Reanimator 1,628 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Nie zostalo;) Link to post Share on other sites
legomir 476 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Stream not found... Link to post Share on other sites
Reanimator 1,628 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Juz jest z powrotem Link to post Share on other sites
legomir 476 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 OK to chyba można już zadawać pytania tu też? W takim razie jak w przyszłości VFX będzie grała proceduralność(taki w stylu Houdiniego). I jeśli można pomęczyć na czym robicie VFX procentowo? Ile Houdiniego, Mayi itd? Link to post Share on other sites
lukis8787 77 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Też bym się bardzo cieszył gdyby można było ściągnąć albo zobaczyć po fakcie, bo strasznie mi przycina:( Link to post Share on other sites
Zernat 108 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Bardzo dziękuję za stream, uważam całą inicjatywę tych streamów za genialną !!! Nie da się jeździć po całym kraju i zbierać wiedzę bez przerwy, a dzięki takim streamom jest to możliwe bez wychodzenia z domu. Mam nadzieję, że będzie streamów i takich filmów coraz więcej :)))))) Pozdrawiam. Link to post Share on other sites
STRZYG 597 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 super wykład/lekcja. Podziękowania Link to post Share on other sites
CzAk1 713 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Fajny wykład, fajnie wszystko zorganizowane. Dużo konkretnych treści. Dzięki :] Link to post Share on other sites
rallyman 60 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 brawo, szkoda że nie w kinie ale stream dał rade ;) Link to post Share on other sites
legomir 476 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Bardzo fajne, inspirujące dość :) Mam nadzieje uzyskać odpowiedź na przynajmniej jedno z moich pytań. Link to post Share on other sites
Sroka8888 265 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Świetny wykład, mgnieniem oka zleciały te prawie dwie godziny... Super się słuchało Kuby :) Link to post Share on other sites
wroniec 108 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Przyłączam się do pytania o zobaczenie wykładu jeszcze raz. Urwał mi się streaming i już go nie odzyskałem. A poprzednie wykłady jakoś mi umknęły, a chętnie bym obejrzał. Link to post Share on other sites
koldi 23 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Świetny i inspirujący. Dzięki dla organizatorów i p.Kuby :) Link to post Share on other sites
DigiZ 10 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Wspaniała prezentacja, przykładowe lekcje zapadające w pamięć...Jasno, czytelnie i mega inspirująco! :D DZIĘKUJĘ !!! Link to post Share on other sites
olaf3de 148 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Hej Ja niestety załapałem się na końcówkę strimingu z imprezy (jakieś 20 minut) i momentami było nic nie słychać co mówił Jakub bo muzyczka z materiałów go przegłuszała, momentami też niestety zrywało połączenie ( a siedze na 100Mbit gwarantowane) więc może oglądalność była kosmiczna :) Jakubie bardzo dobrze i fajnie opowiadałeś o wszystkim. Bardzo szczerze. Myślę że i Ci starzy wyjadacze jak i Ci którzy są nowi w tej materii mieli bardzo fajny wieczór. O wszystkim o czym mówiłeś i sposób w jaki mówiłeś jest mi bardzo bliski. Good Job! Dla wszystkich którzy to zorganizowali duże brawa. Prosimy o więcej! Oczywiście super byłoby zobaczyć całość od początku dla tych którzy jak i ja nie widzieli... Kilka pytań na które nie koniecznie Jakub może będziesz chciał/lub mógł odpowiedzieć. 1. Czy jesteś Supervisorem z wyboru (samego siebie, bo to fajna praca i zawsze chciałeś być supervisorem) czy z racji potrzeby "sytuacji" w firmie "i tak już zostało" ? 2. Czy miałeś jakieś "PRO" szkolenia poza naszym krajem w większych firmach niż Platige w swojej profesji? 3. W jaki sposób ( jeżeli zachodzi taka potrzeba???) motywujesz ludzi, którzy z Tobą pracują przy projektach do większego zaangażowania się i np. "siedzenia po nocach" po to, aby zawsze trzymać wysoki poziom pracy którą robicie? 4. Czy jeśli używacie ShotGun'a do ogarnięcia projektów w firmie ( a słyszałem że używacie ShotGun'a) to w jakim stopniu Ty uważasz, że takie narzędzie w naszych polskich warunkach spełnia swoje zadanie i bardzo pomaga Wam przy projektach lub może czasami przeszkadza? 5. Czy wiesz ile czasu ( możesz powiedzieć mniej więcej) potrzebowaliście, aby wdrożyć w pełni ShotGun'a do produkcji projektów? 6. Czy faktycznie bardzo mocno przeszliście z renderingiem na Arnolda czy w dalszym ciągu wykorzystujecie Vray z pod Maji? 7. Czy prawdą jest że większość "futrzanych" rzeczy pochodzi z Yeti dla Maji, czy może Houdini? 8. Ilu Supervisor'ów jest/bywa w "szczycie" w Platige'u ? 9. Ile maksymalnie bywa ludzi/artystów przy największych projektach które robicie (pamiętasz)? 10. Czy jako Supervisor miewasz sytuacje kiedy Ty jako osoba odpowiedzialna za "dany efekt" bierzesz sporą część odpowiedzialności na siebie, a niestety np. reżyser lub operator bądź Art director niszczy wszystko to co "narzucasz od siebie" aby pewne procesy (technologiczne czy logistyczne) były wykonane jak należy??? 11. Ile wytrzymałeś najdłużej bez snu a siedziałeś przy komputerze podczas pracy? 12. Czy często siedzisz z innymi przy komputerze i ustawiasz różne rzeczy w Maji i innych czy Twoja rola ogranicza się do nadzorowania projektami? 13. Czy jeśli ktoś z Twoich kolegów w zespole czegoś nie wie, Ty jako Supervisor zawsze jesteś w stanie mu pomóc w tym o co pyta? 14. Czy jako Supervisor od danego projektu zawsze doskonale wiesz (masz wizję) jak dany projekt ma wyglądać i czego oczekuje reżyser lub klient? Z góry bardzo dziękuję Ci za odpowiedzi. Pozd. Olaf Link to post Share on other sites
krynski 17 Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Świetny wykład. Fajnie było usłyszeć to na żywo. Dzięki :) Link to post Share on other sites
W Art 100 Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Suuuuper - zazdroszczę strasznie pracy , jak i osobom , które były na wykładzie. Ja tylko sobie przesłuchałem w pracy , ale mam +10 do motywacji. Link to post Share on other sites
wroniec 108 Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Dzięki za możliwość obejrzenia jeszcze raz. Nie wiem czy to tylko problem u mnie, ale film się urywa dokładnie w tym samym miejscu w którym wczoraj straciłem streaming - podczas wykładu o "Melancholii". Link to post Share on other sites
Artur Paprocki 107 Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 (edited) Dziękujemy za wsparcie. Nagranie w tej chwili jest dostępne w trybie live to tape. W 99 min zerwało się łącze dlatego doklejamy tymczasowo urwany kawałek. Wszystkie kłopoty z dźwiękiem i streamem poprawimy niebawem w klipie na youtube. Kuba jak tylko znajdzie chwilę odpowie na wasze pytania. Być może w oddzielnym wątku. Przypominam że ruszyły zapisy na warsztaty w dzień otwarty. http://www.wit.edu.pl/dzienotwarty/ Szczególnie polecam warsztaty (wstęp wolny- liczba miejsc ograniczona): Projektowanie postaci na potrzeby gier komputerowych i filmów Marek Madej (CD Projekt Red\WIT) Jak wygląda proces projektowania postaci na potrzeby gier i filmów. Od wstępnych szkiców do finalnego projektu. Na co zwracać uwagę oraz jak korzystać z referencji. Grafika 3D w nowych mediach Sebastian Nowak (CD Projekt Red\WIT) Prezentacja przedmiotów, które są prowadzone na WIT czyli grafika 3D, Pracownia modelowania, Animacja 3D oraz Projektowanie Gier. Przygotowanie obiektów 3D do animacji Michał Janiszewski (CD Projekt Red\WIT) W jaki sposób tworzy się animacje obiektów 3D w tym postaci. Tracking 3D Zenon Balcer (TVP\WIT) Montaż tekstu i animacji wygenerowanej wcześniej w programie 3dmax z materiałem filmowym przy użyciu śledzenia ruchu kamery w programie Adobe After Effects. Niestety z tych spotkań nie będziemy robili streamów. Edited June 12, 2014 by Artur Paprocki Link to post Share on other sites
lukis8787 77 Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 O to dziękuję bardzo za inicjatywę nagranie wszystkiego na Youtube. Czekam na to z niecierpliwością:) Link to post Share on other sites
jacekszy0 115 Posted June 14, 2014 Share Posted June 14, 2014 Świetne:) niestety jest jeden minus - krótkie :P Link to post Share on other sites
Artur Paprocki 107 Posted June 14, 2014 Share Posted June 14, 2014 (edited) Artur Paprocki : Tutaj odpowiedzi na Wasze pytania do Kuby 13.06.2014: Bardzo bardzo dziękuje za miłe słowa i oglądanie! Nie mam konta na max3d.pl, ale dzięki Arturowi szybko postaram się odpowiedzieć na pojawiające się pytania: I jeśli można pomęczyć na czym robicie VFX procentowo? Ile Houdiniego, Mayi itd? Vfx najczęściej robione było na Softimage i Maxie. Z czasem coraz częściej pojawiał się Houdini i Maya i to będzie duet który przejmie całość. 1. Czy jesteś Supervisorem z wyboru (samego siebie, bo to fajna praca i zawsze chciałeś być supervisorem)czy z racji potrzeby "sytuacji" w firmie "i tak już zostało? Supervisorem zostałem w sposób chyba samoistny... Zawsze starałem się organizować prace wokół siebie według swoich potrzeb i powodowało to ze podejmowałem się prowadzenia, ale nigdy nie było moim celem zostać supervisorem, kocham efekty , grafikę i robienie własnymi rekami ujęć ( najbardziej Rendering i Compo). Supervising to bardzo trudna rola, ale ktoś musi to robić i kiedy udaje uzyskać się w zespole kreatywna synergie tych wszystkich osobowości daje to sporo satysfakcji. 2. Czy miałeś jakieś "PRO" szkolenia poza naszym krajem w większych firmach niż Platige w swojej profesji? Niestety nie, żałuje ze nie spróbowałam jeszcze przygody w zagranicznej firmie. Często za to współpracuje z zagranicznymi klientami. 3. W jaki sposób ( jeżeli zachodzi taka potrzeba???) motywujesz ludzi, którzy z Tobą pracują przy projektachdo większego zaangażowania się i np. "siedzenia po nocach" po to, aby zawsze trzymać wysoki poziom pracy którą robicie? To trudne. Głownie chyba szczerością podejścia o raz tym ze zawsze sam podwijam rękawy i prócz pracy supervisora pracuje jako grafik pomagając jak tylko mogę .Nie obijam się;) 4. Czy jeśli używacie ShotGun'a do ogarnięcia projektów w firmie ( a słyszałem że używacie ShotGun'a) to w jakimstopniu Ty uważasz, że takie narzędzie w naszych polskich warunkach spełnia swoje zadanie i bardzo pomaga Wam przy projektach lub może czasami przeszkadza? Byłem osoba która najdłużej walczyła u nas o Shotgun bo sam jestem balaganiarzem. Tego typu narzędzia są znakomita pomocą i kraj nie ma znaczenia. Hiszpanka była pierwszym projektem w PI prowadzonym w Shotgun, było to jak powiew świeżego powietrza. To wielka wielka pomoc, ale faktem jest ze akurat shotgun jest tym lepszy im projekt większy. Polecam tez popatrzeć na Ftrack. 5. Czy wiesz ile czasu ( możesz powiedzieć mniej więcej) potrzebowaliście, aby wdrożyć w pełni ShotGun'a do produkcji projektów? Wstępnie wdrożyliśmy go w projekt w toku w 2 tygodnie.Pełne wdrożenie z dopisaniem wszystkiego co nam wewnętrznie potrzebne zajmie pewnie koło roku.Mamy wiele własnych narzędzi. 6. Czy faktycznie bardzo mocno przeszliście z renderingiem na Arnolda czy w dalszym ciągu wykorzystujecie Vray z pod Maji? Bardzo mocno, Arnold jest głównym rendererm PI. 7. Czy prawdą jest że większość "futrzanych" rzeczy pochodzi z Yeti dla Maji, czy może Houdini? Odpowiadałem o tym. Kiedyś pipeline był Houdiniowy. Jako ze byłem i jestem fanem arnolda razem z Adamem Wierzchowskim i Jakubem Jeziorskim otworzyliśmy wstępny port i sposób shadowania: Zbrush //kształt //-> Ornatrxi //detale// -> wewnętrzny plugin MaxToArnold -> Arnold Sam Ornatrxi był mało stabilny wiec dziś pipeline ( tez z racji porzucania maxa ), dzięki pomocy Michała Skrzypca to: Yeti ->. MayaToArnold -> Arnold. Tak powstaje futro w PI. 8. Ilu Supervisor'ów jest/bywa w "szczycie" w Platige'u ? Wow, nie wiem, kilku, 10? 9. Ile maksymalnie bywa ludzi/artystów przy największych projektach które robicie (pamiętasz)? Katar był największy chyba ale trzeba by Nesa zapytać. 10. Czy jako Supervisor miewasz sytuacje kiedy Ty jako osoba odpowiedzialna za "dany efekt" bierzesz sporą część odpowiedzialności na siebie, a niestety np. reżyser lub operator bądź Art director niszczywszystko to co "narzucasz od siebie" aby pewne procesy (technologiczne czy logistyczne) były wykonane jak należy??? Troszkę nie wiem czy rozumiem.Czy często ktoś wywala mi sporo dobrej pracy mimo moich chęci? Bywa tak niestety. 11. Ile wytrzymałeś najdłużej bez snu a siedziałeś przy komputerze podczas pracy? Była to właśnie lekcja 3. 3-4 dni. Nie byłbym w stanie dziś tyle wytrzymać i nie czuje potrzeby sprawdzać ;) Odradzam takie eksperymenty. 12. Czy często siedzisz z innymi przy komputerze i ustawiasz różne rzeczy w Maji i innych czy Twoja rola ogranicza się do nadzorowania projektami? Zawsze siedzę i ustawiam z innymi w Softimage/Maya/Nuke. Często robię samodzielnie Rendering i Compo ujęć lub w przypadku reklamy całe projekty. 13. Czy jeśli ktoś z Twoich kolegów w zespole czegoś nie wie, Ty jako Supervisor zawsze jesteś w stanie mu pomóc w tym o co pyta? Nie ZAWSZE , ale mam nadzieje ze wystarczająco często. 14. Czy jako Supervisor od danego projektu zawsze doskonale wiesz (masz wizję) jak dany projekt ma wyglądać i czego oczekuje reżyser lub klient? To zależy. Są projekty w których szukamy "looku", najfajniej kiedy powstaje on wtedy dzięki synergii kilku artystów , są tez klienci którzy sami nie wiedza czego chcą choć wydaje im się ze wiedza. Wtedy nie zbyt zdrowa jest wnikliwa analiza ich pomysłu. Edited June 14, 2014 by Artur Paprocki Link to post Share on other sites
olaf3de 148 Posted June 14, 2014 Share Posted June 14, 2014 Jakubie/Arturze W imieniu swoim jak i napewno innych którzy przeczytali pytania ode mnie bardzo mocno dziękuję. Kilka pytań było "tendencyjnych" ale napewno sporo ludzi jest bardzo ciekawa na czym coś robicie, ja nie ukrywam również. Dużo się słyszy "plot", a nie zawsze wszystkie "ploty" są prawdziwe. Z tym pytaniem o ShotGun'a chodziło mi oto że Wiem jak dużo i jakich projektów robicie w Platige. Od mniej więcej 6 lat co roku słyszałem że "w Platige'u nie macie żadnego worflow czy pipeline". Było to dla mnie conajmniej dziwne że przy projektach typu 20-30 osób jednak sobie radzicie. Teraz ta wątpliwość została "rozwiana" :) A pytając o efektywność pracy pod ShotGun'em (w polsce) chodziło mi to iż wielu z nas zna realia pracy w postprodukcji i filmie. Tego jak "absurdalne" są terminy realizacji względem oczekiwanej jakości. Przygotowanie ze strony klienta... Niestety bardzo często to właśnie klient nie jest przygotowany aby dostarczyć nam podstawowe materiały wymagane przez nas już na samym początku pracy. Jakość tych materiałów też często jest nie taka jaką my oczekujemy... Do tego dochodzą wszelkie odpowiedzi ze strony klienta "że on nie wie???", "że zaproponujcie" i na końcu "zróbcie to na jutro", bo któs tam wyjeżdza i trudno...Takie życie :) Takie sytuacje są wszędzie. Za granicą też. Jednak tam jeśli ktoś planuje pewne terminy i logistykę powiedzmy średnich lub większych (tych trudnych) projektów to ludzie zaangażowani w projekt zdają sobie sprawę jak kosztowne i ważne są etapy prac następujące po sobie... I tu wchodzi taki ShotGun gdzie wszystko można ślicznie ustawić, zaplanować i kontrolować podczas pracy. Problemy pojawiają się potworne właśnie wtedy kiedy wszelkie terminy są notorycznie przekładane już od samego początku aż po sam koniec. I np. po 3 razach przekroczenia terminów dostarczenia materiałów kluczowych dla projektu mamy do woboru robić dalej bez materiałów albo walczyć dalej...Praktycznie zawsze wybieramy walke dalej. W takich przypadkach myślę że taki ShotGun nie sprawdzi się nigdy. Czy nawet wspomniany Ftrack na którym my w 3de pracujemy już od ponad 3 lat. To prawda Ftrack (dziś spora konkurencja dla ShotGun'a) jest genialnym policjantem i skarbnicą wiedzy do danego projektu. Sporo rzeczy można zmieniać, dostosować pod dany projekt. Jest bardzo bardzo elastyczny, można wszystko. U nas w dalszym ciągu pracujemy nad ulepszaniem "workflow" i komunikacją Ftrack ze wszytkimi aplikacjami które są w studio. Infrastruktura zmienia się w firmie nieustannie, animatorzy wolą mieć zrobione publikowanie playblasta z Maji tak czy inaczej. Ciągła praca dla działu TD. Jednak też nie wyobrażam sobie pracy bez Ftrack'a pomimo nazwijmy to "braku wyrobionej kultury pracy" w naszej branży". Rozumiem jednak że Wy Jakubie w Platige'u dajecie radę "opornym" i jendak ShotGun zdaje świetnie swoją rolę. Mocno gratuluje i jeszcze raz dzieki za wszelkie odpowiedzi. Pozd. Link to post Share on other sites
Rotomonks 185 Posted June 16, 2014 Share Posted June 16, 2014 olaf3de: na nieterminowość*i typową*dla basenu morza śródziemnobałtyckiego bylejakość jak najbardziej pomaga Shotgun, najlepiej pump action z powiększonym magazynkiem... Link to post Share on other sites
Guest e=mc^2 Posted June 16, 2014 Share Posted June 16, 2014 3. W jaki sposób ( jeżeli zachodzi taka potrzeba???) motywujesz ludzi, którzy z Tobą pracują przy projektachdo większego zaangażowania się i np. "siedzenia po nocach" po to, aby zawsze trzymać wysoki poziom pracy którą robicie? To trudne. Głownie chyba szczerością podejścia o raz tym ze zawsze sam podwijam rękawy i prócz pracy supervisora pracuje jako grafik pomagając jak tylko mogę .Nie obijam się;) to nie motywujecie dodatkowymi pieniedzmi badz premiami czy dodatkowym wolnym? Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now