Jump to content
arev

Sky Force 2014 (iOS/Android)

Recommended Posts

Z okazji 10-lecia wydania Sky Force'a na Symbiana wypuściliśmy odświeżoną wersję tego shootera na współczesne urządzenia mobilne.

Link iOS: https://itunes.apple.com/pl/app/id717233547?mt=8

Link Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.idreams.skyforcehd

 

Gra działa na Unity3D, pojechaliśmy trochę z grafiką, jak na mobilki, przez co właściwie balansujemy na granicy płynności na najmocniejszych urządzeniach :]

Mój wkład w projekt obejmował modelowanie, tworzenie niektórych FXów (łącznie z kodowaniem, tam gdzie podstawowe systemy Unity już nie wystarczały), co-design bossów, animacje i skryptowanie innych systemów (wypowiedzi postaci w grze, narzędzia, etc.) W sumie prace trwały ok. 10 miesięcy, przez które cały zespół 12 osób był w pełni zaangażowany.

 

Poniżej launch trailer z elementami gameplaya oraz kilka screenshotów:

 

SF2014_scr_Stage02C_half.jpg

http://www.idreams.pl/SFA2014/Screenshots/SF2014_scr_Stage02C_half.jpg

 

SF2014_scr_Stage06_half.jpg

http://www.idreams.pl/SFA2014/Screenshots/SF2014_scr_Stage06_half.jpg

 

SF2014_scr_Stage05_half.jpg

http://www.idreams.pl/SFA2014/Screenshots/SF2014_scr_Stage05_half.jpg

 

SF2014_scr_Stage07A_half.jpg

http://www.idreams.pl/SFA2014/Screenshots/SF2014_scr_Stage07A_half.jpg

 

SF2014_scr_Intro_half.jpg

http://www.idreams.pl/SFA2014/Screenshots/SF2014_scr_Intro_half.jpg

 

Zachęcam do pobrania gry (FREE) i podzielenia się swoimi uwagami. Zarówno w kwestiach grafiki jak i pozostałych aspektów gry.

 

Pozdrawiam,

P.

Edited by arev

Share this post


Link to post
Share on other sites

widziałem gameplay - tak mi się wydawało, że ktoś się rozpędził z ładowaniem efektów. Wyglada bardzo dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyglada bardzo fajnie. rzeczywiscie jak na mobile to efektów bardzo dużo. można wiedzieć w jaki sposób zrobiliście wodę, oczywiście jeżeli to nie tajemnica :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woda to zmodyfikowany asset z Unity Pro - mieszanie dwóch RenderTexture Fresnelem, zniekształcenia na bazie normal mapy + spec. Shader bardzo mocno optymalizowany od czasów gdy peirwszy raz użyliśmy tego w grze z żaglówkami :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a tak swoją drogą widziałem w tym tyg. znów wklejony gameplay na touchgameplay na YT (kanał z gameplayami nowych appek) - mam zatem nadzieje, ze trafiliscie kogoś z budzetem i poszła jakaś kampania. Powodzenia, szczerze zazdroszcze takiej perełki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli przez "trafiliscie kogoś z budzetem" masz na myśli wydawcę, to nie. Sami wydajemy swoje produkty. Zasięg mniejszy, ale swoboda pracy bez czyjegoś bata nad głową jest bezcenna. touchgameplay to kanał użytkownika z TouchArcade, który wyłapuje gierki pojawiające się w Nowej Zelandii i robi z nich półgodzinne filmiki, skutecznie zachęcając lub zniechęcając innych graczy do pobrania. Robi to w ramach hobby :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem, tylko ze wrzucał gameplay daawno temu i nagle reuploadował jako nowe. myslalem, ze jakas kampania ruszyla. Moze pomylilem produkty, choć tej jakości gier nie ma tak wielu, by pomylić ;)

No, tacy ludzie wykonują dobrą robotę, przyzwyczajony do Android Play wchodzisz na AppStore, by cos kupić i pierwsza reakcja - gdze do cholery jest video preview.

Z wydawcą całowita racja. Ale moze przy nastepnym tytule jako marka będziecie mieli wystarczająco wiele do powiedzenia, by opłacało się współpracować z takim na dobrych warunkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod koniec kwietnia robiliśmy soft-launch na Nową Zelandię, Australię i Kanadę, stąd wideo było już wcześniej. iOS8 ma wprowadzić ten niesamowity feature, video preview, do AppStore'a. Anyway, własna marka jest jednym z powodów, dla których sami wydajemy gry. Na mobile nikogo nie interesuje kto jest developerem, byłby "Sky Force 2014 by Chillingo" na przykład. Nie mamy parcia na agresywny rozwój, więc nie musimy, przynajmniej na razie, decydować się na taki model współpracy. Dzięki za zainteresowanie i troskę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yay! Dopiero teraz na to trafiłem przez komentarz i podpis na dole. Musiałem to totalnie przegapić. Jesteś z Infinite Dreams? Co jak co, ale marke to już macie wyrobioną.

 

Zaraz przetestuje Sky Force'a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, Adku!

Gorąco zachęcam do zagrania - dodaliśmy ostatnio dość spektakularny poziom ósmy ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ej zagrywam sie w gierke od jakiegos czasu i nie wiedzialem ze to polska produkcja lol :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@[email protected]: Dzięki. Pamiętaj by nie zajmować toalety dłużej niż to konieczne! Lepiej gra się w miękkim fotelu ;-)

 

@Klicek: Jest chyba na to nawet jakieś przysłowie :-p

Share this post


Link to post
Share on other sites

na prawdę bardzo dobrze zrobiona i zoptymalizowana, na moim juz leciwym L9 działa całkiem znośnie, chociaż momemntami przycina i chce spalić telefon :P no ale ilość particlowych efektów przytłacza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, swietna gra, swietna realizacja. Ja mam pytanie techniczne - te efekty - to particle? Wlasne shadery?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za miłe słowa!

 

@chudy: Te efekty to przytłaczają tak fajnie, czy tak, że masz ochotę zamknąć się pokoju i nie rozmawiać z nikim? ;)

@bolitic: Shadery, oprócz wody, to nic fikuśnego. Podstawą dla obiektów były BRDFy udostępnione kiedyś przez gości z Madfinger. Co do efektów, to w większości są na bazie particli. Niektóre mają tylko jakiś customowy system spawnowania. Część efektów musiała wyjść poza particle, np. łuki elektryczne, ale są głównie oszukiwane, czyli wygląda good-enough i nie traćmy na to więcej czasu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetna robota. Myślę, że to jedna z najlepiej wykonanych gierek na smartfona z jaką miałem doczynienia. Szczególnie odpowiada mi design i ten ciepły balans kolorów. Jesteście kolejnym przykładem, że Polacy są w ścisłej światowej czołówce jeśli chodzi o grafikę ;)

 

Jestem ciekawy jak wyglądało projektowanie tych wszystkich elementów. Macie jakieś concept arty, którymi moglibyście się pochwalić ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, Falcrum! Strona projektowa była bardzo różna. Sky Force 2014 to remake, więc mieliśmy sporo materiału do oparcia. Oczywiście wszystko wymagało opracowania od nowa, pod możliwości aktualnego sprzętu. Część obiektów była tworzona "po bożemu", czyli szkice -> ładne koncepty -> modele/tekstury. Do innych robiliśmy bardzo zgrubne koncepty, właściwie zarys bryły, na której później osoba teksturująca dodawała różne detale. Dość ciekawie powstały większe samoloty przeciwników - mini bossa i bossa. Ten mniejszy początkowo był Fokkerem G1, ale w pewnym momencie ktoś uznał, że trzeba go jakoś wyróżnić. Zaczęliśmy obracac i pochylać skrzydła i wyszła dość zgrabna, naszym zdaniem, sylwetka. Samolot bossa powstał z kolei jako połączenie B52 i B36, również jako bryła w fazie koncepcyjnej. Część konceptów zleciliśmy na zewnątrz, m.in. samolot ostatniego bossa (ostatni screenshot w pierwszym poście). Koncept wyglądał nieco inaczej, ale "teksturator" nie chciał go po prostu odtworzyć, więc ostateczna wersja nieco się różniła.

Z tłem było różnie - niektóre poziomy układane kompletnie na żywioł (zachowując, mniej więcej oryginalny layout). Dla innych powstawały koncepty jakichś unikatowych miejsc, które potem budowaliśmy w edytorze.

Jak widzisz, produkcja była dość freestyle'owa, ale udało się wszystko dopiąć na ostatni guzik.

 

Pozdrawiam,

P.

 

p.s. Trochę konceptów można obejrzeć w formie kart z power-upami, które czasem wypadają w grze :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam wrażenie, że ta gra ma właśnie drugie życie na Androidzie. Widziałem, że Googlersi ostatnio między sobą w nią konkurują. Zresztą ostatnio to gdzieś mi na streamie G+ wyskoczło i znowu zainstalowałem. Od razu sobie wątek przypomniałem i faktycznie byłoby super jakbyście mogli pochwalić się tutaj jakimiś konceptami.

 

Bardzo mi się też podobają ekrany z punktami, po zakończeniu levelu lub stracie życia, opcje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menu powstawało a bólach przez długi okres czasu. Trochę nas blokowało przywiązanie do poprzedniej wersji gry i chęć, przynajmniej częściowego, odwzorowania GUI sprzed 10 lat. Decyzja o odcięciu się od tego okazała się bardzo dobrą i w stosunkowo krótkim czasie powstało menu w obecnym kształcie. Oczywiście szlifowane jeszcze przez jakiś czas :-)

 

Poniżej paczka konceptów do pooglądania:

SF2014_art_01_zoom.jpg

SF2014_con_08.jpg

SF2014_art_09.jpg

SF2014_con_11.jpg

SF2014_art_08.jpg

SF2014_con_03.jpg

SF2014_art_07.jpg

SF2014_con_04.jpg

SF2014_art_03.jpg

SF2014_artwork_lighthouse1024x768.jpg

SF2014_art_04.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grafika rewelacyjna. Myślałem, że to bitmapy malowane. Koncepty też pierwsza klasa. Gratulacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

arev - dziękuje za udostępnienie konceptów :). Rzeczywiście cała produkcja trzyma wysoki poziom. Życzę wam powodzenia z kolejnymi projektami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy