Jump to content
adek

Natron 1.0 - pierwsza wersja stabilna

Recommended Posts

Qt to framework do interfaceu i tylko do tego, to nie język programowania. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monio - nie do końca - qt quick ma swój język który bazuje na tym paskudnym javascripcie. Anyway, natron nie używa qtquicka - to tak tylko jako ciekawostka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na linuxie (może dlatego że to Kubuntu) wersja stabilna jest bardzo niestabilna i wywala się przy najprostszych operacjach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy to jest programowane w QT?

Pytanie jest nieprecyzyjne. Natron jest pisany w środowisku QT Creator, ale językiem programowania jest C++.

 

Szkoda, że goście marnują czas na klon Nuke'a. Napisaliby jakiś fajny plugin albo nowe przydatne narzędzie. Rozumiem walory edukacyjne, ale mimo wszystko, szkoda pary w gwizdek. Wydaje mi się, że nikt poważny nie będzie z tego korzystał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kody źródłowe wygladają na projekt z VS, nie QT Creatora.. Niemniej QT to po prostu zestaw ułatwiających (czasami) życie bibliotek.

Ja tam się cieszę z takich inwencji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda, że goście marnują czas na klon Nuke'a. Napisaliby jakiś fajny plugin albo nowe przydatne narzędzie. Rozumiem walory edukacyjne, ale mimo wszystko, szkoda pary w gwizdek. Wydaje mi się, że nikt poważny nie będzie z tego korzystał.

 

A ja widzę miejsce na taki soft - tzn. darmowy/opensource, nodowy i łatwy do wklejenia w pipeline.

Nuke świetnie nadaje się do automatyzacji pewnych zadań na farmie (autokompozycje, generowanie prev'ek etc.) albo do wstępnego składania passów - tylko do jest (droga) armata na muchę. Być może gaffer stanie się takim narzędziem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemem tego softu nie jest to że jest klonem Nuka, tylko to, że nie jest klonem Nuka nie jest :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Problemem tego softu nie jest to że jest klonem Nuka, tylko to, że nie jest klonem Nuka nie jest :)

 

Mózg roz....ny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale ja nie powiedziałem że QT to język programowania :) raczej mi chodziło o środowisko QT, jeżeli wszystko się robi na bazie ich bibliotek czy też creatora to łatwiej to przenieść na maca czy linuxa - toteż byłem ciekawy czy z tego skorzystali, poza możliwością stworzenia niezależnego od platformy interfejsu graficznego, do samego c++ dodane są dodatkowe elementy jak np. sygnały, czyli 'ichnie' sposoby komunikacji z interfejsem... więc mowiąc programowanie w QT, to też tak nie do końca mija się z prawdą, bo jednak jest to duże środowisko, mające też swoje własne rozwiązania...

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ja widzę miejsce na taki soft - tzn. darmowy/opensource, nodowy i łatwy do wklejenia w pipeline.

Nuke świetnie nadaje się do automatyzacji pewnych zadań na farmie (autokompozycje, generowanie prev'ek etc.) albo do wstępnego składania passów - tylko do jest (droga) armata na muchę. Być może gaffer stanie się takim narzędziem...

 

Ja bym do takich zadań na brudno raczej użył lekkich terminalowych narzędzi jak imagemagick, ffmpeg, itp.

Już prędzej widzę Natron jako testową platformę dla kogoś, kto chce pisać pluginy OFX.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja bym do takich zadań na brudno raczej użył lekkich terminalowych narzędzi jak imagemagick, ffmpeg, itp.

Już prędzej widzę Natron jako testową platformę dla kogoś, kto chce pisać pluginy OFX.

 

ffmpeg nawet nie wczyta tile'owanego OpenEXRa, od deep'ach nie wspominam. to są zbyt proste narzędzia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zgadzam się z twierdzeniem typu: "Szkoda czasu na rozwijanie czegoś takiego", bardzo dobrze moim zdaniem, może niektórym firmom nie są potrzeba mega zaawansowane softy i taki im wystarczy, to po co mają wydawać kasę na coś komercyjnego...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ffmpeg nawet nie wczyta tile'owanego OpenEXRa, od deep'ach nie wspominam. to są zbyt proste narzędzia.

 

No właśnie, chciałem żeby mi zrobił całe kompo, ale też nie znalazłem takiej funkcji. Kicha. Wracam do Nuke'a.

 

Nie zgadzam się z twierdzeniem typu: "Szkoda czasu na rozwijanie czegoś takiego", bardzo dobrze moim zdaniem, może niektórym firmom nie są potrzeba mega zaawansowane softy i taki im wystarczy, to po co mają wydawać kasę na coś komercyjnego...

 

Jakie firmy masz na myśli? Chcesz powiedzieć, że ośmiu gości nie traci czasu, bo dzięki ich pracy, jakieś firmy nie będą musiały kupować komercyjnego softu? Dasz mi jakiś namiar, znajdę sporo takich zajęć :)

Edited by Rotomonks
połączenie dwóch postów

Share this post


Link to post
Share on other sites
No właśnie, chciałem żeby mi zrobił całe kompo, ale też nie znalazłem takiej funkcji. Kicha. Wracam do Nuke'a.

 

 

 

Jakie firmy masz na myśli? Chcesz powiedzieć, że ośmiu gości nie traci czasu, bo dzięki ich pracy, jakieś firmy nie będą musiały kupować komercyjnego softu? Dasz mi jakiś namiar, znajdę sporo takich zajęć :)

 

Chyba nie przemyślałeś tego co piszesz ? :) To zdanie poddaje w wątpliwość sens open source ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chyba nie przemyślałeś tego co piszesz ? :) To zdanie poddaje w wątpliwość sens open source ...

 

Tylko częściowo. Poddaje w wątpliwość sens pisania od nowa narzędzi gorszych niż pierwowzór, niezależnie od tego czy są open source czy nie. Jeśli już chcą się wzorować na Nuku, to uważam, że lepiej by zrobili poświęcając swój czas np. na zestaw pluginów OFX dodających do Nuka funkcjonalność NukeX-a. Na początek wystarczy jeden, jestem pewien że nie zabrakłoby im roboty, a przynajmniej byłaby szansa, że powstanie coś wartościowego i używanego w środowisku. No przykro mi, nie wierzę w realne powodzenie tego projektu w tej postaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No przykro mi, nie wierzę w realne powodzenie tego projektu w tej postaci.

Ja niestety też nie... mimo iż chciałbym, żeby im się udało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie zastanawia dlaczego planując robienie FLOSSowego softu do compo nie podpieli się pod blendera. Odpadło by im większość roboty na te pierdoły które nie są sednem tego co chcą osiągnąć. Interface, I/O najważniejszych formatów który w blenderze działa elegancko a u nich z tego co widzę się sypie. Od razu podłączyliby się pod ogromny userbase. To by mogła być niezła synergia. Tak jest średnio udany klon nuka i raczej słaby compositing w blenderze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mnie zastanawia dlaczego planując robienie FLOSSowego softu do compo nie podpieli się pod blendera. Odpadło by im większość roboty na te pierdoły które nie są sednem tego co chcą osiągnąć. Interface, I/O najważniejszych formatów który w blenderze działa

elegancko a u nich z tego co widzę się sypie. Od razu podłączyliby się pod ogromny userbase. To by mogła być niezła synergia. Tak jest średnio udany klon nuka i raczej słaby compositing w blenderze.

 

Bo to Francuzi, chcą mieć swoje. :) Jest jeszcze jeden francuski projekt tego typu, ButtleFX.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy