Jump to content

Teczka 3D : Samochody


Recommended Posts

Zakładam ten wątek, poniewaz chcę nauczyc sie modelowac samochody. Będą to różnego rodzaju modele aut. Na początek pójdzie Mustang. Jeśli chodzi o ''malucha'' ktorego wymodelowalem i który wyladowal w watku testowym, to bedzie on sukcesywnie ''naprawiany''.

 

69f2856110ffb94d.png

 

67f2e70ceba04829.png

Link to post
Share on other sites
  • Replies 448
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hej, dawno mnie tu nie bylo, ale to nie oznacza ze sie poddalem 🙂 Zrobilem sobie takiego Campera, ktory mial byc wrzucony do sceny, ale postanowilem go troche wyrenderowac.  

Sorka za mazanie po Twojej pracy (jak zwykle za szybko i trochę przesadziłem z niektórymi rzeczami), ale tak szybciej pokażę o co mi chodzi: - przede wszystkim, rozdziel plany- im dalej od oka kamer

W kwestii opon to przede wszystkim bieżnik masz w negatywie. Bieżnik jest wypukły a nie wklęsły, te linie powinny być rowkami, nie wypustkami.

Posted Images

Na początek zadbać o to żeby prowadzić proste linie.

Po drugie patrz na referencje samochodów, widziałem ten samochód z 4 lata temu i widzę ,że kompletnie 3/4 samochodu się tutaj nie zgadza.

Po trzecie odsyłam do kursu który nagrałem(Link jest poniżej)

Po czwarte nie bój się rozcinać krawędzi. Samochód składa się z części i tak samo musi być w modelu.

Edited by latos
Link to post
Share on other sites

Przerób tutorial od latosa, musisz nauczyć się jak rozkładać siatkę i wiedzieć co się z nią stanie po nałozeniu tsmootha.

 

I nie śpiesz się z modelowaniem, lepiej wolniej a dokładniej i porządniej :)

Link to post
Share on other sites

Akurat to w czym robiłem tutka nie ma znaczenia. Ważne jest żeby zobaczył technikę modelowania.

Nie bój się rozcinać samochodu. Cały czas widzę ,że wszystko modelujesz z 1 bryły. Pamiętaj samochód to nie jest 1 bryła tylko zbiór mnóstwa elementów i tak samo Ty musisz modelować.

 

 

EDIT:

Zamieszczaj większe obrazki, bo na tych nie za wiele widać. Póki co jest dobrze, siatka jest równomiernie rozmieszczona, jedynie chamfer(podwójna linia) może być troszkę za ostra. Przyjrzy się referencji czy na pewno jest taka ostra ta linia.

Link to post
Share on other sites

Znowu scalasz niepotrzebnie elementy.

Zderzak, maska i nadkole to są osobne elementy. Rozetnij je i dopiero dodawaj detale.

Najpierw wymodeluj maskę potem nadkole i dopiero przedni zderzak, bo widzę ,że wszystko dotknąłeś po trochu i tak pośpiesznie lecisz dalej. Nie! Modeluj wszystko ładnie i dobrze a dopiero potem leć dalej.

Na nadkolu nie jest potrzebna aż taka ostra krawędź, za bardzo zagęszczasz te krawędzie i zaczynasz się gubić w rozkładaniu ich złączeń.

Link to post
Share on other sites
Znowu scalasz niepotrzebnie elementy.

Zderzak, maska i nadkole to są osobne elementy. Rozetnij je i dopiero dodawaj detale.

Najpierw wymodeluj maskę potem nadkole i dopiero przedni zderzak, bo widzę ,że wszystko dotknąłeś po trochu i tak pośpiesznie lecisz dalej. Nie! Modeluj wszystko ładnie i dobrze a dopiero potem leć dalej.

Na nadkolu nie jest potrzebna aż taka ostra krawędź, za bardzo zagęszczasz te krawędzie i zaczynasz się gubić w rozkładaniu ich złączeń.

 

Latos nie chce urazić, ale żeby zrobić dobrze i przede wszystkim równo auto (czy cokolwiek innego) powinno się zrobić najpierw baze, a dopiero potem to ciąć. Robiąc po kawałku tak jak piszesz nigdy nie uzyskasz równych przejść pomiędzy elementami.

 

Akierek popatrz jak inni robią auta i jak rozkładają siatkę. Popatrz na tutek Bergera http://max3d.pl/forum/threads/76184-Modelowanie-Audi-A4-1999 (nie wiem czy jeszcze dostępny bo nie sprawdzałem) i od początku ucz się tej metody, a nie rób po kawałku bo to całkowicie mija się z celem.

 

Pozdrawiam i powodzenia ;]

Link to post
Share on other sites

Heh i teraz kogo ja mam sie sluchac? W sumie to chcialbym wiedziec czy siatka ktora zaprezentowalem jest dobrze rozlozona i nie ma tam niepotrzebnych krawedzi

 

4385751f1544456d.png

Edited by Akierek
Link to post
Share on other sites

ja bym robił bazę raczej w całości, ale pilnując, żeby topologia, krawędzie szły w miejscach podziału między elementami. Potem bewel z parametrem 4, który z jednej krawędzi zrobi cztery równoległe, zaznaczyć faleloop pomiędzy dwoma środkowymi krawędziami i tam inset wgłąb. dzięki temu masz zagłębienie i suport loopy wokół krawędzi, ale krawędzie pasuje do siebie tak, że wiesz - igła. I tak chyba szybko i prosto jest.

 

Ale w sumie można skopiować krawędź jednego elementu, odsunąć oddzielić i z tego wyciągnąć inny element, modelując w innym obiekcie, ale tak, żeby nie ruszyć tej dopasowanej krawędzi i tez będzie dobrze. Nie ma dozwolonych i niekoszernych metod, jeśli tylko dają efekt dobry.

 

Dobrze ci idzie, tylko włączaj subsurfy i matcap i patrz gdzie masz problemy. Sam musisz wyczuć jak rozwiązywać te wszystkie zagadki, bo to ciężej zawsze zrobić niż opisać.

Link to post
Share on other sites

FcY4xgw.png

 

jest tyle błędów, że mi przestałem zaznaczać. Wszystkie są do poprawienia, ale żeby susurf dobrze zadziałał i cieniowanie, to musisz:

 

  • Unikać trójkątów i Ngonów blisko załamań i krawędzi. Trójkąty i ngony mogą być, ale zawsze muszą być oddzielone od krawędzi support loopem, którzy biegnie równolegle do niej
  • unikać gwiazdek, werteksów, w których łączy się 3, 5, lub więcej krawędzi. U Ciebie jest nawet 7! Są sytuacje, że musi być gwiazdka 3 lub 5 krawędzi, ale starej się je mieć na czymś płaskim, nie przy krawędzi.
  • płynny łuk nie wyjdzie raczej od ręki. Już lepiej skasować go, dołożyć odpowiednie circle, ekstrudować, skasować niepotrzebną część i połączyć z bryłą, wtedy masz równe odległości i kąty między segmentami tego łuku.

 

włącz sobie dodatek loop tools, jeśli jeszcze nie używasz. masz ten model na razie pokrzywiony, a loop tools to zestaw narzędzi, który może czasem pomóc w pokrzywionych siatkach.

Edited by ikkiz
Link to post
Share on other sites

ikkiz juz większość powiedział ;] Ja tylko dodam, ze tak jak pisałem nie warto teraz wycinać wszystkiego bo pognie siatkę jeszcze bardziej (widać to dokładnie na wlewie paliwa) Obejrzyj sobie ten temat http://max3d.pl/forum/threads/76315-Mercedes-Benz-CLS63-AMG-2011/page4 są pokazane base meshe i potem wycinanie z tego detalu. Będzie łatwiej i na pewno prościej (w sensie gładkości modelu). Robisz taką baze, gdzie zamiast chamferow na loopach gdzie ma być ostro dajesz crease, potem na to dajesz meshsmootha. Jak już baza jest ok to przewalasz wszystko na editable poly jeszcze raz i wtedy już w gęstszej siatce wycinasz szyby, rowki drzwi, zderzaki, itp. Jeszcze jeden plus takiej roboty to to, ze będziesz mógł prowadzić linie cięć dużo bardziej dokładnie. Jako, ze ja nie mam pojęcia jak te modyfikatory, które pisałem nazywają się w blenderze to może ktoś tam Ci podpowie ;] I przede wszystkim nie spiesz się tak bo teraz o jest naprawdę krzywo. Powodzenia :]

Link to post
Share on other sites

Strasznie krzywo układasz te siatki. Patrz na zdjęcia jak idą krzywizny auta (np. bok auta powinien być lekko wypukły u Ciebie jest całkowicie prosty od góry do dołu). Pooglądaj siatki innych dużo powinno pomóc przy układaniu swojej ;] Potem może się przydać jeszcze to http://www.aliismail.com/tutorial_car_modeling.html do dalszej pracy. A może tak będzie ci łatwiej ogarnąć o co chodzi https://app.box.com/shared/7557ll15t3

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy