Skocz do zawartości

Blender 2.71


adek

Rekomendowane odpowiedzi

PS. Żądania pisze się przez ż. Pisać powinny jedynie osoby znające zasady pisowni w języku polskim. Skoro sobie nie radzisz z pisaniem to może w ogóle nie pisz. To mniej więcej Twój (forma grzecznościowa - pisze się z dużej litery) punkt widzenia.

 

Masz racje co do byka - wstyd. Za rzadko sie w polskim porozumiewam, ale to mnie nie tlumaczy. Przyjmuje na klate.

 

Ale nie proboj tu odwracac uwagi od tematu, bo zdaje sie, ze nie rozmawiamy tu o ortografii a ja popelniajac tego byka - zauwaz - nie narzekam na to, ze ortografia jest za trudna, bez sensu zasady i w powinno sie je ujednolicic, zeby bylo mi wygodniej. Ty natomiast oczekujesz dokladnie tego - cos Ci nie wychodzi i nie masz ochoty sie nauczyc czegos nowego tylko chcialbys zeby jakos magicznie Blender byl pisany pod Ciebie. No bo najwyrazniej fakt, ze wielu osobom taki UI odpowiada nie stanowi dla Ciebie zadnego argumentu.

Koniec koncow pokrzyczysz, pouzalasz sie i niczego to nie zmieni.

 

lumpenstuck - nie ma menu jak w Zbrushu czy Modo, bo to nie jest Zbrush ani Modo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Lesiu - Ja chyba średnio w co trzecim poście punktuje niedoróbki blendera i działania BF i jakoś nikt ode mnie nie wymaga żebym przestał. Komentarze powinny być po pierwsze konstruktywne. Twoje nie były ani trochę. Nie odniosłeś się do konkretu tylko napisałeś że program którego nie znasz i nie wiesz jak funkcjonuje ma nieudany interface. Zdyskredytowałeś wszystkich którzy myślą inaczej (w tym osoby korzystające z blendera i innych programów jednocześnie) bez podania żadnego argumentu.

 

To oczywiste że programy 3d nie są super łatwe w obsłudze i nie da się ich nauczyć tak jak aplikacji na iphona. Tylko że to dotyczy wszystkich programów 3D z pełną funkcjonalnością. Uczyłem się wielu softów i mogę zapewnić że blender nie jest wiele trudniejszy do nauki niż taka Maya czy zbrush. Po prostu te programy mają inne zasady działania, niektóre diametralnie. W tych programach jest logika i po nauczeniu podstaw da się z nich ergonomicznie korzystać. Jest w blenderze sporo niedoróbek i rzeczy odpuszczonych (więcej niż w innych programach) ale ogólne zasady są łatwe a najczęściej wykorzystywane narzędzia działają szybko, sprawnie i intuicyjnie.

Wszystko rozbija się o przyzwyczajenia. Jak zajmujesz się UI/UX to sam pewnie zdajesz sobie sprawę że ponad 80% osób które nauczyło się kilku pakietów 3d wraca do tego który poznali pierwszy, nawet jeśli ten wymaga bardziej skomplikowanych metod pracy (Dzięki bogu nie wróciłem do LW. lol). Zwyczajne lenistwo poznawcze.

 

Żeby się nie powtarzać: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=72803&page=247&p=1215523&viewfull=1#post1215523

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lumpenstuck nie masz widzę pojęcia, jak się wchodzi w interakcję z Blenderem. Pewnych rzeczy nawet nie dało by się wybrać z menu bo są funkcje, które mają kontekst położenia kursora myszy. Nie można mieć kursora myszy jednocześnie nad jakimś elementem i wybierać tym kursorem czegoś z menu, bo wtedy byś miał kursor nad menu, a nie nad elementem.

 

Na przykład ekstrudowanie (genialnym dodatkiem f2) działa w kierunku kursora, więc kursor musi być w viewporcie a nie na menu.

 

Interakcja z blenderem ma na celu zmniejszyć ilość ruchów potrzebnych do wykonania jakiegoś zadania a to jest miarą ergonomii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lumpenstuck - nie ma menu jak w Zbrushu czy Modo, bo to nie jest Zbrush ani Modo.

 

Genialna odpowiedź. Dlaczego wasze młotki nie mają rękojeści jak inne młotki? Bo to nie są inne młotki. Dzięki, bardzo to pomocne, zamiast rozwinąć menu i znaleźć co mi potrzebne muszę szukać w internecie. Pure genius.

 

@lumpenstuck nie masz widzę pojęcia, jak się wchodzi w interakcję z Blenderem. Pewnych rzeczy nawet nie dało by się wybrać z menu bo są funkcje, które mają kontekst położenia kursora myszy. Nie można mieć kursora myszy jednocześnie nad jakimś elementem i wybierać tym kursorem czegoś z menu, bo wtedy byś miał kursor nad menu, a nie nad elementem.

 

Na przykład ekstrudowanie (genialnym dodatkiem f2) działa w kierunku kursora, więc kursor musi być w viewporcie a nie na menu.

 

Interakcja z blenderem ma na celu zmniejszyć ilość ruchów potrzebnych do wykonania jakiegoś zadania a to jest miarą ergonomii.

 

To niech będą te które nie są kontekstowe w powiązaniu z pozycją kursora. Albo nawet i te kontekstowe z odpowiednim opisem np. po dłuższym przytrzymaniu kursora. Menu nawet nie musi zajmować miejsca na ekranie, można wrzucić na górną belkę (teraz jest pusta).

 

Zresztą podałeś zły przykład, bo F2 to addon, więc skoro go sobie ściągam i instaluję to jasne że wiem czego oczekuję. Mówię o podstawowych funkcjach programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by w menu były tylko funkcje nie związane z pozycją kursowa, to byś pomyślał, że nie ma innych i truł byś dupę na forum, że nie ma w blenderze translacji, rotacji, skalowania, ekstruzji, bevela, knife'a ... nosz ku** ! niczego byś nie widział, bo by było tylko menu animation - start, oraz render.

 

Daj sobie spokój z korzystaniem z blendera, a już na pewno z poprawianiem interfejsu.

Jazz się gra w blenderze na klawiaturze, bo tak jest pomyślany.

 

F2 nie trzeba ściągać, tylko włączyć trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie pomyślałbym, nie jestem idiotą. Dlaczego by nie było rotacji, scale, translate? Jakoś z boku mam rotate, translate itd na buttonach. Daj sobie spokój? To akurat nie twoja sprawa z czym mam sobie dawać spokój.

 

BTW. to wina użytkownika Monio, zachęcił mnie w wątku o substance painterze, ale widzę że społeczność bardzo sympatyczna i pomocna, przynajmniej tutaj:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są z boku i zajmują miejsce niepotrzebnie. Bez kontekstu ich użycie jest głupie.

 

Społeczność zawsze odpowie Ci, jak zadasz pytanie, ale nie oczekuj, że się zgodzi z twoimi pretensjami i przyzna rację, gdy jej nie masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monio, zgoda, że większość wraca do pierwszej poznanej aplikacji. Czy jest to 80% to bym dyskutował. Niemniej jeżeli tak jest, to zarówno Ty i ja jesteśmy z pozostałych 20%, co oznacza, że część ludzi wybiera to, co lepsze/przyjemniejsze, a nie to, co poznane jako pierwsze (w przeciwnym wypadku używałbym 3d studio).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to ty nie masz racji. Gdyby były w rozwijanym menu na GÓRNEJ belce to nie zajmowałyby miejsca. Po dłuższym prytrzymaniu wybranej pozycji w menu pojawiłaby się informacja - ta funkcja działa prawidłowo tylko ze skrótem i tyle. Reszta przydatnych funkcji nie kontekstowych ( w odniesieniu do pozycji kursora) w menusach w czym by ci przeszkadzała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu u góry nie ma normalnych rozwijanych menu z WSZYSTKIMI funkcjami ?

Odpowiedz mi na pytanie, jaki sens miałoby dodawanie nowego obiektu do sceny 3d w momencie kiedy edytujesz film? Jaki sens miałoby menu rozkładania UV gdy na ekranie nie widać edytora UV tylko edytor nodów? Staram się nie wydawać takich werdyktów ale teraz po prostu muszę. To nie blender jest spieprzony tylko twoje podejście do jego nauki.

Blender składa się z wielu sub-okien zwanych Edytorami i WSZYSTKIE opcje NALEŻĄCE DO DANEGO EDYTORA są w paskach menu tych Edytorów. Robisz coś w 3d to te opcje masz w pasku okna 3d, robisz coś montując film to te opcje masz w oknie montowania filmów. Blender nie jest aplikacja gdzie widok 3d jest głównym oknem a inne są dodatkami, jak chcesz malować obrazek w edytorze 2d to możesz zupełnie wyłączyć okno 3d. Niektórych aspektów pracy niemal nigdy się nie łączy więc ogromne menusy ze wszystkimi możliwymi opcjami programu zawaliłyby cały interface. Jeśli omyłkowo dodałbyś obiekt do sceny ale miał wyłączony widok 3d to nie byłbyś w stanie się o tym dowiedzieć.

Gdy modelujesz nie potrzebne ci są opcje związane z edycją nodów kompozycji obrazka i na odwrót. Jak już skończyłeś modelowac i zrobiłeś render to wyłączasz widok 3d i bawisz się nodami compositora. To jest banalne.

 

Bo szukam na google i nie mogę nic sensownego znaleźć.
Czy wpisałeś w google "how to make blender look like (nazwa softu)"? Jeśli zaczynasz z takim podejściem to powodzenia w twojej karierze grafika. Jeśli chcesz nauczyć się blendera to wszystkie podstawowe informacje możesz znaleźć w oficjalnej dokumentacji na blender wiki. Pojęcie zasady sub-okien nie może zając więcej niż 5 minut, trzeba tylko chcieć się jej nauczyć, potem wszystko staje się proste i klarowne.

 

http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Interface

http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Interface/Window_system

 

Lesiu- Grubo ponad 80% ale jeszcze nie 90, nie znam dokładnej liczby. Było robione bardzo wiele badań na ten temat. Między innymi dlatego Autodesk wylobbował wyłączność na wydawanie oficjalnych dyplomów uczelni w wielu stanach USA. Uniwersytety mogą uczyć innych softów ale nie można dostać dyplomu jeśli nie robiło się go na Majce lub Maxie...

 

Ja z takiego powodu jaki napisałeś przesiadłem się z majki na blendera. Po prostu podoba mi się ta idea interfaceu i świetne narzędzia. Nazwy opcji czy ich kolejność mogłaby być lepsza ale nie uważam że podstawowe zasady intrerfaceu w porównaniu do majki są lepsze czy gorsze. Są inne i ja wole te blenderowe.

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle to czego oczekiwałeś po tej rozmowie lumpenstuck? Tak serio powiedz.

 

że otworzysz nam oczy, że wszyscy nagle zobaczymy potrzebę menu u góry i będziemy lobbować, żeby je BF wprowadziło?

Wiesz jaka by była anarchia jak by każdy KTO NIE KORZYSTA Z BLENDERA mógł wprowadzić zmiany do paradygmatu bo jest przyzwyczajony do menu jak w MS Word 2007?

Edytowane przez ikkiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzm i na pytanie, jaki sens miałoby dodawanie nowego obiektu do sceny 3d w momencie kiedy edytujesz film? Jaki sens miałoby menu rozkładania UV gdy na ekranie nie widać edytora UV tylko edytor nodów? Staram się nie wydawac takich werdyktów ale teraz po prostu muszę. To nie blender jest spieprzony tylko twoje podejście do jego nauki. Blender skalda się z wielu sub-okien zwanych Edytorami i WSZYSTKIE opcje NALEŻĄCE DO DANEGO EDYTORA są w paskach menu tych Edytorów. Robisz coś w 3d to te opcje masz w pasku oknqa 3d, robisz coś montując film to te opcje masz w oknie montowania filmów. Blender nie jest aplikacja gdzie widok 3d jest głównym oknem a inne są dodatkami, jak chcesz malować obrazek w edytorze 2d to możesz zupełnie wyłączyć okno 3d. Niektórych aspektów pracy niemal nigdy się nie łączy więc ogromne menusy ze wszystkimi możliwymi opcjami programu zawaliłyby cały interface. Jeśli omyłkowo dodałbyś obiekt do sceny ale miał wyłączony widok 3d to nie byłbyś w stanie się o tym dowiedzieć.

Gdy modelujesz nie potrzebne ci są opcje związane z edycją nodów kompozycji obrazka i na odwrót. Jak już skończyłeś modelowac i zrobiłeś render to wyłączasz widok 3d i bawisz się nodami compositora. To jest banalne.

 

Stary, uważasz że jestem idiotą? Oczywiste że funkcje których użycie w danym oknie jest nieprawidłowe byłyby nieaktywne w menu, jak w KAŻDYM innym programie.

 

Czy wpisałeś w google "how to make blender look like (nazwa softu)"? Jeśli zaczynasz z takim podejściem to powodzenia w twojej karierze grafika. Jeśli chcesz nauczyć się blendera to wszystkie podstawowe informacje możesz znaleźć w oficjalnej dokumentacji na blender wiki. Pojęcie zasady sub-okien

 

http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Interface

http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Interface/Window_system

 

Chłopie, szukam konkretnych funkcji które znam z innych programów a nie jak zrobić żeby wyglądało jak w zbrushu. Siedze w 3d od kilkunastu lat, nie traktuj mnie jak dzieciaka bo mam pewnie 2 razy tyle lat co ty;)

 

W ogóle to czego oczekiwałeś po tej rozmowie lumpenstuck? Tak serio powiedz.

 

że otworzysz nam oczy, że wszyscy nagle zobaczymy potrzebę menu u góry i będziemy lobbować, żeby je BF wprowadziło?

Wiesz jaka by była anarchia jak by każdy KTO NIE KORZYSTA Z BLENDERA mógł wprowadzić zmiany do paradygmatu bo jest przyzwyczajony do menu jak w MS Word 2007?

 

W czym by przeszkadzało menu na górnej belce? W wygodniejszym przyzwyczajaniu do programu użytkowników przechodzących z innego softu? Straszne zaiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez jestem ciekawy czego ci goscie oczekuja. Tak zupelnie serio - jaki niby ma byc efekt tych dyskusji?

To nie dyskutuj jeśli dyskusja ci nie odpowiada. Tymczasem próbujesz zmienić temat dyskusji z dyskusji o blenderze na dyskusje o dyskusji i dyskutujących. Tani chwyt Nezumi.

 

Najpierw zachęcacie ludzi do Blendera wszędzie gdzie możliwe a potem jak ktoś napisze najmniejszą uwagę to atak całą hordą. Dzięki i żegnam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ikkiz, nazywanie kogoś noobem świadczy o poziomie i nie jest to wysoki poziom. Tyle dobrego, że sam to dostrzegłeś i zedytowałeś posta.

 

lumpenstuck, jak widzisz, jeśli nie masz na tym forum nabitych setek/tysięcy postów to nie wolno Ci napisać nic złego na temat darmowego blendera, bo zaraz zostaniesz wyzwany od noobów. Zawsze mi się wydawało, że to forum CG, a nie kółko wspólnej adoracji.

 

Nezumi, skoro oczekujesz efektu każdej dyskusji, to dlaczego tak ochoczo nie pytasz o owy efekt w każdym wątku dotyczącym innych aplikacji lub silników renderujących, gdzie natychmiast zwalają się fanboy'e blendera/cyclesa i niezależnie od tematu dyskusji zaczyna się - a blender to ma to już dawno, a cycles to takie rendery robił dawno temu, a to, a tamto. Ciekawe czego wówczas tamci goście oczekują. Jaki niby ma być efekt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki chwyt? Ja sie pytam co masz na celu - no chyba powinienes wiedziec dlaczego dyskutujesz? Mowisz o gornym menu - ja jakos sobie go nie wyobrazam z prostej przyczyny - moge sobie w Blenderze poustawiac okienka jak sobie tylko chce, moge ich miec ile chce i w kadym cos innego. Jak do licha mialoby dzialac takie menu niby? Tu masz przyklad na szybko:

 

FZRyIXh.png

 

I co - mam widok 3D, edytor obrazkow, tekst, nody... I czego wedlug Ciebie mialoby dotyczyc jedno menu na gorze? A moze upchalbys w kazde okienko menu na gorze okienka? Nie chce ci sie poznac mozliwosci softu a chcesz zebysmy ci przytakneli - przeciez to absurd. Zmiana podstawowych zalozen programu to nie jest "najmniejsza uwaga". Staramy Ci sie wytlumaczyc dlaczego to sa chybione pomysly a Ty odstawiasz jakies fochy jak dzieciak. No to zegnaj. Blender niczego nie traci kiedy odchodza ci, ktorzy zaczynaja obsluge softu od szukania co im w nim nie pasuje.

 

Nezumi, skoro oczekujesz efektu każdej dyskusji, to dlaczego tak ochoczo nie pytasz o owy efekt w każdym wątku dotyczącym innych aplikacji lub silników renderujących, gdzie natychmiast zwalają się fanboy'e blendera/cyclesa i niezależnie od tematu dyskusji zaczyna się - a blender to ma to już dawno, a cycles to takie rendery robił dawno temu, a to, a tamto. Ciekawe czego wówczas tamci goście oczekują. Jaki niby ma być efekt?

Zwykle nie odwiedzam watkow dotyczacych aplikacji ktorych nie uzywam, wiec i nie pytam czego oczekuja :D Ale jesli ktos stwierdza, ze "soft X juz to mial dawno" to jest to do sprawdzenia i moze posluzyc jako informacja. Jesli zas ktos mowi "soft X powinien wygladac jak soft Y, bo mi nie pasuje" to ciezko tutaj o cos sprawdzalnego, namacalnego i mogacego sluzyc czemus konstruktywnemu, prawda?

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a potem jak ktoś napisze najmniejszą uwagę to atak całą hordą.
Nie uwagę tylko nieadekwatne narzekanie wynikające z twojej niewiedzy i braku chęci jej zdobycia.

 

Oczywiste że funkcje których użycie w danym oknie jest nieprawidłowe byłyby nieaktywne w menu, jak w KAŻDYM innym programie. (...) W czym by przeszkadzało menu na górnej belce?
W tym że musiałoby posiadać 17 rozwijanych menusów, każde dla jednego edytora, w większości przypadków około 10-12 z nich byłoby nieaktywne przez to że większość edytorów jest ukryta (ciekawe jak TO byś wytłumaczył nowym userom). Bardzo trudno byłoby wytłumaczyć userom które menu jest powiązane z danym edytorem, niektóre z pozoru wyglądają podobnie. W każdym z tych menu musiałbyś mieć submenu dla danego trybu edytora (jest ich po kilka na edytor, np rzeźbienie lub malowanie w widoku 3d). Ponieważ możesz mieć kilka takich samych okien edytorów które mają inne ustawienia musiałbyś w jakiś magiczny sposób powiedzieć userowi które submenu z identycznymi opcjami jest przypisane do którego okna.

 

Czyli do odpalenia dowolnej opcji potrzebowałbyś 2 dodatkowych kliknięć w meny gdzie większość rzeczy jest z niewiadomych przyczyn nieaktywna a niektóre są z jeszcze bardziej niewiadomych przyczyn skopiowane. Pozostaje jeszcze kwestia około 200-300 guzików ze wszystkich pasków menu które trzeba by było umieścić w tych menusach i sub menusach przez co dostęp do nich byłby radykalnie utrudniony, czasami niektóre z nich przełącza się co kilka sekund.

 

Nie baw się w to. Jak jesteś takim ekstremistą interfaceowym to zjesz sobie zęby na nauce blendera. Może po prostu za późno dla ciebie na zmiany myślenia nawet w tak prostych kwestiach jak interface programu. Siedź tam gdzie siedzisz, będzie lepiej dla ciebie jak i blenderowców. Jak na razie zachowujesz się jakbyś chciał wprowadzać demokracje w iranie / zakładać burki europejskim kobietom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz przyklad na szybko...............blablabla

 

Menu ma działać jak w każdym innym programie. Sądzisz że blender to jedyny program z oknami? Wiesz co to focus? Masz aktywne okno z nodami więc w górnych menusach wszystkie inne funkcje stają się nieatywne. Ciężko pojąć? Włącz PS i zobacz co masz w górnych menu, funkcje nieadekwatne do tego co robisz stają się nieaktywne. Albo cięzko pojmujesz albo celowo odwracasz kota ogonem. Co traci blender a co ja chcę zyskać na przejściu na darmowy soft to już nie twoja sprawa. Tymczasem witaj na mojej liście ignore.

 

Nie uwagę tylko nieadekwatne narzekanie wynikające z twojej niewiedzy i braku chęci jej zdobycia.

 

Mam wiedzę z innych programów, chcę ją wygodnie przełożyć na Blendera. Wchodzę do menu, znajduję potrzebną funkcję i skrót i tyle.

 

 

W tym że musiałoby posiadać 17 rozwijanych menusów, każde dla jednego edytora, w większości przypadków około 10-12 z nich byłoby nieaktywne przez to że większość edytorów jest ukryta (ciekawe jak TO byś wytłumaczył nowym userom). Bardzo trudno byłoby wytłumaczyć userom które menu jest powiązane z danym edytorem, niektóre z pozoru wyglądają podobnie. W każdym z tych menu musiałbyś mieć submenu dla danego trybu edytora (jest ich po kilka na edytor, np rzeźbienie lub malowanie w widoku 3d). Ponieważ możesz mieć kilka takich samych okien edytorów które mają inne ustawienia musiałbyś w jakiś magiczny sposób powiedzieć userowi które submenu z identycznymi opcjami jest przypisane do którego okna.

 

Niech sobie będzie i 17 menu, znajdę sobie to czego potrzebuję w danej chwili, znajdę skrót i po krzyku. Usilnie próbujesz mi wmówić że interface blendera jest jakiś wyjątkowy, tymczasem w innych programach wszystko wygląda bardzo podobnie i górne menu jakoś istnieją i sprawdzają się doskonale.

Z mojej strony EOT, przez ten czas już bym znalazł szukaną funkcję na google, nawet blenderze bez menu.

Edytowane przez lumpenstuck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo PS wcale nie ma mniej opcji jak Blender... Ech...

Tymczasem witaj na mojej liście ignore.

Nie wiem jak sie po tym pozbieram. Cios.

 

Dobra, ide kombinowac kase na Creature Factory 2. A przedtem jeszcze cos pogrzebac w tym nieludzko zawilym sofcie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie to się aż wzruszyłem tym wątkiem, w którym słychać nieudolne żale gość co nie radzą sobie z interfacem. Jakoś nie czuje usilnej woli by kogokolwiek przekonywać, czy udowodniać cokolwiek odnośnie Blendera. Warunkiem do oceny programu jest jego znajomość.

 

Lepiej niech się fundacja skupi na rozwijaniu programu przez rozszerzanie narzędzi, poprawianiu bugów i samej promocji.

 

Przekonywanie maruderów, którzy nie potrafią skonfigurować programu, to jedynie strata czasu.

 

edit:

Do dyskusji potrzeba otwartej postawy.

 

10380985_10152111738126548_6219415034007193049_n.jpg

Edytowane przez floo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interface też powinni udoskonalić w wielu miejscach. Jednak to są małe rzeczy a nie zmiana całego działania softu robiąc z niego maxa. Takie małe poprawki przyczynią się do łatwiejszej nauki przez nowych userów i ulepsza prace obecnym. Chociażby mój bake menagement. Nowe pie menusy, topbar połączony z redo panelem, layouty jako zakładki (tylko ładniejsze niż ten badziew co teraz gnije na developer.blender.org).

 

Mam też w głowie od jakiegoś czasu propozycje zmian dotyczącą Headerów. Powinny być wszędzie na górze sub-okien bo to jest najważniejszy (hierarchicznie) element edytora. W samych headerach przydałaby się lepsza kolejność rzeczy, po guziku wyboru edytora powinien być tryb tego edytora bo on zmienia całą metodykę pracy, jest wtedy edytorem do zupełnie innego zadania (object mode, edit mode / nody compositingu, nody materiału). Na chwile obecną zmiana trybu edytora modyfikuje zawartość menusów które są przed nim, nielogiczne. Małe rzeczy ale powinny usprawnić naukę softu, jak ktoś chce to sobie flipnie header na dół.

 

Lumpenstuck - Jeśli koniecznie chcesz pracować w blenderze ale musi on działać tak jak tego sobie życzysz to nic prostszego. Piszesz propozycje zmian z dokładnym wyjaśnieniem jak wszystko ma działać i umieszczasz to tutaj: https://developer.blender.org/project/view/12/. Następnie bronisz swojego designu jakoś tłumacząc całej społeczności że są w błędzie. Jeśli cię to nie przerośnie (w co szczerze wątpię skoro cię przerosło przełożenie sobie konceptu jednego okna z ogromem menusów na wiele okien z kilkoma menusami) to za kilka miesięcy będziesz miał swojego super ergonomicznego (3 razy więcej kliknięć i szukania opcji) i logicznego blendera. Będzie działał prawie jak photoshop! Który to na marginesie też ma sub-okna z unikatowymi dla nich opcjami co pokazuje że nie tylko z nauką blendera masz problemy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monio, masz problem z czytaniem ze zrozumieniem? PS to był tylko przykład żeby Nezumi sobie zobaczył jak dział górne menu, niemożliwe w danym momencie do użycia funkcje są nieaktywne. Ciężko pojąć? Kto mówi że nie ma być wiele okien z menusami? Albo celowo przekręcasz albo naprawdę masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Górne menu kontekstowe, tak samo z górnego menu sobie wywołujesz dodatkowe okna np, UV, node editor. Kto powiedział że te okna nie mają mieć swoich menu? Masz w Maya górne menu? Masz dodatkowe menu w dodatkowych oknach? Czego jeszcze nie rozumiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny napisze krótko - W samym blenderze masz 17 edytorów i średnio po 3 tryby na każdy z nich (niektóre mają jeden tryb inne nawet 6), każdy tryb ma na pasku około 4 menusów, niektóre są wspólne dla danego edytora. To daje ci na oko 200 sub-sub-menusów do wywołania z głównej belki. Przez specyfikę okien blendera menu jakie opisujesz miałoby mniej więcej w każdym momencie pracy z programem nieaktywne około 80% funkcji a dostęp do tych pozostałych byłby mocno utrudniony przez konieczność klikania w menu i szukania opcji do których powinien być szybki dostęp (kilka kliniec więcej, szukanie w sub menusach)....

Nie widzę najmniejszego celu w ogromnym menu nieaktywnych opcji które nie miałoby żadnej użytecznej funkcji z punktu widzenia UX. Taki twór mógłby służyć co najwyżej do popatrzenia sobie jakie opcje są w nieaktywnych edytorach, jakby nie można było odpalić dokumentacji.

Jakbyś najpierw dowiedział się coś o pracy z blenderem a nie wymagał żeby działał jak inne programy to byś wiedział jaką okrutną bzdurę wymyśliłeś.

Jak chcesz teraz w blenderze wyszukać konkretną opcje to odpalasz menusy danego edytora i masz zawsze wszystko podane jak na tacy, całość logicznie posortowana. Czego jeszcze nie rozumiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny napisze krótko....kupa tekstu....Czego jeszcze nie rozumiesz?

 

Czego ty nie rozumiesz? Spytałem o menu , właśnie żeby sobie popatrzyć w opcje. Ciężko to pojąć? Rzeczywiście Blender jest taki złożony że ta prosta Maya się nie umywa, dlatego nie może mieć menusów u góry. Rozwaliłeś mnie:D.

 

Oglądając ten wątek w swojej przeglądarce z przerażeniem stwierdziłem, że w mojej przeglądarce nie ma już górnego menu!

 

W nowych officeach jest wstążka zamiast menu... cały czas ktoś kombinuje, jak by zastąpić to niewygodne rozwiązanie.

 

W urządzeniach dotykowych są teraz już jakieś kafle i gesty. Nie uświadczysz rozwijanego górnego menu.

 

Świat idzie do przodu ale ty postanowiłeś pozostać apostołem górnego menu z nieaktywnymi pozycjami w Blenderze, w którym jest ono najmniej potrzebne i jeszcze wkrótce będziesz w stanie tu wszystkich obrazić, za to, że się z tobą nie zgadzają.

 

Rzeczywiście genialne porównania, aplikacje na smartfony i przeglądarka. Gdybyś nie wiedział to nawet w przglądarce w opcjach możesz włączyć menu, po to żeby użytkownik który ma ochotę mógł go sobie używać.

 

Powinna być na forum taka opcja głośnego p**** słuchawką, żeby podkreślić swojego focha !

 

lumpenstuck! Ignoruję Cię! :)

 

Słaby charakter.

Edytowane przez lumpenstuck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry stary, dostosowuję się do tego jak się mnie traktuje. Po wyzwiskach od noobów, ignoranntów, którzy nie potrafią się nauczyć obsługi PS, maruderów i co tam jeszcze odpowiadam na adekwatnym poziomie. Gdzie i kiedy mam sobie iść to już nie zależy od ciebie. Zadałem proste pytanie czy da się gdzieś właczyć menu. A wy się rzucacie jakbym wam, daruj sformułowanie, zabił babcię pingpongiem. A teraz wielce obrażeni. Zabawne, warto czasem popatrzyć co się samemu nawypisywało zanim się oburzysz na kogoś. Zauważ że ja nikogo nie obrażam, nie używam argumentów ad personam. W przeciwieństwie do np. ciebie. Akurat przy tobie Monio odpowiada jeszcze na poziomie. Radzę wyluzować, bo to już znamiona fanboyizmu;)

 

PS. Nadal słabo z tym ignorowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę w tym wątku coś kompletnie innego. Na twoje pytanie uzyskałeś odpowiedzi od 3 ludzi, do tego momentu nie było żadnej napinki. Pierwszy gość ci polecił skorzystanie ze SPACE, drugi powiedział że nie istnieje takie główne menu w blenderze a trzeci wyjaśnił ci dlaczego takie menu nie ma racji bytu w w takim rodzaju interfaceu. Potem ty zacząłeś tyradę jaki to blender ma spaprany UI, że to młotek bez rączki i że powinien działać jak inne softy. Nie, nie powinien. Działa doskonale pomimo że ma inną zasadę niż programy w których pracowałeś. Jeśli zechcesz wejść w ramy tego paradygmatu to zobaczysz że tym programie da się pracować równie wygodnie i efektywnie co w Maya.

 

nie używam argumentów ad personam.

Monio, masz problem z czytaniem ze zrozumieniem?

Well. Z tego co mi wiadomo takie pytania nie mają na celu uzyskania informacji zwrotnej...

 

Wracając do sedna. Nie, nie da się uruchomić takiego menu w blenderze ale można sobie ustawić interface tak żeby dało się przeklikać i posprawdzać wszystkie jego opcje. Proszę bardzo, poniżej link do pliku blend z tak ustawionym interfacem. Żeby zobaczyć opcje danego edytora klikasz w te ikonki z trzema poziomymi paskami. Najpierw masz ikonkę edytora, potem guzik do collapsowanego menu a następnie tryb edytora do którego się odwołują menusy (w większości to opcje wspólne dla wszystkich trybów edytora jak np widok). Tryby okien 3dview i image editora działają globalnie na cały program więc zrobiłem je większe, sam musisz wybrać tryb żeby pokazały się opcje. Okna buttonowe masz z boku. Nie da się korzystać z tak ustawionego interfaceu przez sposób działania focusu w blenderze ale opcje możesz sprawdzić.

 

br1UAok.jpg

http://www.pasteall.org/blend/30187

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blablabla było odpowiedzią na słowa N. w stylu "dzieciak". Nie będę poważnie traktował kogoś kto mnie obraża, a nie mam w zwyczaju odpowiadać takimi samymi chamskimi tekstami. Wolę się pośmiać. Nie chce mi się sprawdzać na wikipedii co to erystyka, używaj prostszych słów jak ze mną rozmawiasz.

 

Przeciwnikiem jakiegoś softu? Bo mam problem ze znalezieniem na szybko kilku opcji i spytałem o menu? Chłopie, ja mam 40 na karku, już wyrosłem z bycia przeciwnikiem czy fanboyem jakiegokolwiek softu. Już nie będę odpowiadał bo ta rozmowa straciła wszelki sens. Szkoda czasu. Gdybyś nie wiedział - ignore masz w MENU na górze, USTAWIENIA:D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie znaczenie ma tylko żeby dało się jak najwięcej zrobić bez skrótów zwłaszcza że brak dodatkowego dojścia do opcji przez menu jest zawsze rzeczą gorszą (nie da się wytłumaczyć że bez tego jest lepiej) - dla mnie to jest niemal obojętne jak by to wyglądało, może to być przycisk w menu odpalający kolejne menu, albo nawet jakieś menu na cały ekran które po prostu można w dowolnej chwili włączyć lub wyłączyć. Oczywiście do tego niesamowicie przydatne jest kiedy po najechaniu na przycisk menu pokazuje się pod jakim skrótem ukrywa się dana opcja. Ogólnie chodzi o to, że wtedy łatwiej jest się uczyć softu powoli (jak ktoś ma masę pracy i zazwyczaj nie może sobie pozwolić na pracę w sofcie który za słabo zna, to raczej nie ma innej opcji niż powolna nauka). Chcę zaznaczyć że jestem człowiekiem który jest zmuszony pracować non stop na dużej ilości softu i ma mało czasu ale dużo chęci rozwoju i dlatego wiem że możliwość wygodnej powolnej nauki jest bardzo ważna (nie jeden soft w ten sposób opanowałem dzięki czemu potem mogłem zacząć go regularniej używać i w dalszej kolejności łatwo opanować skróty - tak, bo skróty łatwo wchodzą w pamięć jeśli używa ich się przez dłuższy czas bez większych odstępów czasowych). Na razie mam w planach inne rzeczy niż szlifowanie Blendera, ale jestem fanem tego softu (ogólnie śledzę jego rozwój od samego początku) i prędzej czy później się za niego zabiorę choćbym miał wypisać sobie setkę ważnych skrótów w notatniku, jednak fajnie by było żeby robili wszystko aby było jak najmniej problemów z jego opanowaniem.

Jeśli chodzi o interfejsy to prawie nic nie jest mi straszne - dla mnie Maya, Max, Houdini, Cinema, ZBrush, Messiah itd. są OK. Kiepski to jest np. UVLayout właśnie przez te swoje skróty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich zmian ułatwiających naukę i obsługę blendera jest co raz więcej. Np od od jakiegoś tygodnia po najechaniu na opcje informacje o niej są dużo czytelniejsze.

 

tootlips_compare.png

https://developer.blender.org/file/data/dklthjmu2iuwszgii3ym/PHID-FILE-vxkyc62evxt4mycih7f2/tootlips_compare.png

 

Co do skrótów blendera. Zupełnie nie musisz wypisywać sobie nic w notatniku bo wszystkie są przy nazwie opcji oraz w tooltipie który pojawia się po najechaniu na opcje. Tak samo jak w photoshopie czy innych programach. To jest na tyle dobrze ogarnięte że nawet jak ktoś napisze swój własny kawałek interfaceu w formie addona gdzie przycisk odwołuje się do istniejącej standardowej opcji w blenderze to w tooltipie do tego guzika również będziesz miał wszystkie informacje oraz skrót. O ile ktoś nie zechce takich informacji nadpisać. Jak mówiłem wcześniej- jedyne czym to się różni od "normalnych" programów to to że opcje modelowania masz w oknie modelowania, opcje uv w oknie uv i tak dalej. Banał. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykłe rozwijane menu u góry - Edit, Animation, itd. Wchodzę sobie wtedy w odpowiednią zakładkę i znajduję odpowiednią funkcję.

 

Hej. Jestem jednym z oficjalnych designerów interface'u w tej chwili, w związku z czym wyjaśnię na czym polega problem.

 

Blender jest zbudowany trochę inaczej niż większość programów graficznych. Działa na zasadzie mini-edytorów. Zalety tego są takie, że użytkownik może ustawić dowolną konfigurację okien koło siebie, nie ma "pływających" okien zasłaniających część interface'u, nie ma trybów pracy, a skróty mogą być konsekwentne we wszystkich edytorach (na przykład G-Translate przesunie obiekt, węzeł, klatkę kluczową etc, w zależności od tego, nad którym oknem znajduje się kursor.

 

Taki system ma też niestety wady - chociażby niemożność stworzenia globalnych menu i toolbarów. Jest to niemożliwe nie dlatego, że takie menu byłoby zbyt zatłoczone, tylko dlatego że komendy nie znałyby kontekstu w jakim mają działać. Na przykład wspomniana komenda Translate nie wiedziałaby czy przesunąć zaznaczony obiekt z jednego okna 3d View, zaznaczone klatki kluczowe z okna Dope Sheet, czy zaznaczone węzły z okna Node Editor.

 

Nie byłoby też możliwe stworzyć działów odpowiadających za poszczególny edytor, na przykład Object > Translate, ponieważ komenda ta (i wiele innych) zależna jest od orientacji widoku, tak więc gdybyśmy mieli otwarte 2 okna 3d View, komenda nie wiedziałaby którego okna użyć.

 

Jest to znany problem, i trwa dyskusja w jaki sposób można by ten system udoskonalić (np. Brechtbar, albo podświetlanie aktywnych okien).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brechtbar
Świetne określenie. :D

 

Nie powiedziałbym że obecny sytem multi-edytorów tworzy "problemy". To są po prostu metody pracy z takim systemem, nie są gorsze ani lepsze od jednooknowych edytorów. Tak samo globalne menu nie ma żadnej przewagi nad wieloma menusami które od razu mają swój kontekst i są wywoływane z innych edytorów. Oba schematy mogą działać tylko w określonym systemie UI, i to co jest teraz w blenderze sprawdza się doskonale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dość ciekawy trailer indyjskiego studia.
WHAT IT TOOK US

After 756 man hours of work, 10 weeks of project time and 22500 minutes of rendering 4500 image frames

We present to you, Ranadheeran – a trailer clip which is a proof of concept that

competent Computer Graphics can be produced in India

it takes only a fraction of the industry standard budget & time

Open Source software can be used in a production pipeline

 

WHAT IT DIDN’T

No foreign talent, purely Made in India

No powerful workstations, standard Home PC-like computers

No motion capture, exclusively hand-made animation

No scanning of actors, done completely using references from the internet

No expensive software, only Open Source software that translated to ZERO Software cost

But YES, we did have powerful Graphic cards which were used for rendering!

 

IDEAS MATTER

We ideated all of this in Coimbatore, a South Indian city, which is not even remotely connected to Computer Graphics.

 

INDIA MATTERS

We also would like to call upon all fellow INDIANS who aspire to see a developed India, to trust Indian Talent and invest your time & effort in INDIA.

 

THANK YOU PEOPLE…

…Thanks for taking the time off to view our work!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności