Jump to content
Julo

Prosba o krytyke :)

Recommended Posts

Witam szanowne towarzystwo, zrobilem model auta low polly i zanim zrobie uviski i mapki chcialbym sie dowiedziec co moge jeszcze poprawic. Wiem ze w game art trzeba jak najmniej poligonow w modelu low polly ale zeby wyglondalo jak najlepiej wienc staralem sie zmiescic w 5k polygonow, udalo mi sie zamknac w 4452. Jestem jeszcze poczontkujancy , tzn. cos tam ogarniam ale jeszcze masa nauki i praktyki przedemna zeby moc sie nazwac grafikem 3d, ale marzenia sa po to zeby do nich donzyc :P. Daje tu rendery siatki i bardzo prosze o krytyke i dzienki wielkie z gory :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yyy jak to to ty zaczołeś od low poly? Najpierw robisz HP potem robisz low poly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozłóż UVke i nakładaj teksture będzie dla Ciebie oczywiste, gdzie popełniłeś błąd. Sporo da sie zaoszczędzić ale to musisz najpierw umieć nadrabiać to teksturą wiec teksturowanie i tak Ciebie czeka. Powodzenia głównie z ortografią.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry za gramatyke. Azbesty wpierw chciałem zrobic low z dobrą topology i potem dodac pare rzeczy np. Dzrzwi , śruby w kołach itp. i potem turbosmooth i jest hi polly. Tak to sobie wymyśliłem. Olaf był bym ci wdzięczny gdybyś mi napisał gdzie dokładnie można by zaoszczędzić ponieważ chciałbym docackac topologie zanim zrobię uvski. A tak po za tym widzicie jakieś inne rzeczy do poprawy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

co z tego, że Ci pokaże trójkąty, czy krawędzie jakie możesz sobie odpuścić jak nie będziesz rozumiał skąd taka decyzja (pomijam, ze mozesz miec inne zdanie). Zrób soie UVke i tak pierwszych kilka modeli idzie po skonczeniu do śmieci więc nie ma sie czym przejmować. Tak więcej i szybciej się nauczysz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki Olaf, tak wlasnie zrobie. zabiore sie za uviski, potem hi polly i difuse. a tak w ogóle po za oszczendnosca polly. Jak oceniasz (oceniacie) ten model? jak ktos uwaza ze jest totalnie do dupy to ok , przyjme ta krytyke na klate o ile bendzie konstruktywna :)

a i naprawde tak jest ze najpierw sie robi hi ? niewiedzialem

Edited by Julo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za co Azbest dostal tyle minusow? Tez zawsze sadzilem ze pierwsze hp. Cale zycie w błędzie ?;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Za co Azbest dostal tyle minusow? Tez zawsze sadzilem ze pierwsze hp. Cale zycie w błędzie ?;)

 

właśnie też jestem ciekaw od kiedy to wpierw się robi low poly. pomijając przypadek pod tytułem mamy zrobić zordon faceów i już jest LP zanimowany i dorabia się tylko do niego HP. to chyba nie znam innego przypadku gdy wpierw LP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedys modeliki do gier się inaczej robiło.

Wyobraźcie sobie, że kiedyś nie robili HP przed LP tylko od razu LP!!! WOW ... takie odkrywcze.

Na początek wystarczy mu ogarnąć LP, UVW i Tekstury jakies proste. Po co ma sie pchać w HP i wypalanie??

Wyraźnie napisał że jest początkujący ... czytajcie i wyciągajcie wnioski przy tym.

 

Azbesty dostał tyle minusów za ignorancje...Wyobraź sobie, że HP>LP to nie jedyna słusza droga ... Skuj beton ;)

 

Pozdrawiam i życze powodzenia w nauce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przepraszam cię ale nigdzie nie było informacji że robi tylko np LP. Z postu wynikało raczej żę robi HP+LP.

 

A obecnie nie mamy 1994 tylko 2014. a z tego co mi wiadomo to obecnym workflowem jest HP potem LP

Share this post


Link to post
Share on other sites
właśnie też jestem ciekaw od kiedy to wpierw się robi low poly. pomijając przypadek pod tytułem mamy zrobić zordon faceów i już jest LP zanimowany i dorabia się tylko do niego HP. to chyba nie znam innego przypadku gdy wpierw LP

 

Pozwol mu robic jak chce. Jeśli koncowy efekt bedzie zadowalajacy, to nie widze sensu przyczepiać takich rzeczy. Przykład: jak rzeźbisz jakieś zwierze, postać czy obiekt w Zbrush'u to czesto przygotowujesz wczesniej base mesh'a ktory ulatwi Ci pracę - a tym base meshem jest wlasnie model low poly.

 

@Julo

Czekam na wiecej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej :), widze ze sie dyskusja zeszla troche z toru. Jesli chodzi o hp,lp to mnie ucza w kursie ktory robie ze pierw lp . z dobra siatka i uvskami zeby dobze smigalo w silniku gry. a potem do zubrusha czy muda i hp z tego. (ten pick up nie jest zadaniem z kursu).

A jesli chodzi o moj model to czy mozecie mi podpowiedziec szanowne ludziska co jeszcze moglbym zastopic normalkol?

Dzienki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dach jest praktycznie płaski a sporo polygonów tam dałeś niepotrzebnie. Poza tym wygląda całkiem nieźle jak na początkującego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy