Jump to content
Akierek

Teczka 3D : Samochody

Recommended Posts

Ściana przerażająco monotonna i generyczna a sam garbus na tym traci.

Model wygląda bardzo dobrze, jednak tekstura jakoś mnie nie porusza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popracuj nad kadrem. Jakis bilbord moze textura? Zrozbicowac glebokosci moze jakies ubytki na scianie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki panowie za konstruktywne uwagi ;). Zmienilem znaczaco koncept sceny, wywalilem ta sciane, bo jednak moim i nie tylko moim zdaniem ona psuje odbior.Dalem pokazna hdrke, zmienilem kadr...Musze poprawic to na pewno tylna szybe, cos dzieje sie z nia nie tak, ale juz iwiem tylko skapnalem sie dopiero pod koniec renderingu

 

Ye5rZSG.png

 

tmPrPo4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze w jakis backplate z hdri wkomponuj. Czesto jak sciagasz HDRKi sa bacplaty do nich z ustawionymi kamerami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Materiał do poprawy, brakuje AO wypalonego, cień pod samochodem jest strasznie sztuczny. Enviro też do poprawy. Odbicie na felgach również do poprawy. Ogólnie model spoko i zamysł, ale jeszcze popracuj nad tym bo warto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: Scena troche zmieniona. Sciana zrobiona w inny sposob.Dodalem na garbusie wiecej rdzy chociaz i tak nie jestem do konca do niej przekonany. Musze jeszcze nad nia popracowac. Przedni reflektor to tu tez beda zmiany jak i migacze. Mysle ze zmierzam w lepszym kierunku niz to co bylo. Opony na flaku.Lekka postprodukcja glownie zmniejszenie nasycenia po render prosto z blendera to az klul w oczy. Nad swiatlem to juz nie wiem co dalej robic... To oczywiscie nie jest scena finalna

 

y8PXd0U.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cegła kilkukrotnie za duża. Ogólny problem ze skalą i textur i siłą bumpa. Wszystko za duże. Poniżej zdjęcie skali cegły:

 

PAY-MAIN-Mercedes-Crashes-through-garage-wall.jpg

 

Zrób sobie 3 materiały. Lakier, rdzę, brud/piach/kurz. Rdza i kurz to dielektryki (duzy roughnes czyli niski glossines. Jedno jest odwrotnością drugiego) .Bród i rdzę zrobiłbym na tile texture. Zrób materiał blend jeden na drugim. Kolejno rdza, lakier ,brud. Użyj masek. W formie zacieków zakurzeń. Tych samych masek możesz użyć jako disp/bump. Tylko delikatnie. Powłoka lakiernicza to 200-400um a nawe 100 ale to w nowych autach. W sumie dla zakurzenia to nawet disp/bump nie trzeba dawać, ale zawrzyj jakiś w samym materiale.

Brak sub dywizji na dachu auta widać w przednim słupku.

 

Linki z google.:

Tile texture (ale niektóe GImpy maja do tego szybki prosty plugin)

[video=youtube;aYeCI11j-uY]https://www.youtube.com/watch?v=aYeCI11j-uY

 

Rdza tilowalna textura:

http://lh4.ggpht.com/BREKZVdSIXYiwvjPfq6BJtANIr6D-9_xwS6YUzSt1hbyN-rofPqM4mqelQQloeUhCd2nCvW--F0XOnA6Z8sg3ACF3w=s638

 

 

 

Zacieki rdzy:

https://www.google.pl/search?client=firefox-b&dcr=0&biw=1472&bih=719&tbm=isch&sa=1&ei=sKKAWqikAsWbsgGmm7XYDw&q=rust++leaks+texture&oq=rust++leaks+texture&gs_l=psy-ab.3...4722.5923.0.6060.7.7.0.0.0.0.122.674.4j3.7.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.5.510...0j0i7i30k1j0i13k1j0i8i7i30k1j0i13i30k1j0i19k1.0.LOlnOytUGg8

 

https://www.google.pl/search?client=firefox-b&dcr=0&biw=1472&bih=719&tbm=isch&sa=1&ei=_qKAWt6qNcyPsgHo8Z2ABQ&q=rust+tile+textue&oq=rust+tile+textue&gs_l=psy-ab.3...2196.3360.0.3506.7.7.0.0.0.0.133.665.4j3.7.0....0...1c..64.psy-ab..0.2.189...0i19k1j0i30i19k1j0i5i30i19k1j0i8i30i19k1j0i8i30k1.0.nRpmM_NFox0

 

https://www.google.pl/search?client=firefox-b&dcr=0&biw=1472&bih=719&tbm=isch&sa=1&ei=A6OAWvn7AoiXsgHw36qYAw&q=brick+texture&oq=brick+texture&gs_l=psy-ab.3..0j0i67k1j0j0i30k1l7.147567.149140.0.149255.13.10.0.3.3.0.183.1249.2j8.10.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.12.1125....0.1lhVMDzWvRE

 

 

 

Moze spróbuj render studyjny masz tu ladny kadr etc.:

z10420299IE,Volkswagen-Garbus.jpg

 

Dodam ze wystarczy ze wyredenrujesz tylko auto plus alpha kanal na nie i cien albo alphe na cien a tlo dodasz w postprodukcji.

 

render_channels.jpg?version=1&modificationDate=1314369692000&api=v2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, wracam do modelowania po dluzszej przerwie. Pamietam jak modelowalem malucha i jaki gniot mi wyszedl i teraz chcialbym naprawic bledy i wymodelowac go rowno i dobrze. Poki co duzo go nie ma ale wiem na pewno ze przednia szyba i uszczelka do poprawy.

EHDobXQ.png

 

mlDWUkG.png

 

R7Ii2Oq.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokrzywiles nadkola i siatka jest dziwnie rozprowadzona. Trójkąty plus N-gony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seba- dzieki ze zauwazyles zrobione przeze mnie bledy. Nadkola rzeczywiscie byly krzywe ale juz mam nadzieje je wyprostowalem( szczegolnie tylne nadkole) Co do siatki, to ona caly czas ulega pewnym poprawkom, wiec narazie nie pokazuje, bo pogubic sie mozna xD.Zaczalem robic tyl maluszka:

 

XbWvVEf.png

 

Lewy dolny rog tylnego zderzaka tez widac jakis babol ale tez wezme sie za niego

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oglądaj i pokazuj model z błyszczącym matcapem, lepiej widac powierzchnie. Nadkola są bardziej zaoblone, czernona linia na obrazku. Tylne nadkole wygląda na trochę za niskie, zielona linia. Niebieską linią zaznaczyłem trochę krzywą krawędź okna. Rób dalej, powodzenia !

 

111.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrzę na datę pierwszego postu - 2015, podziwiam za upór, szkoda tylko, że postępów brak. Model cały czas niedokładny - spójrz chociażby na linie drzwi, czy proporcje i kształt otworów wentylacyjnych w pokrywie silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redforest- dzieki za odpowiedz. Nad nadkolami pracuje, ale wydaje mi sie ze juz wygladaja lepiej

pecet- nie zgodze sie z Toba jesli chodzi o brak postepow, jakis tam postep jest, przynajmniej jesli porownasz np. ten model z pierwszym modelem (zdjeciem) w tym watku, czyli taki niby co mialo powstac to mustang a to ani mustanga ani nawet samochodu w 3d nie przypominalo xD teraz czuje juz lepsza reke do modelowania, moje modele sa dokladniejsze i przede wszystkim co mnie najbardziej cieszy rowne i siatka oraz topologia poprawna.

No coz lece dalej z modelowaniem, zrobilem opony, meczylem sie nad nimi 2 dni, a i tak nie jestem do konca zadowolony z efektu, dodalem tez pare drobiazgow

 

yOjcham.png

 

9EVR6Vq.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kwestii opon to przede wszystkim bieżnik masz w negatywie. Bieżnik jest wypukły a nie wklęsły, te linie powinny być rowkami, nie wypustkami.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, blood_brother napisał:

W kwestii opon to przede wszystkim bieżnik masz w negatywie. Bieżnik jest wypukły a nie wklęsły, te linie powinny być rowkami, nie wypustkami.

No wlasnie cos mi nie pasowalo, zrobilem odwrotnie na koncu z modyfikatora bend i tak wyszlo wlasnie jak wczesniej. Dzieki ze mi to uswiadomiles. To pokazuje jak jeszcze duzo rzeczy musze sie nauczyc

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba wreszcie mi sie udalo zrobic, po trudnych bojach trzeba przyznac, w miare poprawna opone z ktorej jestem mysle zadowolony, ale to zobaczymy. Ona nie jest typowo ''maluchowa''

Rv4v1Ba.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.01.2020 o 19:58, mandragora napisał:

szkoda , że takiej nie robisz

fiat-126p-opony-d-124-d124-2-sztuki-stan

W zasadzie moglbym zrobic, ale nie wiem czy bym potrafil xD

Wymodelowalem kolejne elementy auta, w tym felge, juz blizej niz dalej

lVdEOA8.png

 

xihairM.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy