Jump to content
Selena

teczka3d - Selena

Recommended Posts

dzisiaj sobie poćwiczyłam twarze kobiet :) zbrush + tekstury w Mari + V-ray

włosy dorobione w Photoshopie na szybko:)

 

5ed4bc4d431d0f578d9ab408639437e1_1.jpg

 

a1e06a22dad35a6b5f722f3c0e7862f6_1.jpg

 

cc2f0ad108bb2fcf98fd27d23da18260_1.jpg

Edited by Selena

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajnie bo dość naturalnie wyszły. Co do rzeźby to chyba nie ma się co czepiać, a jeśli chodzi o kolory to być może trochę wariacji w skin tonach by się przydało dać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

michalo - rzęsy zrobiłam trochę na szybkiego bo fibermeshem a później ręcznie je uczesałam

krzys!3k - oj tak, kolory mi się sprały przy renderze;/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Animacja - motion capture; modeling - skany; wizki - realtime; pytanie co dalej. Dojdzie do tego, że w przyszłości wystarczy tylko kasa i 0 skilla, a będzie można zrobić wszystko.

 

Heh, zastanawiam sie, czy kiedykolwiek robiles ktoras z rzeczy, o ktorych piszesz, ze wydaje Ci sie to wsyzstko takie proste i niewymagajace skilla?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heh, zastanawiam sie, czy kiedykolwiek robiles ktoras z rzeczy, o ktorych piszesz, ze wydaje Ci sie to wsyzstko takie proste i niewymagajace skilla?:)

 

Masz rację, źle to napisałem. Mam na myśli to, że np. modelowanie od zera wymaga większej ingerencji plastycznej niż przerabianie skanów, gdzie już masz ustawione pewne rzeczy - proporcje itp. dlatego jest to proces bardziej techniczny niż plastyczny według mnie. To tak jak by ktoś wyrzeźbił za mnie popiersie w glinie, a ja miałbym za zadanie zrobić tylko odlew gipsowy, po którym wymagany jest proces nazwijmy to postprodukcji. Szlifowanie, polerowanie, zaklejanie pęknięć po odlewie i tak dalej. Nie jest do tego potrzebny żaden skill plastyczny, wiem bo studiowałem i robiłem to przez 5 lat. Co do animacji, zaczynałem od niej przygodę z CG i bardzo dobrze wspominam te czasy. Choć moje początki były mizerne to miałem ogromną satysfakcję jak po kilku godzinach przestawiania kluczy w końcu widziałem efekty płynnego, w miarę realistycznego cyklu biegu, chodu, a jako referencji używałem nagranych przez siebie filmów, starałem się zrozumieć, jak ciało człowieka się porusza tak, że wygląda to naturalnie. A teraz mam wrażenie, że wiedza, która zdobyłem przez te wszystkie lata będąc samoukiem i studia, które potem zrobiłem w kierunku, żeby później przydało mi się to w CG będzie bezużyteczna. Odpowiadając na Twoje pytanie, aktualnie rzeźbie tradycyjnie i cyfrowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zgadzam się z serratusem, ostatnio wszystko sie automatyzuje, skill coraz mniej potrzebny

nie piszę że jest źle czy dobrze bo ma to plusy i minusy, także nie odbierajcie tego jako atak albo narzekanie

 

czasy się zmieniają i teraz człowiek żeby nauczyć się grafiki robi to zupełnie inaczej niż 5 lat temu, wtedy rzeczy które były na poziomie hard dzisiaj są na poziomie easy dzięki lepszym programom

 

przykład np. marvelous designer, kiedyś trzeba było się uczyć rzeźbienia ubrań, poznawać anatomię fałd itp.i jak koleś napocił się na super ubranko to był masterem, teraz takie super ubranko odwala MD i to 35.000x szybciej :D

Edited by tr3buh

Share this post


Link to post
Share on other sites

skana często używa się jako punku wyjścia i puszcza wodze fantacji... hm poza tym nawet jeśli przyjąć ze mocap wypiera animatorow a skan modelarzy - taki lajf, trzeba się jakoś w tym odnaleźć, dla mnie skany oraz mocap to wzbogacenie wachlarza mozliwosci a nie zagrozenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

serratus: masz racje że wszystko robi się coraz szybciej ale żeby poprawić mocap i zrobić stylizowaną animacje trzeba mieć wiedzę o której mówisz czyli zrozumieć jak człowiek się porusza(teraz po prostu możesz zrobić to szybciej bo masz już bazę w postaci mocapu). W skanach jest analogiczna sytuacja jeśli celujesz w realizm to fakt skany wystarczy tylko rzemieślniczo przerobić(zakładając że masz dokładnie takiego aktora jaką miałeś wizje robić postać).Generalnie nie mając wiedzy plastycznej możesz tylko powielać 'nudną' rzeczywistość, i żadne nowe narzędzia nie sprawią że będzie inaczej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selena a propo twarzy kobiet, pisałaś że teksturowałaś w Mari, nie znam tego programu to jestem ciekawy dlaczego akurat w Mari a nie w zbrushu? lepszy jest i szybszy do teksturowania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tr3buh obejrzyj na YT jakiś filmik z MARI a się przekonasz :)

 

+ reel The foundry gdzie wykorzystywali MARI

Share this post


Link to post
Share on other sites

hejka:)

dawno nic nie umieszczałam ale to się zmieni:)

oto trupy zrobione do "The Vanishing Of Ethan Carter"

1d204b78fe544e18b8941400dda20970_1.jpg

3aff5012b7487cdb98e64fde6a3428eb_1.jpg

0660e5b8ca1acced6b54389e07f52926_1.jpg

6cd08613aea00d4de790c7a64e5eb2ba_1.jpg

0bb283497977aaacb272b98dea98e0a7_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Że Klicek ma pociąg do brzydactw, potworów i kreatur jakoś znoszę, ale że kobieta ma tak samo, mi się we łbie za nic pomieścić nie chce............ Świetne! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem, ze i gra zacna, a to już bardzo fajnie gdy takie ładne rzeczy trafiają do dobrej produkcji, gratulacje! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne. Widziałem na lunchcrunchu. Korzystalas z jakiegos innego sculptu przy tym? I jeszcz eszybkie pytanko o laczenia krok po kroku czy jakes insertbrushe? Pytam bo chyba dość szybko się z tym uwinelas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez chwilę myślałem, że to facehugger tuli twarz tego Pana :)

Bardzo mi się podoba!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czytałem, ze i gra zacna, a to już bardzo fajnie gdy takie ładne rzeczy trafiają do dobrej produkcji, gratulacje! :)

 

 

 

dzięki wszystkim i fajnie że się podoba :D sama gra nie dla każdego ale jest bardzo ciekawa, trochę jak wirtualna książka kryminalna - piękne widoki, spokój przeplatany z makabrycznymi scenami, zagadką, niepewnością i strachem.... na pewno nie jest to dla ludzi którzy w grach chcą tylko "tratatatata", jest to powiedziałabym że jak na te czasy bardzo głębokie.

 

Fajne. Widziałem na lunchcrunchu. Korzystalas z jakiegos innego sculptu przy tym? I jeszcz eszybkie pytanko o laczenia krok po kroku czy jakes insertbrushe? Pytam bo chyba dość szybko się z tym uwinelas.

 

korzystałam z 1 skana i nie było żadnych insertbrushy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy