Jump to content
Sign in to follow this  
Karakan

Teczka3D: Karakan

Recommended Posts

Ok, rozumiem o co biega. Przy następnym ramieniu zwrócę jeszcze dokładniej uwagę na okolice łokcia żeby je lepiej zrozumieć :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, z nazwiska nie kojarzę, więc pewnie nie widziałem. Wieczorem sobie jego tutków poszukam. Do tej pory jechałem głównie na tutkach anatomicznych od Lee Magalhaesa z Digital Tutors + książka Anatomy for Sculptors.

 

Na szybko też zauważyłem, że Scott Eaton na swojej stronie prowadzi kursy z anatmowi za 500 i 900 dolców. Ostatnio coraz mocniej szukam jakichś dobrych kursów/mentoringów, tylko chyba jednak mentoringi wolałbym bardziej w kierunku tworzenia mocno stylizowanych postaci, pod styl Blizzardowy.

Edited by Karakan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JackTheRippy: Sure thing, też jestem jak najbardziej zwolennikiem tego, że stylówa bez znajomości anatomii to nie stylówa tylko taka wymówka, że "stylizuję" :) Dlatego anatomii ciąglę się uczę, jeśli mam przerwy to staram się wrócić do tego co już zdążyłem zapomnieć, etc.. I myślę, że na tyle znam podstawy, że jestem gotowy żeby uczyć się dalej, czy to wincy anatomii, czy już stylizowania. W sumie to może nawet nie tyle jestem gotowy co już czuję potrzebę żeby ktoś mi pomógł teraz doszlifować to co umiem i pokierować dalej. :D

 

Te kursy od Eatona robiłeś w tej wersji Standard czy Full Enrollment? Mam wrażenie, że jak już wydawać pieniądze to warto właśnie na opcję z feedbackiem.

 

I dzięki za link, też trochę później się temu przyjrzę, ale na pierwszy rzut oka to chyba nie do końca to czego szukam. Ja to bardziej w stronę gameartu i tamtej stylizacji :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyznam tak, ten anatomy for artist robilem full enrollment, ale troche zalowalem, bo polegalo to tylko na tym, ze poprawil moje "zadanie". Moglem to zrobic sam, bo zawsze dodawal ogolnie video jak ma byc poprawnie. Dlatego o twarzy zrobilem juz Standard.

 

Nie jest to do konca kurs, gdzies on mentoruje, ale swietnie tlumaczy wszystko i przedstawia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, bardzo przydatne info. Szczególnie, że jak piszesz zrobiłeś dwa kursy, czyli, że pierwszy kurs był warty swojej ceny skoro pojechałeś z kolejnym :) Pewnie też będę ewentualnie celował w Standard jeśli się zdecyduję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Seba kurcze, zapomniałem całkowicie o tych materiałach :D A książkę do anatomii właśnie od nich mam. Ogólnie cały portal to świetne źródło wiedzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiś czas temu dostawałem chyba maila od nich odnośnie tego. Zawsze jak coś nowego dodają to wysyłają po liście mailingowej. Ale akurat nie miałem czasu porządnie się przyjrzeć co tam nowego wrzucili. W kaźdym razie dużo dobra, gracias :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To pokaz te podpatrzone ksztalty ;P tylko w swoim wydaniu. One wynikaja z anatomii z plaszczyzn jakie tworza miesnie tluszcz kosci. Nie musisz miec zaryslwanego calego miesnia. Upraszczasz przerysowujesz. Rysujesz modelujesz toon dziecko cylinder tu tam proporcje z reala i wzdety brzuszek zaokraglony bo dzieci tak maja anatomicznie i oko ludzkie jest do tego przyzwyczajone. Podobnie potwory bez znajomosci anatomii zwierzat zreszta spoj na swego rogacza trzezeym okiem a obok postaw prace jakiegos mastera. Wracajac do toonow chyba disney? Charakterystycznie zarysowuje przedramiona ale plaszczyzny wciaz sa przerysowane sa pewne grupy miesniowe volumy by wydobyc te krrski krzywizny. Gdy zas juz wprowadzasz zarysy miesni to trzrba je zrobic rozpoznawalne choc uproszczone. To nie bolek i lolek lizaki na patyku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popatrz na ksztalty w niemamocnych. Zobacz ksztalt lydki plaszczyzny uda. One wynikaja z anatomio te plaszczyzny. Tak kopiujesz styl ktory wymyslil ktos kto zna anatomie. Nie koniecznie nazwy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boris z postaciami cartoonowymi jest podobnie jak z karykaturą, każdy dobry karykaturzysta potrafi narysować idealnie portret bez przerysowania ponieważ zna anatomie i wie jak ją w przekonujący sposób przerysować. Oczywiście można robić tak jak mowisz i uczyc sie juz gotowych uproszczeń i pewnie dojdzie sie po pewnym czasie do nawet niezlego poziomu, ale na pewno nie zrozumiesz dlaczego upraszczasz dane elementy tak a nie inaczej i o wiele ciężej bedzie Ci stworzyc cos swojego i oryginalnego.Nawet żeby przerobić skan trzeba mieć wiedzę żeby go nie zepsuć.

 

Generalnie wszystko zależy w jaki poziom ktoś celuje, na pewno topowi ludzie w branży znają anatomie na pamieć obojętnie jakiego typu postacie robią

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boris

 

To tak jakbys napisal, ze da sie wyrzeźbić likeness, bo jest duzo zdjęć aktora w internecie i wystarczy się patrzeć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiesz anatomia to nie tylko zmarszczki na twarzy. Jeśli chciałbyś stworzyć swoją własną meride która nie byłaby po prostu kopią 1:1 i nie wiedziałbyś np jakie są charakterystyczne cechy damskiej anatomii tak żeby przerysowanie wyszło kobieco - miałbyś prawdopodobnie problem.

 

Generalnie ja powtarzam w większości to co się nasłuchałem od mądrzejszych od mnie + trochę z autopsji, ale niech każdy robi tak jak mu wygodnie byle byłby efekt, pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogata dyskusja się zrodziła. Ja tam uważam, że z nauką stylówy bez znajomości anatomii jest jak z argumentem chińskiego pokoju. Za wikipedią: "nawet skuteczne symulowanie rozumu przez komputer nie jest tożsame z posiadaniem prawdziwego rozumu przez komputer, ponieważ wykonywanie określonych zadań (np. obliczeniowych) nie musi opierać się na rozumieniu ich przez wykonawcę."

 

Jasne, że jestem pewnie w stanie nauczyć się tworzyć postacie rodem z Iniemamocnych czy innej Meridy, tak samo jak mogę stosunkowo łatwo rozłożyć sobie na czynniki pierwsze Batmana z serii animowanej ('92-'25) i na jego szablonie tworzyć sobie postacie. Ale jeśli chcę już sobie wystylizować coś co ma dużo większy detal niż proste postacie pixara, muły wywalone na wierzch, pomarszczoną twarz, jakieś Warcraftowo-dotowo-warhammerowe proporcje to wydaje mi się, że bez anatomii ani rusz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem ostatnio okazję pracować nad modelem ZBrushowym pod wydruk 3D. Figurka kolekcjonerska klasycznego nurka, którą już niedługo będzie można kupić w sklepie http://www.modelsfordivers.com

 

Fajne wyzwanie, miałem okazję nauczyć się kilku nowych rzeczy odnośnie workflow przy modelach do druku. Figurka musiała być pocięta na części z zamontowanymi pinami i gniazdami na piny. Dużo dynamesh mastera, transpose master do posingu, ogólnie sam ZBrush.

 

Ja odpowiadałem za sam model, wydrukiem i ręcznym malowaniem zajął się maciek.m

 

Więcej jak zwykle na artstation jak ktoś ma ochotę popatrzeć i poczytać :) https://www.artstation.com/artwork/38lgA

 

marcin-cecot-1.jpg?1477988205

 

marcin-cecot-diver-fin.jpg?1477987985

 

marcin-cecot-8.jpg?1477988067

Share this post


Link to post
Share on other sites

@michalo dzięki :)

 

@dexter47 niestety nie będę umiał odpowiedzieć na te pytania :/ Nie brałem udziału w samym wydruku, więc nie znam specyfikacji sprzętu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy