścia obiektowego nie działa dobrze w ptzypadku ilustracji, bo postaje nieprzyjemny chaos walorowy

Taką ilustrację na początku rozpatruj poprzez relację mas światła i cienia ( stosunek 0 do 1, czarno białe) a potem dodaj rozbicie na szersze skale walorowe, ale bez popadania w ekstremum, do tego im dalej tym walor się wypłaszcza w tle zamiast ostrego białego nieba wrzuć kolor w skali 3 albo 4, kolejna rzecz , płasczyzny obiektów pod tym samym kątem powinny mieć ten sam walor globalny, ale możesz różnicować je walorem lokalnym , albo hue shiftem

Co do samej historii w obrazku to zmieniłem ją w taki sposób żeby połączyć ze sobą te 3 rozdzielne u ciebie elementy i przekierować główna uwagę na mecha

Grupując w rozważny sposób walor i go dawkując jesteś w stanie lepiej i wydajniej prowadzić widza po obrazku i mieć zapas żeby wrzucić pełną skalę w miejscach gdzie oko widza ma się zatrzymać, dla mnie to był kokpit mecha (ta ceerwień tylko po to żeby zilustrować możliwości hue shifta) i pilot jako secondary, wszystko inne wypłaszczyłem do przesady wręcz

 

455470604_ACTUALROBOTOVERPAINT.thumb.jpg.1e15bd71e6ba2e84e43710cea72982b0.jpg

  • Like 2
  • Thanks 2
Link to post
Share on other sites

Wow, nie wiem- nie widziałem powiadomień z jakiegoś powodu; dziękuję za miłe słowa!

@takashmen

Na prawdę dziękuję za ten post, bardzo dużo mi wyjaśniłeś, mega mi się też podoba overpaint, w szczególności to jak fajnie pokazałeś jak kierować "okiem".

Szczerze mówiąc, to dopiero od niedawna zacząłem odnajdywać frajdę w renderowaniu, stąd rozłam między poziomiem lineartu a renderu- chociaż tutaj to akurat słaby przykład, bo lineart był w większości bardzo niedbały, wiedziałem od początku, że nie będę na nim kończyć. Z resztą lineartu też nie mam jakiegoś super, po prostu mało osób go ćwiczy i może dlatego takie może sprawiać wrażenie na tle osób które nie przykładają do niego wagi.

Myślę, że wychodzi po prostu tutaj fakt, że ja nie jestem utalentowany artystycznie, muszę to wszystko... nie wiem- obliczać jak komputer, bo inaczej nie potrafię ogarnąć waloru. Stąd tak jak napisałeś takie "obszarowy" ten światłocień 😞 

Niby znam teorię- pierwszy plan- niski kontrast, zakres waloru bardzo ciemny, drugi plan- drugi, główny, duży kontrast, szeroki zakres waloru, trzeci plan znowu niski kontrast i wysoki walor. Ale o ile powiedzmy potrafię zrenderować samego mecha, czy cokolwiek, to już enviroment leży TT

Nic, będę dalej ćwiczyć. Mam w planie zrobienie paru konceptów fantasy dla odmiany, na początek charaktersy zrobię, bo nigdy za nimi nie przepadałem, ale potem właśnie będę rzeźbić lokacje- mam nadzieję, że się czegoś nauczę (co będzie łatwiejsze o Twoje wskazówki).

Dzięki jeszcze raz!

Link to post
Share on other sites
On 8/22/2020 at 5:45 PM, RaVirr said:

Śliczne!
Myślałeś o kolorowaniu?

 

Postanowiłem się na kolorze nie skupiać, mój mózg ledwo ogarnia obliczanie waloru, kolor jest poza moim zasięgiem; nie dam rady zrobić nic ponad tą podkolorowaną wersję którą zamieściłem TT

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, ActualRobot napisał:

Szczerze mówiąc, to dopiero od niedawna zacząłem odnajdywać frajdę w renderowaniu, stąd rozłam między poziomiem lineartu a renderu- chociaż tutaj to akurat słaby przykład, bo lineart był w większości bardzo niedbały, wiedziałem od początku, że nie będę na nim kończyć. Z resztą lineartu też nie mam jakiegoś super, po prostu mało osób go ćwiczy i może dlatego takie może sprawiać wrażenie na tle osób które nie przykładają do niego wagi.

Od razu piszesz że niedbały, dla mnie cały urok twojego lineartu tkwi właśnie w tej organiczności, bliżej temu do rysunku niż takiego mechanicznego lineartu i  to jest mega fajne.

 

6 godzin temu, ActualRobot napisał:

 

Myślę, że wychodzi po prostu tutaj fakt, że ja nie jestem utalentowany artystycznie, muszę to wszystko... nie wiem- obliczać jak komputer, bo inaczej nie potrafię ogarnąć waloru. Stąd tak jak napisałeś takie "obszarowy" ten światłocień 😞

Niby znam teorię- pierwszy plan- niski kontrast, zakres waloru bardzo ciemny, drugi plan- drugi, główny, duży kontrast, szeroki zakres waloru, trzeci plan znowu niski kontrast i wysoki walor. Ale o ile powiedzmy potrafię zrenderować samego mecha, czy cokolwiek, to już enviroment leży TT

Ale właśnie takie analityczne podejście jest mega dobre do ogarnięcia walory, ja też stosuje takie podejście, różnica polega na tym o czym pisałem wcześniej, myśl o walorze globalnie w relacjach śwaitła i cienia oraz biorąc pod uwagę jasność (składowa koloru) artyzm nie ma tu nic do rzeczy

Dodatkowo baszując foty każdorazowo wprowadzasz do swojej ilustracji chaotyczny zagęszczony zapis walory, który musisz doprowadzić do porządku w globalnej skali

Absolutnie nie zgadzam się z tą teorią, że jakieś ciemne plany pierwsze itd, to jest bardzo złe moim zdaniem uproszczenie

Walor zależy od waruknów oświetleniowych, od tego co chcesz opowiedzieć, emocji , nie jest ustawiony na sztywno, oczywiście wiadomo że wraz z oddaleniem się od kamery wjedzie perspektywa powietrzna i walor się wypłaszczy ale nie oznacza to że na pierwszym planie wszystko powinno być czarne, do tego zamiast roakładania waloru globalnego równomiernie po planach, oszczędzaj go w największej rozpiętości skali na focal point, który może być gdziekolwiek jeśli chodzi o plany zależnie od efektu jaki chcesz osiągnąć

Jeśli chodzi o dobry materiał to obczaj sobie :

https://www.schoolism.com/digital-art-classes/painting-sci-fi-from-start-to-finish-craig-mullins

W tutorialu Mullins wyjaśnia swoje podejście do waloru i też koloru

Tak jak ja to widzę, i rozkminiam z tym mechem:

Walor na mechu 3,4( jasne elementy) i 6 ciemne + zmiana waloru lokalnego i hue shift do pokzania zmiany formy -> w kokpicie dorzucam 2 jako akcent śwaitła i 7

Postać pilota podobnie jak mecha te same relacje z tym że ciemny walor 6 zastępuje 5 , wnętrze baru zamykam w 2 i 3, elewacje zewnętrzną budynku w 3

to jest ogólny schemat który mam z tyłu głowy i pilnuje go malując dorzucając nowe elementy

Zmianę walory lokalnego zamykam w zmiaie brightness na sliderze HSB do +/- 20 bazowej jasności koloru który sobie wybrałem

Tak samo hue shift zamiast gradientów które próbujesz stosować , możesz nim pokazać nawet do 40% zmiany formy

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy