Jump to content
McGavish

Polska wersja czołgu średniego T-55

Recommended Posts

Piękny jest. Moja uwaga dotycząca traków, widzę że koła noszą spore ślady eksploatacji, więc i bandaże na nich powinny być poszczerbione.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elegancko!

Jak Ci idzie unwrapping, cieszysz się na myśl o kolejnej części? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki @flamaster69, dobry pomysł.

Dzięki @2013. Poziom szczęścia jest odwrotnie proporcjonalny do skomplikowania unwrapowanego elementu :D Jak na razie idzie nieźle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny test pokazujący mniej więcej do czego zmierzam. Miejscami trzeba poprawić zabrudzenia i brakuje oczywiście polskiej szachownicy. Wnętrze lufy do poprawy.

 

Co o tym sądzicie?

 

RLoFx6H.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pojazdach pancernych też były czasami malowane (przynajmniej na kilku zdjęciach referencyjnych są).

 

Brudy są w większości zrobione poprzez mix (overlay) masek AO i innej tekstury. Na mniejszych obiektach używałem cyclesowego pointiness, zmiksowanego tak jak poprzednio. Na płytach kadłuba maski będą malowane ręcznie w Kricie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekstury z lewej strony są już prawie skończone, zostały tylko lekkie poprawki. Na wieży dorobiłem ślady po pociskach i rykoszecie, a także większość spawów została zamieniona na normal mapy.

 

dyk42nT.jpg

Edited by McGavish

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajnie!

Więcej zbliżeń! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki :D

Zbliżeń dorenderuję później jeszcze ;)

 

Po ponad rocznych zmaganiach z tym pojazdem, projekt właśnie dobiegł końca :D

Poniżej przedstawiam finalną wersję rendera.

 

Render - Cycles

Kompozycja sceny - Photoshop

Post Pro - Perfect Effects 9

 

WpVGxdm.jpg

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli mam być szczery...na tym finalnym obrazku gdzie czołg jest wkomponowany w zdjęcie - wszystko leży :( oświetlenie odbiega od zdjęcia, widać że to wklejka, a materiały które tak genialnie zrobiłeś i prezentowałeś na renderach samego czołgu (obrazki wyżej), tutaj wyglądają źle :( Pomijam już fakt trawy 3D która skosiła scenę to poziomu amatorskiego. Przepraszam że tak jadę po tej pracy, ale JEDEN obrazek wyżej ten czołg wygląda CUDOWNIE, FOTO-REAL, a na tej scenie jak...nie mam słów :( Jesteś nietuzinkowy w tym co robisz, w całym wątku pokazałeś skilla w modelowaniu i texturowaniu, oświetlenie też dobrałeś nieźle do tych wszystkich renderów pokazujących postępy prac...

Jeśli możesz - usuń tą pracę, i wymyśl coś innego z tłem - JESTEŚ w stanie to zrobić bo wymiatasz, tylko daj sobie 2-3 dni na przemyślenie. Ta praca przekreśla całą ciężką, fenomenalną pracę jaką wykonałeś w tym wątku :(

Wolę tak napisać, szczerze a nie "może być, ale światło coś nie gra". Z tego czołgu możesz zrobić pracę któa ukaże się w 3DWorld MAgazine, z luzikiem i palcem...wiesz gdzie - bo masz do tego wszystkie potrzebne umiejętności. Trzymam kciuki za reaktywację tego projektu w nowym otoczeniu 3D. Mam nadzieję że się na mnie nie obrazisz za taki koment, ale nie odpuszczę Ci tego zaje..stego czołgu :)

Hris

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurde no co wy macie z tym. to samo co ikkiz. model zrobi cudny 1 liga texturki mistrzostwo świata, a potem wklejacie w masakryczne tło i praca przez to leci do kosza, zamiast być na froncie. jeśli jest się słabym w enviro to lepiej zrobić render w studiu. chętnie pomogę zrobić ładne tło do tego czołgu bo aż no naprawdę szkoda modelu. widzi mi się scenka z lord of war :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję @Hris, w pełni się z Tobą zgadzam. Praca wraca na warsztat. Scena robiona była trochę na siłę, nie miałem dla niej dobrej koncepcji, dlatego wyszło, jak wyszło.

Zwracam się do Was z prośbą o jakieś pomysły na ciekawą scenkę, jak Wy byście go najchętniej widzieli. Za każdy pomysł będę bardzo wdzięczny. No i zastanawiam się jeszcze, czy jest sens miejscami stosować matte-paining?

 

@Maciek: Dzięki, odezwę się do Ciebie jeszcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem że przy końcówce nie chce się już zbytnio poprawiać w nieskończoność więc potraktuj to jako tipy na przyszłe projekty

-jeśli materiał wygląda na tak zużyty to aż prosi się o obicia beczek, skrzynek itp szczególnie że beczki odstają i wyglądają nieco nudnie

- brakuje nieco faktury odlewu szczególnie na wieży

-jaśniejsze zadrapania na wieży nie mają nieco uzasadnienia, goła stal szybko rdzewieje a tak mogłyby wyglądać raczej uszkodzenia po pociskach. Praktycznie w okolicach przodu najlepiej materiał wygląda imho(nie żeby reszta źle wyglądała :P).

Tylko mi wydaje się tekstura nieco naciągnieta na lufie? Na przyszłość, czołgi posiadają kilka warstw farb, a zabrudzenia również bywają różne(jasny/ciemny kurz, błoto, smar itd)

Ten render przypomina mi malowidła na pudełkach modeli do sklejania xd Nie wiem jak z kompozycją ale podejrzewam że trzeba by było zrobić scenę w 3d a raczej tylko tło w post. Dużo roboty i efekt niekoniecznie może być zgodny z oczekiwaniami. Myśle że render w studio da radę

Edited by Micaki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny model, brakuję tylko lepszej prezentacji.

Jeśli chcesz aby obiekt 3d ładnie wkomponował się w tło, które jest zdjęciem to zadbaj o odpowiednia mapkę hdri. W internecie można znaleźć sporo darmowych, lub też, jeśli masz możliwość, samemu zrób zdjęcie i w miejscu gdzie chciałbyś umieścić czołg stwórz hdr'ke. Ułatwi Ci to znacznie pracę z oświetleniem a efekt też będzie znacznie lepszy.

Co do matte painting'u, wszystko co może przyspieszyć Ci pracę nie powodując spadku jakości jest sens stosować. Pytanie czy jesteś na tyle sprawny w digital paintingu aby zrobienie go zaoszczędziło Ci czas a efekt wyglądał nie gorzej jak zdjęcie lub 3d. Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogę jeszcze dodać że Grant Warwick w kursie vraya poświeca jeden odcinek na dostosowanie obiektu do mapy hdri. Efekt dużo daje do realizmu, warto poświęcić mu trochę czasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Micaki: Dziękuję, z teksturami nie ma problemu, więc jeszcze je poprawie.

@ArMoor: Dziękuję za informację.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mały test środowiska i oświetlenia. Na drodze brakuje jeszcze szczegółów i muszę dorobić kilka gatunków traw i drzew. Co myślicie o takim ustawieniu kamery, jak na pierwszym renderze?

 

BXgYsKw.jpg

KYMMSyV.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze primo: super ze skasowales pracke z galerii - teraz mozna zrobic dobry render i wrzucic na stale.

 

Po drugie primo: Super ze idziesz w setup 3D. I moim zdaniem jest to bardzo obiecujace!

Swiatlo jest bardzo dobre i juz go nie znmieniaj, chyba ze materialy bedziesz dopieszczal.

 

Drzewa i droba - super - jednynie bym popracowal nad kamykami na lesnej drodze - teraz sztucznie wygladaja - rozmiesc je bardziej chaotycznie - w rozne grupy - teraz wydaja sie rozsiane niemal idealnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki @bolitic, znaczy, że zmierzam w dobrą stronę ;)

Droga zostanie jeszcze dość mocno przerobiona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

trawa tutaj robi skalę, a u ciebie chyba znów za duża. teraz ta droga wygląda na 1,5m szerokości, chyba się tam nie zmieści czołg w tym ujęciu, albo znów będzie coś zgrzytać z tą trawą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy