zuzannann 10 Posted August 26, 2014 Share Posted August 26, 2014 Witam, mam problem i mówie od razu, że szukałam rozwiązania wśród tematów które, już sa, jeśli przeoczyłam wybaczcie, jestem początkująca, ale do rzeczy: utworzyłam płaszczyznę za pomocą linii, chciałabym teraz nadać jej siatke tak aby dowolnie ją edytowac, a konkreniej użyć soft selection do stworzenia nieregularnej płynnej płaszczyzny, soft selection zniekształca jej brzegi. Link to post Share on other sites
2013 747 Posted August 26, 2014 Share Posted August 26, 2014 Cześć Pokaż screeny, ciężko odpowiedzieć nie widząc modelu. Link to post Share on other sites
Dynamico 604 Posted August 26, 2014 Share Posted August 26, 2014 Jeżeli to Max a Ty zrobiłaś "obrys" płaszczyzny za pomocą linii to nadaj jej teraz modyfikator "garment maker" Link to post Share on other sites
zuzannann 10 Posted August 27, 2014 Author Share Posted August 27, 2014 chodzi o cos takiego i o mozliwosc utworzenia na tym modyfikowalnej sitaki jak tutaj : http://screenshooter.net/100247566/hidrwli Link to post Share on other sites
2013 747 Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 To co widać to dwa modyfikatory Shell i TurboSmooth. Aby edytować taką siatkę Soft Selection, użyj nad tymi modyfikatorami kolejnego modyfikatora Edit Poly i w nim dopiero Soft Selection. Link to post Share on other sites
zuzannann 10 Posted August 27, 2014 Author Share Posted August 27, 2014 tylko ze na 1 nie ma tej siatki w ogole, a na drugim zostala wykonana na piechote przez quickslice, chodzi o to aby uzyskac siatke bez ciecia tego milionem plaszczyzn recznie Link to post Share on other sites
2013 747 Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 Pokaż zatem to co masz, ciężko mi się domyślić jak wygląda twój model. Link to post Share on other sites
zuzannann 10 Posted August 27, 2014 Author Share Posted August 27, 2014 Wybacz moje roztargnienie, nie zauwazylam ze poprzednio nie zadzialalo http://screenshooter.net/100247566/epuwcye Link to post Share on other sites
stormwind 638 Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 (edited) Skrypt, który zrobi to za ciebie. http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/populate-terrain Edit: Bez skryptu: Zrób sobie plane który ma odpowiednią ilość podziału i twój kształt/spline mieści się na jego płaszczyźnie. Do spline dodaj modyfikator extrude z odznaczonym start i end, tak aby przechodził przez plane Użyj narzędzia ProCutter z Compound Objects z zaznaczonym: stock inside cutter, oraz no edge removal. Jezeli siatka nie musi być prostopadła to użyj Create Quadrilaterals - dostaniesz siatkę o czystszych krawędziach. Edited August 27, 2014 by stormwind Link to post Share on other sites
zuzannann 10 Posted August 27, 2014 Author Share Posted August 27, 2014 ok, dalam rade dzieki za wszelka pomoc ! Link to post Share on other sites
2013 747 Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 Narysuj sobie splajna, na próbę zrób CIRCLE. Następnie nałóż na niego modyfikator SURFACE. Teraz skonwertuj go do EDITABLE POLY. Jak widzisz jest już siatka, teraz należy nałożyć modyfikator TURBO SMOOTH, INTERATIONS ustaw na 3 Nałóż modyfikator EDIT POLY i w nim skorzystaj z SOFT SELECTION. Powodzenia :) Link to post Share on other sites
Recommended Posts