Jump to content
Szczepenson

Zero-jedynkowe envelopy

Recommended Posts

Hej!

 

Rigguję sobie właśnie rękę bohatera gry. I napotkałem problem, ponieważ podczas edycji envelopów nie przechodzą ładnie z czerwonego w niebieski, a są po prostu czerwone. Przez to animacja jest naprawdę utrudniona, praktycznie niemożliwa... Czy ktoś wie o co może chodzić?

D7e5FGB.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po prostu powiększ te envelopy x3, zeby wystawaly grubo poza geometrie. Najlepiej to przejrzyj jakies tutoriale o skinowaniu albo zawsze mozesz skozystac z mojego gotowca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oooo, dzięki, faktycznie - działa! Nie wiedziałem, że muszą na siebie nachodzić. Teraz tylko muszę je dopasować, żeby przy ruszaniu kciukiem nie zahaczać o siatkę ze śródręcza ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

odpusc sobie envelopy, zainteresuj sie wagami... envelopami co najwyzej mozesz zrigowac jakas rurke czy cos w tym stylu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niech odpowie jakis spec w stylu SUPER_OkO, on bedzie wiedizial lepiej. Ja do tej pory nie znalazlem zadnego sensownego zastosowania dla envelopow, zerowa kontrola co automatycznie odpycha od uzywania tego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak Envelopy starczają, używaj Envelopów. Tam gdzie nie starczą, wag. Max nie ma najszczęśliwego tego malowania wag (w innym programie radziłabym na odwrót). Też nie jestem jakimś specem, używam tego od niedawna, ale takie moje odczucie. Pewna kontrola nad envelopami jednak jest, można ustawić wielkość środkowego i zewnętrznego envelopa, falloff, i można dodawać punkty pośrodku.

Można też pluginem typu BonesPro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Envelopy sa poto zeby ustawic szybko mniej wiecej podstawe. Zazwyczaj po takim szybkim ustawianiu jeżeli nie daje to dobrego rezultatu (wszystko zależy od modelu), trzeba przejać kontrole i recznie poprawiac/ustawiac wagi. Czyli od ogółu do szczegółu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczepenson - pytałeś czy wag używa się częściej niż envelopów... z tym, że envelopy to też wagi. To sposób przypisania wag. Trochę jak takie duże pędzle. Duże regiony wagujące. Jeśli onie nie starczają, wchodzi się pędzlami w detal. A jak pędzle nie starczają, to nawet per vertex czasami. Nie ma tak, że czegoś tam się nie używa.. najlepiej znać kilka rozwiązań i dobrać najwłaściwsze, które pozwoli konkretne zadanie wykonać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytałem trochę na ten temat, obejrzałem parę tutoriali - już wiem mniej więcej jak to działa, po prostu envelopy przypisują wagę, ale nie mamy dużego wpływu na to, gdzie i jak dokładnie ją przypisać.

Fajna jest opcja "malowania" wag tym pędzlem, wcale nie schodzi jakoś bardzo długo, a dokładność jest nieporównywalnie większa ;)

Dzięki wielkie, wygląda to dużo lepiej!

 

EDIT: Zna ktoś może sposób na przesunięcie kości już po nałożeniu skina? Źle dałem jednego loopa na kciuku względem kości, i... no cóż, wszystko się posypało... Naprawdę nie mam ochoty zdejmować skina i robić wszystkiego od nowa :D Jest jakiś sposób by to ominąć?

Edited by Szczepenson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy