Jump to content
Akierek

Teczka 3D : Samochody

Recommended Posts

Dzieki Bubu za materiały. Napewno okażą sie pomocne :) No wlasnie, ta krzywizna siatki... macie moze pomysly jak w blenderze prowadzic proste linie? Chodzi mi o to czy są jakies narzędzia które to ulatwiaja? Bo uzywanie samego przesuwania ze snapem czasem nie pomaga a wrecz szkodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akierek spróbuj może wymodelować tego nissana 300ZX z tutka, wrzucaj postępy pewnie po nauce załapiesz o co chodzi i wtedy bierz się za inne samochody. Mustang jest dość specyficzny trochę kanciasty a zarazem smukły i zbity. Trudna bryła ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, w dodatku loop toops, jest gstretch, czyli takie coś, co rozciąga na linii grease pencila zaznaczone werteksy. Jak linia proste, to jes wyprostuje.

 

tylko musisz narysować prostą liniię, grease pencilem, trzmasz g, chwytasz chyba shift, a wcześniej masz mieć ustawione, żeby grease pencil ryoswał po obiekcie. Od początkowego wierzchołka do końcoweg przeciągasz grease ... i sttosujesz gstretch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam po dłuższej przerwie :) Wróciłem do modelowania samochodów, z tą różnicą , że chcąc dobrze nauczyc sie modelowac auta musze korzystac z tutoriali. Na ratunek przyszedl mi videotutorial którego twórca tworzy Porsche. Więc postanowilem przyjrzeć sie temu zestawowi filmików dość dokladnie i wymodelowac za ich pomoca wlasnie ten samochód. Będę wrzucal tu postępy mojej pracy, oczywiscie prosze o rady i cenne wskazówki.Obiektywna krytyka także mile widziana :)

 

1fe461787cbcdf84.png

721e2df9efe878cb.png

 

Niestety nie znalazlem tych samych blueprintow co na filmiku wiec musze poslugiwac sie innymi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przesiadlem sie do 3d maxa, może w tym programie bedzie mi latwiej. Nowy program to i nowy samochod. Porsche ze wzgledu na swój taki specyficzny ksztalt okazal sie dla mnie za ciezki jak na początek. Teraz siedze nad Audi R8. Może wreszcie zacznie cos wychodzic. :)

Tez z tutoriala , bo inaczej sie nie naucze

cf84fe669789f040.png

3d95a217f6801c9e.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda całkiem całkiem,

100 razy lepiej niż Porsz

zagęścił bym siatkę na drzwiach, tak, żeby choć mniej więcej pokrywała się z tą na dachu - to przynajmniej mi ułatwia potem wstawienie szyby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siatka z wlączonym Turbosmoothem

1e3c1041fe2f7702.png

Wiem, ze troche referencje sie nie zgadzaja , ale dla mnie , przynajmniej na start jest wazne aby utrzymac tą w miare czystą i równomiernie rozłożona siatke. Dlatego chcialbym wiedziec czy to zmierza w dobrym kierunku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest znacznie lepiej, ale wciąż w niektórych miejscach są błędy. Linia przechodząca przez maskę i przedni zderzak jest zbyt gęsta. Przez to zderzak wychodzi taki kanciasty. Drugi problem to krzywizna boku. http://cartype.com/pics/3632/full/audi_r8_led-lights_08.jpg Tutaj dobrze widać, że bok jest zakrzywiony, a u Ciebie jest prawie płaski. Dodatkowo w niektórych miejscach wygląda jakbyś robił model "na oko", a nie z blueprintów. Przykładowo wcięcie na dole tylnego zderzaka w Twoim modelu jest strasznie krzywe, a powinno być równe.

Ale ogólnie widać postęp. Trzymaj się blueprintów i będzie git :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki SkivoPL za rady, postaram sie poprawić te błędy :) Jednakże , żeby nie bylo mi nudno postanowilem , że zaczne modelowac kolejny samochód, a mianowicie Mercedes W124. Dlaczego tak robie? Otóż chcę przecwiczyć sam modelowanie kolejnego samochodu, ponieważ przejrzałem już ten tutorial o modelowaniu R8 i na zasadzie tego tutoriala chce wymodelowac osobno nowy samochod.Oczywiście prace nad Audi będą trwać nadal :)

Wrzucam zdjecie siatki merca:

121d3cb098cd5e75.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zaczynaj dwudziestu projektów na raz, bo nie zrobisz żadnego. Dokończ Audi a to co się nauczysz w trakcie jego robienia wykorzystaj przy modelowaniu następnego auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, więc skupiam sie na audi :) Niestety , musialem zaczac modelowac audi ponownie, poniewaz przejscia pomiedzy poszczegolnymi elementami byli nierówne. Teraz zacząlem od calej bazy, potem zagescilem siatke turbosmoothem i nastepnie na tej siatce zamierzam wycinac swiatla, szyby itd. :) Zastanawia mnie tylko jak umiejetnie zrobic przerwy pomiedzy elementami. Chamferem? I jak to najprosciej zrobic. Proszę o radę. Wrzucam siatke nowego modelu audi:

01b123fa79ac5217.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dzieki peerbe111 :). Zacząłem się tak przy okazji probowac z tym chamferem, oto efekty( z podciagnietymi refleksami) :

71b9fd1039227705.png

0457813dee03960d.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzucam kolejne screeny z mojej pracy. Chociaz caly czas mam wrazenie ze srodek symetrii faluje ;/

Wszelka krytyka jest jak najbardziej mi potrzebna, więc piszcie czy serio tutaj duzo faluje

8a4c96d3292f8d98.png

59962368b48d4186.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akierek, a zdjęcia to trochę chociaż oglądasz ? ;)Tu bym się nie martwił symmetry tylko np tym jak wyciąłeś boczną szybę (chodzi o jej kształt) Przerób może faktycznie jakiegoś tutka od początku do końca ;] Masz tu jakiś mój stary model (a raczej początek modelu) robiony z bazy http://speedy.sh/ydkSZ/przyklad.rar Szału nie ma bo to staroć, ale chyba będzie widać o co chodzi. No i przede wszystkim się nie poddawaj :] I jak już ktoś wspominał zrobić jeden obojętnie jak będzie wychodził i wyglądał na końcu, a dopiero potem się brać za drugi bo tak to nie skończysz nic ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzieki ! :) Tymczasem wrzucam jeszcze dla podgladu i oceny bazę( o ile mozna ją tak nazwać) :

6bc2a3428b4b2ab4.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uwypuklij boczna linię szyb. Szyby samochodowe są lekko zakrzywione, tworzą kształt łuku.

 

Ten loop co wychodzi znad przedniego błotnika, najbliżej szyby, rozsuń go - wypośrodkuj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pokaż jak pasuje ten model z boku do blueprinta. Albo najlepiej jak pasuje każda strona. Tylko tak żeby było widać blueprint+ przeźroczysty model z siatka bez msa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

susanthedeath--> nie musi tak być (prawie każde blueprinty audi, które widziałem są przekoszone w połowie, jak by zrobił plane na widoku z przodu z 2 polygonami to będzie to dokładnie widać, ze one nie są równymi połówkami).

 

Akierek trochę musisz tą siatkę poprawić bo jak tak zostawisz to dobrze nie będzie. Coś tam nabazgrałem, ale nie wiem czy będziesz wiedział o co mi chodziło bo za dużo kolorów chyba dałem ;D. To co na żółto na tylnym nadkolu to możesz wywalić. Ten żółty loop na boku jakoś będziesz musiał rozwiązać bo trzeba dodać poly na nadkolach (niebieskie na widoku z boku) i je wyciągnąć w bok plus to co na niebiesko w widoku z boku ma wyglądać tak jak zielone na widoku z góry. Resztę chyba widać (tak mi się wydaje ;). I mi się wydaje, że z tyłu jak na początek masz za dużo linii (loopow). Tragedii nie ma i da się to łatwo ogarnąć ;] Aaa no i jak chcesz żeby coś było ostre po ms (w bazie) to zaznaczasz loopa i dajesz crease na odpowiednia wartość, a nie dogęszczasz siatkę bo potem tego nie ogarniesz (luknij w moim modelu). Działaj dalej ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy