Jump to content

Teczka 3D : Samochody


Akierek
 Share

Recommended Posts

Witam po dluzszej przerwie. Postanowilem dokonczyc teksturowac moj stary model czolgu, narazie gasienice jeszcze nie ruszane jesli chodzi o material, reszta cos tam maluje 馃槃聽Ale teksturowanie to moja slaba strona wiec potrzebuje pomocy. Pozdrawiam

HLgg60i.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Problem od lat jest ten sam...

Na jakiej podstawie robisz te auta? U偶ywasz blueprints, wszystkich mo偶liwych rzut贸w? Warto po艣wi臋ci膰 du偶o czasu na przygotowanie sobie dobrych materia艂贸w, p贸藕niej b臋dzie du偶o 艂atwiej.聽

Og贸lnie mocno skupi艂bym si臋 na odwzorowaniu detalu, bo tutaj jest powtarzalno艣膰,聽po za tym mam wra偶enie 偶e ignorujesz rady bardziej do艣wiadczonych聽koleg贸w i wracasz do tych samych niedba艂ych nawyk贸w, chocia偶by sp贸jrz na opony. Jak dalej tak p贸jdzie to ju偶 nic z tego nie b臋dzie.聽

Moja rada w miar臋 mo偶liwo艣ci, poogl膮daj sobie jak s膮 zbudowane inne modele, na ich bazie mo偶esz spr贸bowa膰 robi膰 sw贸j, niech pos艂u偶y Ci na pocz膮tek jako skan, wtedy b臋dzie mia艂 ka偶dy detal i z艂apiesz proporcje. Na Twoim miejscu skupi艂bym si臋 na autach do kt贸rych masz dost臋p w 3d i mo偶liwe najlepszy dost臋p do materia艂贸w, zdj臋膰 itd.聽

My艣l臋 偶e warto wzi膮膰 spraw臋 na powa偶nie, nabra膰 pokory, troch臋 zmie膰 podej艣cie,聽bo potencja艂 na prawd臋 wida膰 i聽szkoda by艂oby to zmarnowa膰, tym bardziej 偶e tyle czasu ju偶聽po艣wi臋ci艂e艣.聽

Zwr贸膰 uwag臋, wszystko jest jakby troch臋 inne, rowki zdecydowanie za du偶e, wielko艣膰 otwor贸w w zderzaku itd.
Postaw na jako艣膰 i odwzorowanie orygina艂u powoli i dok艂adnie z analiz膮 ka偶dego szczeg贸艂u聽a聽wszystko b臋dzie dobrze.聽Powodzenia

foto.png

Link to comment
Share on other sites

Kura- zle auto dales do porownania, to zupelnie nie ten model. Ja robie ten:

uKUnl99.jpg

Sa jakies nie dociagniecia na ten moment, ale zdjecie ktore pokazales ni jak ma sie do tego ktore ja robie,

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Problem jest taki, 偶e ten model jest tak niedok艂adny, 偶e nijak ma si臋 te偶 do zdj臋cia kt贸re pokaza艂e艣. O ile prz贸d, maska, dach to takie聽 2+, to reszta kompletna klapa. W膮tek ci膮gnie si臋 6 lat聽a progress praktycznie 偶aden.

Edited by pecet
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

pecet- co tam jest takiego nie dokladnego? o co ci dokladnie chodzi?

Wgl mam takie wrazenie ze Ty ciagle mnie krytykujesz, nie widzac ewidentnych postepow. I tu sie z Toba nie zgodze z tym ze nie ma postepow, bo np. porownujac do pierwszej proby modelu ktory robilem ( tego merca) to postep jest i to ogromny 馃檪

Edited by Akierek
Link to comment
Share on other sites

Ju偶 kiedy艣 nawet pr贸bowa艂em pom贸c z tym mercedesem w prywatnej korespondencji na fb, rozpisywa艂em聽si臋, dawa艂em rady a i tak nic z tego nie wysz艂o, ale mo偶e jestem s艂abym nauczycielem 馃檪

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, pecet napisa艂:

Ju偶 kiedy艣 nawet pr贸bowa艂em pom贸c z tym mercedesem w prywatnej korespondencji na fb, rozpisywa艂em聽si臋, dawa艂em rady a i tak nic z tego nie wysz艂o, ale mo偶e jestem s艂abym nauczycielem 馃檪

Nie no dobrze, ze starales sie pomoc, wszystko git. Musze sie przylozyc do tego modelu, tylko pewnych kwestii nie widze, chyba sie nie nadaje 馃槃聽聽Ale sie nie poddam, skoncze ten model jakos i jak bedzie tak bedzie.

Link to comment
Share on other sites

Akierek, dam Ci tak膮 przyjacielska rad臋( je艣li chcesz). zr贸b 2 kroki wstecz, upro艣cij base mesh i z艂ap w ko艅cu te jeb...ne kszta艂ty pojazdu, dopiero potem zag臋艣膰 siatk臋. na艂贸偶 swoj render auta na zdj臋cie referencyjne i popatrz gdzie s膮 b艂臋dy. je艣li potem nie zrobisz lepiej to stan przed lustrem i powiedz sobie 偶e si臋 do tego nie nadajesz, i pojdz inna drog膮 ....

Link to comment
Share on other sites

Nie trac czasu na renderki dopoki nie masz modelu porzadnego. Mnie hard surface dobija wlasnie przez to ze wymagane jest pieczolowite oddanie szczegolow i rozmiarow. Na pierwszy rzut oka widac ze proporcje sa nie takie - jakbys w ogole blueprintow nie uzywal i nie sluchal co ci mowia... Nie mozesz dobrego auta zrobic "na oko". Renderki-duperelki zostaw na deser, jak skonczysz to sie mozesz bawic w oswietlanie, budowanie sceny itd. Jak mowi @drakul, najpierw zlap ogolne ksztalty na prostej siacie. A Ty sie bawisz w renderowanie kiepskiego modelu... Po co? Tracisz cenny czas a niedorobek tym i tak nie przykryjesz.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
14 godzin temu, drakul napisa艂:

Akierek, dam Ci tak膮 przyjacielska rad臋( je艣li chcesz). zr贸b 2 kroki wstecz, upro艣cij base mesh i z艂ap w ko艅cu te jeb...ne kszta艂ty pojazdu, dopiero potem zag臋艣膰 siatk臋. na艂贸偶 swoj render auta na zdj臋cie referencyjne i popatrz gdzie s膮 b艂臋dy. je艣li potem nie zrobisz lepiej to stan przed lustrem i powiedz sobie 偶e si臋 do tego nie nadajesz, i pojdz inna drog膮 ....

drakul- dzieki za rad臋, staram sie jak moge.

7 godzin temu, Nezumi napisa艂:

Nie trac czasu na renderki dopoki nie masz modelu porzadnego. Mnie hard surface dobija wlasnie przez to ze wymagane jest pieczolowite oddanie szczegolow i rozmiarow. Na pierwszy rzut oka widac ze proporcje sa nie takie - jakbys w ogole blueprintow nie uzywal i nie sluchal co ci mowia... Nie mozesz dobrego auta zrobic "na oko". Renderki-duperelki zostaw na deser, jak skonczysz to sie mozesz bawic w oswietlanie, budowanie sceny itd. Jak mowi @drakul, najpierw zlap ogolne ksztalty na prostej siacie. A Ty sie bawisz w renderowanie kiepskiego modelu... Po co? Tracisz cenny czas a niedorobek tym i tak nie przykryjesz.

Nezumi- nie, spokojnie to bylo takie jednorazowe pokazanie rendera

Zeby nie bylo ze sie obijam i poddaje, wrzucam efekty kolejne. Poprawilem bok, jest lekko wypukly, wczesniej byl za plaski i te wytloczenie bylo za wyrazne. Dodatkowo poprawilem(podnioslem) linie oddzielajaca nadkole od maski, rowniez poprawilem ksztalt otworow na lampy i dolne na zderzaku.Faktycznie jak spojrzalem na blueprint to dolny otwor byl za maly Edit: chociaz mysle ze prog bede jeszcze poprwial

iS9n9Du.png

Edited by Akierek
Link to comment
Share on other sites

na ostatnich 3 obrazkach zaznacz kropkami wszystkie elementy ktore uwazasz ze sa zle. ja widze ich w ch..j a ty dales 1 miejsce. dla ulatwienia skanowania bledow mozesz zrobic sobie siatke z lini i narzucic ja na rendery i potem kwadrat po kwadracie sprawdzac. to jak zabawa "znajdz 10 roznic na obrazkach" .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

drakul- mozna powiedziec ze zmotywolales mnie do zaznaczanie co jest zle, teraz widze, nie wiem czy wszystkie, ale te co widze na pewno;

MC2SqNA.png

moim zdaniem to juz jest jakis progrres ze potrafie znalezc choc troche bledow, dzieki

Link to comment
Share on other sites

Dzieki drakul- masz dobre oko, w zasadzie 3/4 tego co zaznaczyles jest faktycznie zle w moim modelu.

Poprawilem :

- wytloczenia na masce oraz ostra krawedz

- zmniejszylem przetloczenie na zderzaku

- usunalem krzywizne pod grillem

- uwypuklilem troche slupek

-bok troche ruszylem, ale jeszcze do poprawy jest cos

- staralem sie te linie poprawic,

- stworzylem krzywa na dole zderzaka( w sensie jest teraz plynnie okragla)

ecbmx5W.png

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Hej,

Nie znam si臋 jako艣 bardzo bo twoje auta dla mnie wygl膮daj膮 spoko

ale co do szukania b艂臋d贸w i uczenia si臋 na swoich b艂臋dach to mog臋 ci poleci膰:

-analizowanie starych modeli pod kontem krytyki. - ju偶 m贸zg dawno o nich zapomnia艂 i wszelkie babole wida膰 jak na d艂oni albo du偶o 艂atwiej je znale藕膰. Ja lubi臋 ma艂o kt贸r膮 swoj膮 star膮 prac臋 馃槢

-analizowanie cudzych modeli/render贸w

to wszystko 膰wiczy twoje oko

-puszczanie 艣wiat艂a pod r贸偶nymi k膮tami, refleksyjne materia艂y tutaj pomagaj膮 i pokazuj膮 czy powierzchnia jest g艂膮daka

-pr贸bne renderki (ustawiasz model jak na refce, rederujesz i szukasz b艂臋ed贸 por贸nuj膮c - moze w autach lepiej nak艂ada膰 na siebie ale ja jak mam koncept to raczej nie nak艂adam go na model 1:1 tylko obok, bo tak te偶 si臋 膰wiczy oko)

-matcapy te偶 si臋 nadaj膮 bo maj膮 ju偶 ustalone聽 艣wiat艂o w sobie (blender ma jakie艣 chyba)

-nowa perspektywa (czyli mo偶na zmirrorowa膰 sw贸j model, lub obr贸ci膰 go do g贸ry nogami.

-robienie kilku ro偶nych projekt贸w na raz - daje 艣wie偶e spojrzenie na ka偶de z nich.

takie og贸lne techniki ale mo偶e co艣 ci pomog膮. Z czasem b臋dziesz widzia艂 takie rzeczy du偶o szybciej.

Np te偶 mo偶esz 艣ci膮gn膮膰/kupi膰 gotowy model, kt贸ry jest dobrze zrobiony i przeanalizowa膰 go. Zrobi膰 te偶 samemu z refek i por贸wna膰 gdzie si臋 mijacie.

Edited by michalo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

michalo- wszystko co mowisz ma sens i masz racje co do wylapywania tych bledow. Zawsze staram sie do kazdego modelu podchodzic w pelni ze tak powiem profesjonalnie, ale nie zawsze wychodzi. Od wczoraj w zasadzie zrobilem maly krok do przodu , poniewaz wreszcie przygladam sie zdjeciom referencyjnym, w sensie otwieram zdjecie, i robie zoom na , np prawie na maksa, i wtedy wylapuje bledy. Oczywiscie to kwestia wycwiczenia oka 馃檪

drakul- dzieki , ze starasz sie pomoc, to bardzo wazne dla mnie. Bede dalej pracowal 馃檪

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@Akierek聽Cze艣膰, widz臋, 偶e modelujesz merca. Ja mog臋 Ci co艣 takiego poleci膰 na deser.聽 聽

聽 Przyda Ci si臋 to do sprawdzenia jak 艣wiat艂o rozchodzi si臋 na Twoim modelu. Oczywi艣cie najpierw tak jak pisz膮 wy偶ej koledzy - uchwy膰 kszta艂t porz膮dnie. Przeczyta艂em ten w膮tek i widz臋, 偶e robi艂e艣 rendery, a na nich wida膰, 偶e wszystko odbija si臋 jak chce. Kiedy艣 te偶 modelowa艂em podobny samochodzik i pope艂ni艂em te same b艂臋dy 馃檪 Potem dopiero kto艣 mnie u艣wiadomi艂 馃檪聽 Nie wiem w czym modelujesz, ale wydaje mi si臋, 偶e w Blenderze. Mo偶e warto zrobi膰 jaki艣 bazowy mesh i potem dodawa膰 detale? Masz tam modyfikator Shrinkwrap, on pozwoli聽Ci zapanowa膰 nad odbiciami.聽

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@trigetcze艣膰, dzieki za komentarz, musze powiedziec ze ten filmik widzialem wiele razy, jednakze nie potrafilem przekuc go na modele, bede staral sie robic tak aby bylo rowno i gladko.聽

A tymczasem, po 2 dniach siedzenia nad poprawkami, przyszedl czas aby pokazac efekty. Wydaje mi sie ze proporcje i ksztalty wygladaja juz lepiej. Nad czym musze popracowac? Nad grillem gornym i nad progiem z boku. Powiem Wam, ze model na blueprintach jest teraz bardziej dokladny, w sensie te linie glowne sa na wlasciwym miejscu. Ok, wrzucam:

pzB808K.png

PS. nie sugerujce sie za bardzo tymi swiatlami na otworze lampy, to tylko tak narazie jest

Link to comment
Share on other sites

Ja robi臋 tak. Ca艂y samochodzik odzwierciedlam jako base mesh. Bez szczeg贸艂贸w i podzia艂贸w na drzwi, lampy, zderzaki, okna itp. Jak jestem pewien, 偶e ta ca艂a bry艂a jest w miar臋 ok to kopiuj臋 ca艂o艣膰 i to dziele na elementy sk艂adowe oraz dok艂adam do tego detale. Wszystkie du偶e powierzchnie modeluje w oparciu o shrinkwrap na tym w艂a艣nie base meshu. Dzi臋ki temu 艂atwo udaje mi si臋聽utrzyma膰 dobre odbicia. Podejrza艂em to w聽jednym tutorialu.

PS.聽Jak jaki艣 element ma ju偶 skopane odbicia to po prostu wywalam ten mesh i od nowa modeluje. Nie ma sensu m臋czy膰 si臋 z poprawkami i przesuwa膰 w niesko艅czono艣膰 vertexy. Czasami szybciej jest co艣 zrobi膰 od nowa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@triget聽 znam ta metode, chociaz kilkukrotnie sie na niej przejechalem. Chodzi mi o to ze ja jakos wole modelowac chyba po czesci, kazdy element osobno, baza po prostu mi nie sluzy, byc moze to moja wina, moje widzi misie, ale tak mi wygodniej. Oczywiscie inna sprawa i ta fundamentalna jest zachowanie plynnych krzywizn, a nad tym trzeba pracowac. Kwestia treningu topologi.

@drakul聽dzieki , ze jest lepiej to byc musi, teraz wazne jest dotrwac do konca i zrobic piekny model.

Wybaczcie i nie bijcie mocno, ale pozwolilem sobie na maly render outdoor. Wiem, wiem ze tak sie nie powinno robic ale jestem troche zmeczony juz tym ciaglym modelowaniem i troche w ramach odpoczynku chcialbym dzisiaj wrzucic maly render. Tak, na dwoch kolach 馃槃 Moze i cos wylapiecie na tym lakierze, bo ja tez na nim widze bledy, w sensie krzywizny

6w3nVy4.jpg

7O0YzUj.png

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy