Jump to content

TSP#197 - Jules Verne


Recommended Posts

Tematyka: Juliusz Verne

 

images?q=tbn:ANd9GcR8gvzhZpVJSTUrAI51Y0ktd9qjiy1FEhTmHv2nIDh6E37oTrwt5Qimages?q=tbn:ANd9GcQagP7Kr6B6gmdViagmNSM32u7oeKHZhnkW1UlEjnBOGAKCZYXbjQ

 

* Czas malowania: 1,5 h.

* Technika dowolna, cyfrowa bądź tradycyjna.

* Prace umieszczamy w tym wątku.

* Jedna osoba może umieścić dowolną ilość prac ale tylko jedną z nich poddać głosowaniu. Pracę pod głosowanie należy wskazać maks. dzień przed zakończeniem, jeżeli tak się nie stanie zostanie wybrana pierwsza praca jaka została umieszczona.

* czas sondy 3 dni.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Rozpu! Pomyślałem chwilę i spróbowałem wymienić czynniki które pomogły mi skrócić czas pracy, w nadziei, że może komuś to pomoże malować szybciej.

 

1. Prostota.

 

Zwróć uwagę na to, jak prosta jest ta kompozycja. Brak tu skomplikowanej perspektywy, wielu figur, elementów o złożonej konstrukcji. Cały obrazek można sprowadzic do kilku prostych kształtów:

 

cpt_nemo_simplified_by_ethicallychallenged-d83y4n9.jpg

 

W zasadzie jeden kontur postaci i jedno koło. Nie ma tu nawet drugiego planu :) To znacznie skraca czas potrzebny na ozdobienie tych prostych kształtów detalami.

 

2. Refka

 

Zrobiłem sobie fotkę przy oknie w takiej pozie i malowałem postac na jej podstawie. Oczywiście detale takie jak kolory, fryzura, broda, ubranie i rysy twarzy są dodane/zmienione w stosunku do fotki, ale bez refki byłoby sporo błądzenia i poprawiania jeśli chodzi o kształt postaci, pozę, anatomię i padanie światła. Oszczędzasz sporo czasu gdy masz to podane na tacy (refce)

 

3. Photoshop.

 

Największym błogosławieństwem i przyśpieszaczem są różne photoshopowe triki. Wszystkie 3 elementy w pracy (sylwetka postaci, okno i ściana) są na osobnych warstwch. Używając lock transparency nie trzeba się martwić o rysunek (rysunek w znaczeniu pozycji kształtów w kompozycji). To dla mnie największa oszczędność. Przykładowo te 3 paski na mankiecie. Można je namalować twardzym pędzlem i jednolitym kolorem, nie ważne jakim, tylko po to, żeby zaznaczyc ich kształt, potem zablokować przezroczystość i cieniować nie musząc się martwić o utratę kształtu. To bardzo przyśpiesza proces. Inna sprawa to na przykład nity. Namalowałem tylko jeden, reszta jest skopiowana, wklejona, pomniejszona i pomalowana po wierzchu (rysy itp). Do tego dochodzą teksturowe pędzle (detale takie jak przebarwienia na powierzchni ściany) połączone z różnymi typami warstw (głównie multyply i overlay) i filtrami (tutaj blur i noise), wspomagane wymazywaniem tego wszystkiego gdzieniegdzie za pomocą masek i różnych pędzli.

 

4. Szczęście

 

Czasami wychodzi szybciej i lepiej, czasami się męczysz z marnymi efektami ;) Na szczęście szczęściu można pomóc ćwiczeniami.

 

Mam nadzieję że pomoże Ci to w zmalowaniu czegoś w 1.5 godziny (nie 2! ;P) i we wzięciu udziału w TSP ;]

Link to comment
Share on other sites

10258773_325718557612800_1876367482660540255_o.jpg

Dzięki EC! Będe musiał zrobić pod ten schemat kilka prac, żeby to dobrze ogarnąć. Tu jest próba pierwsza. Spróbowałem zrobić prostą kompozycje, porozdzielać sobie warstwami wszystko i potem nakładać na to cienie i światło. wszystko w b&w, bo ostatnio uznałem, że musze troche bardziej się skupić na walorze (zresztą widac). Z brushami, texturami, filtrami itd juz w to nie wchodziłem. Refki też nie robiłem żadnej do tej pracy, ale przy robieniu nastepnej będe o tym pamietał. (i jakby co to do sondy narazie wybieram tę pracę, ale możliwe że zrobie jeszcze jedna czy dwie)

Link to comment
Share on other sites

EthicallyChallenged a dałbyś jakieś porady na temat tych teksturowych brushy ? :) Jakich tekstur do tego używasz? Albo inaczej, na co zwracać uwagę przy dodawaniu tekstury do brusha ? Bardzo jestem ciekawy jak np. uzyskałeś taką fajną teksturę na sziji albo brodzie

Link to comment
Share on other sites

SbN - najlepsza porada jaka moge dac to eksperymentowanie. Polecam posciagac pedzle uzywane przez roznych znanych artystow i zabawe tymi pedzlami. Te ktore Ci sie spodobaja zatrzymaj, te malo uzywane wywal, kilka ulubionych wez na warsztat, zdekonstruuj/zobacz jak dzialaja w opcjach pedzli, skonstruuj kilka swoich, po jakims czasie sam znajdziesz odpowiedz na swoje pytania. daj sobie duzo czasu na zapoznanie sie z mechanika pedzli, oplaci sie.

 

Na szyi o ile dobrze pamietam uzywalem mixer brush i pedzla zostawiajacego za soba setki malutenkich okraglych kropeczek. Ta informacja niewiele Ci da, musisz sam poogarniac i eksperymentowac.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy