Skocz do zawartości

Pawlito

Rekomendowane odpowiedzi

Co bracie poradzisz takie trendy. Jestem fanem jej długiej szyi. Ale jednakowoż nie uprzedmiotawiajmy płci pięknej, gdyż przedstawicielki takowej również tu zaglądają i pogłębiają tylko obiegowe myślenie o nas.

 

Gdzieżby tam zaraz uprzedmiotowiać. Ja tylko skrycie walczę z przekonaniem jakoby ten trend był szczytowym kanonem piękna! ;)

 

Ale żeby nie offtopować, ustaliliście sobie Panowie jakiś termin do którego planujecie ukończyć swe zacne dzieło? Pytam z ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 381
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ale żeby nie offtopować, ustaliliście sobie Panowie jakiś termin do którego planujecie ukończyć swe zacne dzieło? Pytam z ciekawości.

 

To już chyba dawno po, heh my robimy to for fun. Ten wątek to taki serial tasiemiec, ciągle ktoś się tu pojawia, umiera, rodzi, odchodzi, znajduje sens życia - póki ludzie chcą oglądać. Ale z tego co wiem to nawet "Dynastia" się kiedyś skończyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto powiedział, że to ma być kanon piękna? Następną zrobię puszystą, ale ta jest akurat taka chuda.

Kiedy kończymy? - staram się jak najszybciej, bo już mnie trochę projekt zmęczył i jak bym robił sam, to by wpadł w tym momencie do szuflady i czekał na natchnienie.

 

edit ----

Ustaliłem pozę i kadr do "mojego" ujęcia.

render_b_005.jpg

 

To na co patrzycie, to jest gotowy model dziewczyny (może jeszcze tylko dodam brud na teksturze) który z kamerą będę słał do Pawlita, żeby to mogł u siebie wyrenderować w ten sam sposób. Garaż i samochód, to na razie eksport roboczy, żebym wiedział gdzie postawić modelkę. Ale światła, lampy są już prawie gotowe. Udało sie ograniczyć szum dziesięciokrotnie, ale będę musiał jeszcze zadbać, żeby w kamerze i w odbiciach glossy było widać co innego niż na prawdę świeci, bo teraz tam jest jednolita przepała

 

jak by kogoś interesowalo, to będzie to podobnym setupem zrobione co tu: http://ikkiz.pl/wp-content/uploads/2015/05/Zaznaczenie_238.jpg żeby ładną żarówkę było widać w kamerze i pierwszym odbiciu glossy, a potem już widać to, co oświetla scenę i mniej szumi.

Edytowane przez ikkiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ikkiz zgięcia przy łokciach brzydko wyszły (przypuszczam że przy pozowaniu, bo łokcie przed pozowaniem były ok), dosculptuj te miejsca albo poprzeciągaj kilka vertexów (już w tej pozie, o ile jest finalna).

 

Renderujesz branched path tracing czy normalne? Branched można lepiej dopasować (np. jeśli szum jest głównie w reflection, co widać przez render passes, podwyższasz sample tylko dla reflection). Tak tylko na wszelki wypadek piszę, pewnie już to znasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dramatyzujecie trochę z tym szumem - przecież pisałem, że to 15 minut i 500 sampli.

Włączyłem jak brałem prysznic :) A tak wygląda 2500 sampli w godzinę i 5 minut czyli tyle ile zakupy mi dziś zajęły http://ikkiz.pl/wp-content/uploads/2015/05/reneder.scena10.jpg

 

@Ania Na łokciach są shapekeye z driverami, musiałem zrypać. poprawię, jeśli będę potrafił. Ale ten rig, to porażka. Nie chce mi się go zmieniać bo już nie mam czasu, ale drugi raz na nim nie zrobię (pichipoy)

 

Branched pathtracing jest trudne. znaczy trudno coś ugrać, choćby odzyskać ten czas, który się na start traci włączając branched.

Tym razem przy godzinnym renderze, to się całkiem nie opłaca pakować w tą robotę. A ty masz jakieś lepsze doświadczenia w renderowaniu w ten sposób?

 

bo ja dużo więcej ugrałem nodem light path. W wielu materiałach dla is diffuse włączyłem co innego, niż dla reszty, a losze lamp odbijają światło tylko w kamerze i w ostrych glossy. dla całej reszty świecą jako emission.

z małymi żarówkami jako główne światło, to ugrałem w ten sposób 10 razy mniejszy szum, tak na oko.

Edytowane przez ikkiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz napisać dokładniej co nie tak z rigiem pitchipoy? Bo testowałam (tak bardzo wstępnie) i wydawał mi się ok. Zazwyczaj używam własnych rigów, ale zastanawiałam się czy wyprobować ten pitchipoy do "poważniejszego" projektu.

 

A te łokcie bym poprawiła po prostu apply armature, i potem w edit mode i sculptem, wygładzić i potem wysculptować sensowne napięcie ścięgien, skóry i mięśni w tym miejscu według referencji zgiętej w ten sam sposób. Jeśli to "tylko" still, to nie ma sensu się bawić w shapekeye. Po prostu dopracować na gotowym, ustawionym w pozie modelu. Potrafiłeś wysculptować w T-pose, czemu miałbyć nie potrafić w zgiętej pozie.

 

Z branched mam dobre doświadczenia (oczywiście te triki z light path można użyć niezależnie od tego). Być może masz rację że na stilla nie warto się w to bawić, ale do animacji już tak, a im więcej testowych i próbnych renderów do stilla (a w tym wątku było ich trochę...), tym bardziej opłaci się również tu. Można osobno dopasować sample do glossy, transmission itd. Generalnie ustawiam dużo sampli na AA (kilkadziesiąt albo więcej) i dużo mniej na glossy, diffuse itd. (1-6). Ilość sampli można oszacować mnożąc sample AA z tymi innymi.

Renderuję sobie testy z wszystkimi passami, i oglądam passy osobno czy szumią i ile. Np. diffuse zazwyczaj prawie nie szumi i wystarczy mu 1 sampel, glossy wymaga więcej, transmission wymaga więcej jeśli jest rozmyte, itd.

 

Oczywiście render po zakupach wygląda dobrze i nie szumi, więc bym się nie bawiła. Ja w ostatnim stillu się w to bawiłam bo miałam render 7x4k i trwało to nie godzinę, ale kilkanaście, i branched jednak wyczuwalnie przyspieszyło ten czas.

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pitchipoy to taki kreskówkowy rig, można zginać segmenty kończyn, tam gdzie nie ma stawów, i można rozciągać na długość kości - mnie to nie interesuje. wprawdzie niby można wyłączyć, ale nie do końca, jest jakiś mechanizm soft IK w kolanie, który powoduje, że nie ma przeskoku przy prawie wyprostoane kolano -> całkiem wyprostowane kolano ale za to nigdy nie wiadomo, czy noga się jednak nie rozciągnęła na długość

 

druga wada, to to sterownia kierunkiem ramienia i uda, które jest zamiast targetu dla łokcia . o ile w nogach fajnie działa, to ustawienie dobrej pozycji łokcia, to męczarnia. Na dodatek rig strasznie laguje. 2 -3 sekundy się czeka na zaznaczenie kości, potem na przesunięcie podobnie. to jest na granicy używalności w pozowaniu, ale w animacji, to by zabiło projekt. Nie wiem, czy to wina ciężkiego modelu, niby włączałem wszyskie obiekty prócz skóry, ale nie pomagało.

 

Palce są nawet ciekawie rozwiązane, że się kopiuje rotacja na kości w kierunku od dłoni do końców. można powyginać palenc nawet nienaturalnie i niby więcej możliwości, już nie mówiąc o tych niepotrzebnych tweakach, ale w normalnym rigify jakoś szybciej dochodziłem do finalnej pozy

 

Twarz - to mnie skusiło. ale po pierwsze, trzeba metarig ustawiać odpowiednio, żeby końce jednych kości się zgadzały z drugimi, a poza tym mechanika kości oczu i powiek jest jakoś zrypana. musiałem przerabiać Constantiny, a wiesz, że jak się źle ostawiło pivoty, to już się nie specjalnie da przesunąć w gotowym rigu, tylko trzeba wygenerować od nowa, a wtedy znów trzeba przerabiać constrainty

 

No i jest jeszcze jedna wada, taka sama jak w normalnym rigify - kolano jak zawias, ze stałym pivotem. długo szukałem miejsca, żeby ten piovt umieścić, a potem sobie zdałem sprawę, że to i ta nie będzie działać przy dużym zgięciu, model nie będzie mógł usiąść na piętach, bo łydka wejdzie całkiem do uda. Już wymyśliłem, jak by to można zrobić, żeby działało anatomicznie, ale w takim rigu jak pitchipoy, to nie dam razy zmienić, bo za skomplikowany, i nie wszystko rozumiem, żeby wprowadzać takie rewolucje.

 

Jak masz już swój rig i rozwiązania w nim, które ci pasują, to lepiej robić na swoim, zwłaszcza duży projekt, albo coś z deadlinem.

 

i ostatnią sprawą na koniec, to jest jazda ze skinowaniem ubrań. będę musiał spróbować tego blenriga i deformować przez mesh modifier, bo jak jest nieregularna topologia na ciuchach, to ciężko jest normalnie wagować, żeby jako tako wyglądało.

Edytowane przez ikkiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się przyczepię do rąk. Jej lewa ręka w okolicach łokcia wygląda bardzo nieprzekonująco :)

Nie będę udawał że się znam, wrzucę kilka obrazków na szybko znalezionych, jak będziesz chciał poprawić to obczaisz o co chodzi.

Shader skóry jest bez szału. Dodatkowo dziewczyna ma bladą skórę co nie pomaga w zrobieniu fajnej textury. Zbyt jednolity kolor textury który zawsze jest dodatkowo spłaszczany przez materiał powoduje że wygląda to jak byś po prostu nałożył jeden kolor nie licząc ust, palców i tatuaży. Dziewczyna jest na pierwszym planie więc wypadało by żeby miała bardziej dopracowany shader.

 

VPw8isp.jpg

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy nawet najmniejszy najsubtelniejszy detal wplywa na odbiór pracy. Tak samo specular mapa czy normal mapa bump displace lekki doda wiecej wiartygodnosci. Tak jak u Pawilota byly odbicia jak na barbie dolll i nic ich nie zalamywalo. Wywal to swiatlo z lewej strony po srodku co swieci na sciane. Zrobcie jakies textury nawet tile na te mury jakis bump displace lekki. Nawet sculpt plu decymacja i NM bedzie wiecej sie dzialo. Podobnie z profilami metalowymi kanału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem Panowie :)

No praca z mega duza iloscia detali. Zapewne troche pracy sie zmarnowalo (np kosmicznie wydetalowana klamerka paska), ale to bylo do przewidzenia. Wyszliscie ze slusznego zalozenia ze lepiej zrobic wiecej niz mniej a skoro jest fun to czemu nie.

Rendery spoko ale jeszcze pod post jesli macie sile. Jak nie to konczcie i wyciagajcie wnioski. Rozpiesciliscie nas wipem po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam ogrom pracy włożonej w ten projekt, ale ja także bym go jeszcze nie kończył.

Pomimo braku wiedzy w wielu aspektach tworzenia tej pracy czuję pewien niedosyt.

Widziałem, że przez chwilę praca była w skończonych, i zniknęła, wnioskuję więc, że będziecie pracować dalej.

 

Jedno, czy dwa ujęcia to za mało!

 

@ptaszek pisze, że zniknęła klamerka, ale niby dlaczego tak ma być!

Wszak można zrobić na jednym z ujęć zbliżenie na talię Mechaniczki, w tle samochód.

 

Bardzo liczyłem, że zrobicie scenę z drogi, gdzie w upalny dzień psuje się jej samochód, coś w klimacie reklam Coca-Cola.

 

Tyle pracy w to włożyliście, teraz trzeba renderować, czekam na więcej! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@2013:

 

Widziałem, że przez chwilę praca była w skończonych, i zniknęła, wnioskuję więc, że będziecie pracować dalej.

 

Bo ją skasowałem. Według niektórych efekt który zaprezentowałem, nie uzasadniał wkładu pracy. Gdybyście pisali tak chętnie swoje opinie w WIPie, heh... but ain't complaining!

 

Jedno, czy dwa ujęcia to za mało!

 

Masz prawo mieć swoje zdanie.

 

Bardzo liczyłem, że zrobicie scenę z drogi, gdzie w upalny dzień psuje się jej samochód, coś w klimacie reklam Coca-Cola.

 

I nagle wjeżdża Dominic z FnF swoim 900 konnym Chargerem oferując holowanie. Nie było nigdy o tym mowy, skąd taki pomysł? :)

 

A na pytania kiedy skończę, to jeśli mam pokazać crapa teraz albo konkret później to wybieram drugą opcję.

 

Stay Tuned :)

Edytowane przez Pawlito
autocenzura w trosce o ojczysty język
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@2013:

 

 

 

Bo ją skasowałem. Według niektórych efekt który zaprezentowałem, nie uzasadniał wkładu pracy. Gdybyście pisali tak chętnie swoje opinie w WIPie, heh... but ain't complaining!

 

 

 

Masz prawo mieć swoje zdanie.

 

 

 

I nagle wjeżdża Dominic z FnF swoim 900 konnym Chargerem oferując holowanie. Nie było nigdy o tym mowy, skąd taki pomysł? :)

 

A na pytania kiedy skończę, to jeśli mam pokazać crapa teraz albo zajebistość później to wybieram drugą opcję.

 

Stay Tuned :)

 

Dawałem propozycje.

 

Post #22

 

http://max3d.pl/forum/threads/96122-Dragster-Girl-(18-)?p=1227201&viewfull=1#post1227201

 

Post #25

 

http://max3d.pl/forum/threads/96122-Dragster-Girl-(18-)?p=1227220&viewfull=1#post1227220

 

Gdzieś daleko od miasta psuje się jej samochód, próbuje go naprawić, grzebie coś nieudolnie przy silniku brudząc sobie przy tym nosek i łapki, niestety jej wiedza w tym zakresie nie pozwala na nic więcej niż ubrudzenie się smarem.

Słońce niemiłosiernie jej doskwiera, spogląda na pustą butelkę po Coca-Cola, którą opróżniła łapczywie kilka minut wcześniej.

Siada zrezygnowana na masce samochodu i czeka, może w końcu ktoś będzie przejeżdżał i udzieli jej pomocy.

Opala się przez chwillę leżąc plackiem na masce, podejmuje nawet próbę pchania auta do miasta, ostatecznie zostawia samochód na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, poniosło cię z historią, to mnie tez poniosło. Fajny pomysł, ale koncepcja tej pracy weszła jeszcze z czasów mojej steampunkowej lady mechaniki. wtedy Pawlito zaproponował, żebym ja zrobił właśnie mechaniczke, a on samochód. Stąd to jest dziewczyna, która naprawia (w warsztacie) a nie psuje (na odludziu) automobile.

 

można było zrobić coś zupełnie innego, więc jak masz ochotę, to zrób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, poniosło cię z historią, to mnie tez poniosło. Fajny pomysł, ale koncepcja tej pracy weszła jeszcze z czasów mojej steampunkowej lady mechaniki. wtedy Pawlito zaproponował, żebym ja zrobił właśnie mechaniczke, a on samochód. Stąd to jest dziewczyna, która naprawia (w warsztacie) a nie psuje (na odludziu) automobile.

 

można było zrobić coś zupełnie innego, więc jak masz ochotę, to zrób.

 

I ok!

Czy ja jestem waszym koordynatorem prac? Raczej nie, jestem jedynie widzem, który podsuwa pomysły/propozycje, a wy robicie co chcecie, nie to czego nie chcecie, zgadza się?

W czym zatem problem?

 

Nie dostrzegam aby mnie poniosło, dałem wam jedynie źródło inspiracji, o którym przypomniałem po tym jak @Pawlito napisał, cytuję.

 

Nie było nigdy o tym mowy, skąd taki pomysł? :)

 

A odbiór twój czytam tak "narobiłem się tyle a ten mi psuje koncept swoimi pomysłami" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie ma się co obrażać tylko do roboty, Sebazx6r podał bardzo sensowną propozycję oświetlenia, ze snopem światła idzie w dobrym kierunku, jest lepszy fokus na modele, przestają być widoczne niedoróbki w tle. Butla jak leży może być obracana wokół globalnej osi Z...

Były też inne dobre propozycje, oczywiście nie można dogodzić wszystkim, ale jednak przemyśleć krytykę i spojrzeć obiektywnym okiem warto, jak ktoś lubi czytać same achy i ochy to niech postuje na amerykańskim forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lekkim DoFem wyglada duzo lepiej, podobnie jak z postpro co do kolorow. i swiatla.

Tyle bylo gadania o tej kobitce jaka to z niej nie jest pani mechanik, a koniec koncow jest typowy pinup jak dla mnie.

 

Modele swietne, roboty wlozona masa, cholerny cyclesowy szum widac, ale i tak bardziej mi sie podoba niz kompletny plastik jaki wyszedl a Maxa w innym watku. Nie ulega watpliwosci, ze mozna zagrac klimatem tutaj duzo wiecej zamiast zimnego, trupiobladego swiatla jazeniowki.

 

(nie wiem kto pierwszy zaczal straszyc pobiciem, ale zagranie rodem z podstawowki :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie panowie dużo pracy .. ale to chyba najgorszy komentarz jaki można dostać do swojej pracy. Problemem jest ogólnie render i post. Można z Cycles zdecydowanie wiecej wyciągnąć. Pani lalkowa, poza na siłe . Ogólnie spoko ale nikt się nie zachwyci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności