Jump to content

teczka3d - Selena


Recommended Posts

hej,

postanowiłam założyć teczke i wrzucać postacie które dłubie po godzinach..

Używam do modelowania głównie zbrusha oraz Marvelous Designe a także częściowo skany.

 

punk

e7309e1f8f864fce126d032e07de22e8_1.jpg

 

f5af8496f5829c49abfd299a9fc8613b_1.jpg

 

GIRL

4b46e4ece3caf885d03995423be1098b_1.jpg

 

fd5d266211d62c88b1ab448e01df9019_1.jpg

 

podmalówka w photoshopie

8d24426313a20082852368ce52ecda73_1.jpg

 

 

KID

446aba11af5f436cb1b590cf48c24573_1.jpg

 

5a6ddbb6e7baa83765362c3624ced8c6_1.jpg

 

podmalówka :)

6008741e6088a02e1ae7ffe1cd914b32_1.jpg

 

Edited by Selena
Link to post
Share on other sites
  • Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

dzięki:)

 

więc tak:

punk - skanowane było ciało, twarz i buty,

girl - twarz i buty,

Kid - tylko buty,

 

reszta ręcznie w zbrushu a także z pomocą Marvelous Designer.

Dodam tylko że skany były wykonane samodzielnie w domu (nie liczę pierwszego ciała), oczywiście były odpowiednio obrobione i zmienione ręcznie w zbrushu, nigdy nie używam czystych skanów.

Edited by Selena
Link to post
Share on other sites

modele świetne

kurcze widzę teraz po gamedevie że powoli ręczne rzeźbienie odchodzi do lamusa, teraz wszystko się skanuje jak leci

Marvelous designer to genialny program do ubrań tylko mało tutków niestety

 

 

 

Selena macie w astronautach taki sprzęcior czy inną techniką skanujecie? [na przykładzie mojej najbardziej oczekiwanej gry] ;P

https://www.youtube.com/watch?v=fYFqj3_CBuk

Edited by tr3buh
Link to post
Share on other sites

dzięki wielkie za miłe słowa:)

 

Micaki - nie wiem jak to opisać:) po prostu siedziałam i dłubałam:) używałam głównie brusha "snakeHook" a także Fibermesha

michalo - aby było szybciej i ładniej :) no i to takie samo pytanie jak "dlaczego używasz tekstur ze zdjęć skoro umiesz rysować" :) po prsotu mam taką możliwość i wiem jak

FeniksFire - około tygodnia, ale trudno zliczyć;/ wracam z pracy i siadam na kilka godzin, nieraz minut hehe

tr3buh - ręczne rzeźbienie nigdy nie odejdzie do lamusa:) aby obrobić skan potrzebujesz wiedzy z anatomii itd, tutaj głównie wykorzystuje skany twarzy - reszta ręcznie...

w astro mamy na razie niewielkiego riga do samych twarzy :)

Link to post
Share on other sites

Nie powiem, powiało mrokiem, trochę w klimatach Silent Hill'a. Wszystkie postaci niepokojące, a dziecko już szczególnie. Ogólnie to dobra robota.

 

@trebuh

 

Niestety dla nas artystów to nie idzie wcale w dobrym kierunku. Animacja - motion capture; modeling - skany; wizki - realtime; pytanie co dalej. Dojdzie do tego, że w przyszłości wystarczy tylko kasa i 0 skilla, a będzie można zrobić wszystko. Przy dużych produkcjach to już się zaczęło, tam nikt nie bawi się w rzeźbienie główek. Zatrudniają aktora, robią skan, czyszczą model i gotowe. Jest lepiej, szybciej i łatwiej, może to fajnie z punktu widzenia deweloperów, ale z punktu widzenia artysty taka praca traci na wartości, przynajmniej takie jest moje zdanie. Nie chcę się bawić tutaj w jakiegoś proroka, ale moim zdaniem nadejdą dla modelarzy takie czasy, że ręcznie tworzyć się będzie tylko potwory i sci-fi, reszta będzie skanowana, pewnie nawet nie będzie trzeba tego czyścić.

Link to post
Share on other sites

to tak jakby być zarąbistym tragarzem w swiecie w ktorym wlasnie wynaleziono samochody ;) może świetnie umie i lubi dźwigać na garbie, pytanie tylko po co skoro można łatwiej szybciej i lepiej, z pomocą udogodnień współczesnego świata a oszczędzony czas poświecić na dopieszczenie czy inne takie :) poza tym przeważnie skana trzeba przerobic, bo trudno znalezc zawsze dokładnie takiego aktora jakiego potrzeba a przeróbka skana juz troche skila wymaga..już nie mówię o postaciach z anatomią przerysowaną

 

p.s ja sie raczej zastanawiam jak można skorzystać dzięki wpleceniu skanów w workflow, jak można wzbogacić swój warsztat i zwiększyć możliwości :)

Edited by Selena
Link to post
Share on other sites

Ja tutaj nie atakuję Ciebie moim komentarzem w żadnym wypadku. Po prostu stwierdzam fakt. Tak samo można powiedzieć, że wizek na razie nie opłaca się robić w silnikach gier, ale za kilka lat kto wie. Skoro to już zmierza w tym kierunku to myślę, że jedynie naiwna osoba mogłaby sądzić, że nic się w tej płaszczyźnie nie zmieni. Po prostu nie chciał bym się poczuć kiedyś jak pracownik fabryki do której szef zakupił maszyny i właśnie zamierza wywalić połowę ludzi, bo są już nie potrzebni. Niestety nie mamy na to wpływu.

Link to post
Share on other sites

przepraszam jeśli zabrzmiało jakbym miała pretensje czy coś:) ale myślę że niepotrzebnie się obawiasz o to, artyści zawsze będą w cenie, można zeskanować aktora ale do stworzenia charakterystycznej postaci potrzeba już artysty...natomiast wizualizacja w enginie wymaga rownie duzo o ile nie wiecej skilla niz tradycyjna, tyle tylko ze oszczedza sie potem czas na renderach

Link to post
Share on other sites

Tak, gość ze szlugiem wymiata. Rewelacyjna robota w każdym detalu, ubrania rzucają na kolanka. Jedyna skaza w tej perfekcji, to postrzępione podeszwy glanów, ale gdybyś o skanach nie wspomniała to nie zwróciłbym uwagi :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy