Jump to content

nadawanie przedmiotowi siatki


Recommended Posts

Witam, mam problem i mówie od razu, że szukałam rozwiązania wśród tematów które, już sa, jeśli przeoczyłam wybaczcie, jestem początkująca, ale do rzeczy:

utworzyłam płaszczyznę za pomocą linii, chciałabym teraz nadać jej siatke tak aby dowolnie ją edytowac, a konkreniej użyć soft selection do stworzenia nieregularnej płynnej płaszczyzny, soft selection zniekształca jej brzegi.

Link to post
Share on other sites

To co widać to dwa modyfikatory Shell i TurboSmooth.

 

Aby edytować taką siatkę Soft Selection, użyj nad tymi modyfikatorami kolejnego modyfikatora Edit Poly i w nim dopiero Soft Selection.

Link to post
Share on other sites

Skrypt, który zrobi to za ciebie.

http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/populate-terrain

 

Edit:

Bez skryptu:

Zrób sobie plane który ma odpowiednią ilość podziału i twój kształt/spline mieści się na jego płaszczyźnie.

Do spline dodaj modyfikator extrude z odznaczonym start i end, tak aby przechodził przez plane

Użyj narzędzia ProCutter z Compound Objects z zaznaczonym: stock inside cutter, oraz no edge removal.

Jezeli siatka nie musi być prostopadła to użyj Create Quadrilaterals - dostaniesz siatkę o czystszych krawędziach.

Edited by stormwind
Link to post
Share on other sites

Narysuj sobie splajna, na próbę zrób CIRCLE.

Następnie nałóż na niego modyfikator SURFACE.

Teraz skonwertuj go do EDITABLE POLY.

Jak widzisz jest już siatka, teraz należy nałożyć modyfikator TURBO SMOOTH, INTERATIONS ustaw na 3

Nałóż modyfikator EDIT POLY i w nim skorzystaj z SOFT SELECTION.

 

Powodzenia :)

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy