Jump to content
Akierek

Teczka 3D : Samochody

Recommended Posts

Pora na kolejny samochod, tym razem Ford Mustang 2005, jeszcze duzo do zrobienia, ale pokazuje efekty:

 

ZbVoPtS.png

 

pdUwI67.png

 

wJhAyyY.png

 

cB5czTK.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajebisty postep w porownaniu z pierwszym postem 🙂 Gratki i nie poddawaj sie!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki juzwa 🙂 Milo czytac , na pewno sie nie poddam.

Wrzucam troche postepow, poprawiona znaczy pogrubiona ramka wokol tylnych swiatel

aRGUxk5.png

 

mV2GwNF.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejne male porownanie modeli mustanga na przestrzeni kilku lat:

 

3osCo62.png

 

DUDMEIa.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabralem sie za kolejne auto, z tym ze mustanga bede jeszcze jakos w wolnym czasie renderowal i staral sie zrobic to poprawnie. Kolejnym autem ktory modeluje jest BMW E30 1986. Wybralem to auto szczegolnie z powodow sentymentalnych.

 

DNOZZy0.png

 

CWQN5Sm.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probny render close up

 

11ujOVe.png

 

PS. Wie ktos moze jak w blenderze cycles zrobic swiatla, takie zeby byly przezroczyste, bo z tym mecze sie juz od dluzszego czasu? Mam normal mapke i displace ksztaltu swiatel, ale jak widac nie sa one przezroczyste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej, udalo mi sie chyba uzyskac efekt przezroczystosci swiatel z przodu. Kolejne close up:

 

4QskG7k.png

 

BmlkTBY.png

 

Ya6UBXT.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Witam po 2 tygodniowej przerwie. Troche poprawilem tyl bo byl niezgodny z oryginalem, chodzi mi o grubosc pokrywy tylnej, uklad tylnej szyby, wieksze swiatla z tylu:

 

9h83BRh.png

 

Edit: Przod tez poprawilem. Maly render:

 

IErI8Pt.png

Edited by Akierek
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, dlubie sobie ostatnio Mercedesa Grosser 1930-32( wersje troche mi sie zmieszaly). Zrobilem juz dosyc duzo, mozna pokazac, aczkolwiek jeszcze duzo do poprawy jest, troche krzywizn itd.

sm2LPDD.png

 

2JVW7ud.png

 

Pozdrawiam

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Czy nie lepiej było by, gdybyś spróbował "wymasterować" jeden samochód, zamiast zaczynać i nie kończyć kilku?

Edited by milek
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

milek- wlasnie to jest moja najslabsza strona, to ciagle przerzucanie sie z modeli na model. Ale walcze z tym. Tego mercedesa postaram sie dokonczyc calkowicie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobilem juz duzo, jeszcze wnetrze, choc nadal mam problemy z odwzorwaniem elementow ;/ Kilka renderow:

 

qSSGscJ.png

 

v2Sgr7S.png

 

ojTzlzB.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, dawno mnie tu nie bylo, ale to nie oznacza ze sie poddalem 🙂 Zrobilem sobie takiego Campera, ktory mial byc wrzucony do sceny, ale postanowilem go troche wyrenderowac.

 

3LllQYf.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scena nad ktora pracuje:

 

qRkMitB.jpg

 

Co byscie tu zmienili, dodali, aby to wygladalo dobrze?

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z pewnością bardzo słabym elementem jest roślinność- widać powtarzalność modeli, które są nieciekawe. Niestety zacząłbym budować scenę od nowa...ale po kolei.
1. Pomysł na kadr już masz, to dobry początek. Model samochodu też w tym przypadku będzie kompletnie wystarczający jeśli chodzi o detal.
2. Teren- stwórz rzeczywistą makietę 3d terenu, dostosuj jego kształt do swojego kadru, jednocześnie zrób to w skali by można było poczuć przestrzeń. W tej chwili wygląda to jakbyś umieścił wszystko na małej scenie w teatrze i dokleił na ścianach fototapetę. Perspektywa powietrzna potrafi zdziałać cuda.
3. Dodanie fajnych elementów jak roślinność, kamienie, drzewa, woda itd- skoro ma to być ozdoba obrazka to (niestety) musisz poświęcić zdecydowanie więcej czasu na modele i textury. U Ciebie ten element jest naprawdę nieciekawy. Powinieneś zadbać o prawidłowy kolor, chociaż minimalną transparentność i różnorodność. Tutaj jest mocno tekturowo.
4. Oświetlenie- nie wiem jak to możliwe, ale wygląda tak jakby były 3 różne źródła światła. Musisz się na coś zdecydować- teraz wszystko jest zdecydowanie zbyt płaskie
5. Po ogarnięciu powyższych- dodajesz fajerwerki (małe muszki, krople deszczu, cokolwiek co sobie wymarzysz 🙂 ).
6. Ostatnim elementem jest obróbka renderu w programie graficznym- dostosowanie kontrastów, kolorów itd. Pamiętaj, że obróbką nie zakryjesz słabego obrazka.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

RaVirr- dzieki za opinie i za pokazanie rzeczy nad ktorymi musze popracowac.

Wrzucam chyba juz lepsza wersje niz wczesniejsza:

 

8wZoT29.jpg

 

Nadal musze popracowac nad roslinnoscia i namiotem, ale chyba zmierzam w dobrym kierunku

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorka za mazanie po Twojej pracy (jak zwykle za szybko i trochę przesadziłem z niektórymi rzeczami), ale tak szybciej pokażę o co mi chodzi:
- przede wszystkim, rozdziel plany- im dalej od oka kamery tym mniejsze powinny być kontrasty, trochę jak za mgłą,
- dodaj takie tekstury do obiektów by wyglądały na to, co mają przedstawiać- na przykład góry wyglądają jakby były zbudowane z kamyka i psują skalę,
- zdecyduj się jakie to ma być otoczenie (tego już nie dałem rady przemalować)- na razie masz górę gęsto porośniętą trawą, a tuż obok drugą, kompletnie łysą skalistą górę- to się mocno gryzie. Odsyłam do tego starego, ale bardzo prawdziwego posta w mojej teczce: 


- zapanuj nad kolorami, teraz masz sporą dyskotekę
- spróbuj określić konkretnie porę dnia- wygląda jak wschód/zachód słońca, ale mimo wszystko jest za jasno

po.png

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki RaVirr ! Staralem sie dzialac w najnowszej aktualizacji tak aby zrobic to tak jak opisales, oto efekty:

 

bEBYZIG.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

okej, zmienilem troche kadr a anwet bardzo, chodzi o szerokosc obiektywu:

 

5aGACif.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kadr kadrem ale to wygalda jak Orto. Jaki masz kąt kamery. Kadr moglby dac jakis lekko od doły lub od gory.

MOdeling idzie chyba co raz lepiej. Jakies super precyzji nie ma ale kto by mial cierpliwosc ;p.

Edited by Sebazx6r
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki Seba,

Poprawilem kadr i chyba... nad tym zakoncze moje zmagania nad ta scena. Mysle ze nie jest najgorzej :

 

tdeVQak.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy