Jump to content

NoTextures - nowa strona z gotowymi teksturami


Recommended Posts

Kilka dni temu wystartowała storna NoTextures.com oferująca wysokiej jakości, bezszwowe tekstury przeznaczone dla grafików, architektów, projektantów i twórców gier. Strona umożliwia darmowe pobieranie wszystkich materiałów w rozdzielczościach od 1024 pixeli w górę, bez konieczności rejestracji czy zakładania konta.

 

landing.jpg

 

 

Obok standardowych tekstur typu diffuse, specular czy bump na stronie można znaleźć tzw. Color ID Maps umożliwiające szybką selekcję poszczególnych elementów jak deski, fugi czy cegły celem ich dalszej edycji. Na stronie umieszczony jest krótki tutorial wyjaśniający całą procedurę. Warto też zwrócić uwagę na licencję która umożliwia wykorzystywanie tekstur przy tworzeniu własnych, komercyjnych produktów jak modele 3D, sceny czy gry.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Poświęciłem parę chwil na przeglądnięcie to i posta wyskrobę.

 

Adek sprawdzaliście tę stronę, czy poszło bo było?

Moim zdaniem jeśli jakaś strona zasługuje na newsa, to powinna reprezentować coś fajnego.

Tutaj raczej zakoczenia w pozytywnym znaczeniu nie doświadczyłem.

 

Tekstury drewna takie sobie - w sieci pełno lepszych darmówek, widać ewidentnie, że autor miał kilka próbek drewna, które w różnoraki sposób próbował łączyć tworząc coraz to bardziej wymyślne kompozycje. Rozmiary tekstur, biorąc pod uwagę że składane z kilku materiałów i łączone, nie powalają, myślę że można było sporo więcej wyciągnąć. Choć akurat w tym dziale jeszcze tragedii nie było.

Ta nastąpiła w cegłach, które nijak cegieł nie przypominają. Przynajmniej rendery są na tyle nierealistyczne, że przypominają poprzednią dekadę i czasy pierwszych FPS'ów niż produktów służących do wizualizacji (piszę pod swoim kątem). Dispacementy w tych renderach produktów moim zdaniem przesadzone na tyle, że tekstury całowicie nieprzypominają cegieł. Innymi słowy masa pracy w błoto przez skopane rendery. Jako że nie jestem redaktorem, którego obowiązkiem jest wypróbowanie produktu przed recenzją postanowiłem odpuścić sobie pobieranie.

Przyszła kolej na materiały. Nie uratowały niestety całokształtu - powiem że w moim odczuciu wyszły na 0. Materiały pobrane z biblioteki producenta są na tyle dobre, że wystarczy kilka sprawnych ruchów by uzyskać z nich seamless + bumpy. Nie mogę powiedzieć, że są złe. Są ok bo i jakość źródła jest ok, ale od strony z texturami oczekiwałbym choćby kilku pstryknięć aparatem, zamiast download + 5 minut Photoshop. W dodatku na renderkach niektórych tekstur dispracement bije po oczach nienaturalnością (strasznie wypukłe).

 

Podsumowując, na razie nic dla siebie nie znalazłem. Kilka wersji kolorystycznych tej samej tekstury nie powoduje zachwytu i jest raczej tanim chwytem, aby zapchać stronę contentem. Widać że to początek początku, a w takim stadium reklamowanie strony nie jest dobrym pomysłem. Na chwilę obecną jestem na nie.

Link to post
Share on other sites

piko84: współautorem serwisu jest le_chu, który dosyć dobrą ma reputację. Być może powinien się ustosunkować do uwag. Cięzko mi jest to tak oceniać tak jak wam.

 

Myślę, że le_chu za uwagi również się nie obrazi.

Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim chciałbym podziękować za newsa i tym sposobem "odcumowanie" strony. Jeśli chodzi o uwagi to by nie tworzyć kilometrowego posta odniosę się do kilku.

 

Darmowe sample dostępne są w rozdzielczościach pomiędzy 1024 a 1536 o ile się nie mylę (nie tworzyłem strony sam) tak więc stąd ten plusik przy liczbie. Nie wiem skąd przypuszczenia że całość materiału jest darmowa, jeśli wprowadziłem kogoś w błąd to przepraszam. Rynek grafiki 3D to nie tylko wizualizacje topowej jakości ale także cała masa pomniejszych dziedzin gdzie sample wielkości 1024x1024 w zupełności wystarczają - dlatego chcieliśmy je udostępnić za free.

 

Tekstury cegieł i ich wzory - myślę że nie jest tak źle by ich występowanie zależało tylko od humoru :) Ułożeń jest dostępnych bardzo wiele, razem z różnymi mapkami displacement i możliwością edytowania pojedynczych cegieł daje to spore możliwości dostosowania textur jak się komu widzi.

 

piko84 - dzięki za uwagi. Rendery są jakie są, stanowić miały prezentacje możliwości tekstur i akurat przy cegłach zbieraliśmy pozytywne opinie. Jeśli chodzi o tkaniny to nie są to, jak sugerujesz, próbki pobrane ze strony producenta, powielone 4x w PS i wystemplowane jako seamless :) Tkanin nie fotografowaliśmy sami ale każda mapka powstawała z roboczego materiału zdjęciowego.

Link to post
Share on other sites

Co to jest roboczy materiał zdjęciowy, bo mnie tym zaciekawiłeś :)

 

Drakul a wiesz co to jest loft lub wnętrze industrialne? Tam często się cegły widuje. Można do tej listy dorzucić jeszcze łódzką manufakturę lub choćby Manchester.

Edited by piko84
Link to post
Share on other sites

Roboczy tzn. "surowe" zdjęcia produktów dostarczone nam przez producenta, wykonane dla ich wewnętrznych zastosowań. Wiele nie nadawało się do przerobienia pod tekstury więc na stronie jest generalnie materiał z którego dało się coś ulepić. Czemu piszę o producencie - z założenia strona miała łączyć wykonawców (architektów, wizkarzy etc.) bezpośrednio z producentem (często pojawiający się problem w trakcie zlecenia - ładna tkanina, cegła itp ale gdzie ją kupić). Nie wspominałem o tym w newsie bo temat jest w powijakach. Cegły czy deski z których wykonane są pozostałe tekstury były w 100% fotografowane przez zespół.

Edited by le_chu
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy