Jump to content
Akierek

Teczka 3D : Samochody

Recommended Posts

Dzieki Bubu ! :) Tylko z jednym mam problem- z dodaniem poly na przednim nadkolu. Jak dodaje tak jak na obrazku to tworza sie trojkaty. Ratunkiem jest usuniecie krawedzi , ktora ma tworzyc na pozniejszym etapie przerwe po miedzy drzwiami a nadkolem . Czy mam ją jednak usunac czy kombinowac i jakos usuwac te trojkaty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie przejmuj się przerwami (rowkami) na tym etapie. Będziesz nad tym myślał jak już zrobisz bazę i dasz ms-a i potem na poly ;] Na razie to zrób porządną bazę ;] Cięcia na koniec i nie musisz za bardzo się przejmować jak teraz układasz linie. I z tego co widzę to musisz trochę bok uwypuklić. Patrz na foty dużo, nie na blueprinty bo te czasami kłamią ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No radziłbym jeszcze popatrzeć na zdjęcia i dopracować tą siate ;] Zaostrzenie na nadkolu przednim, które idzie przez cały boki tylne nadkole u Ciebie źle idzie. I na niebieskim modelu widać, ze coś nei tak ze słupkiem przednim (lewa strona na ostatnim screenie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powracam do modelowania i nauki samochodow, niestety albo i stety narazie bez 3d maxa ( o sprawie pisalem w watku o czolgu). Na warsztat wziąłem malucha, którego już dawno zobowiązałem sie ''naprawić''. Sposob modelowania tez zmienilem, korzystam z tutoriala ktory pokazuje jak modelowac samochod częściami. Oczywiscie Blender. :) Prosze o opinie.

4e5b09f94d9db32a.png

bbbe63d45b3670b4.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejne postepy prac:

mFt1d4L.png

 

Troche miejscami krzywo, ale chce wreszcie skonczyc jakis samochod , nadal prosze o sugestie i opinie. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzucam probny render lakieru + zrobione dodatkowe elementy(wycieraczki i lusterko)

59a29134a085e686.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy skoncze malucha biore sie za Mitshubishi evo lancer 2009, ktorego juz wczesniej modelowalem, pokaze efekty:

debaaf46b158a58c.png

b1b3a9b88ef82b94.png

075252fb10c9135d.png

Naprawde prosze o opinie odnosnie moich modeli, czy są jakies postępy w mojej pracy i czy siatka jest w miare rownomiernie rozlozona :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za szybko wchodzisz w detal i zagęszczasz siatkę, mając nie równą i błędną bazę. Nawet pobieżny rzut okiem pozwala wyłapać masę błędów.

Na drzwiach i nadkolach uprość siatkę łatwiej biedzie ją wyrównać.

 

B9WFKLROHlaFNP6V6_UEgMtJEPwLhOqjOAhL9IM-djk=w1300-h840-no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki segea za wylapanie błędów. Sprobowalem je poprawić zgodnie z zaleceniami. Czy jest lepiej?

10c2e1cfa69dbc76.png

b354da177c83af89.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie

 

zacznij od poczatku i najpierw zrob baze pozniej stopniowo dodawaj szczegoly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie bede zaczynal od poaczatku skoro juz tyle sie napracowalem, lepiej po naprawiac to co jest. I tak ten samochod zaczynanalem od bazy a potem dodawalem szczegóły. Postaram sie jeszcze ponaparawiac to i uwdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Akierek, jeśli chcesz aby spece od samochodzików pokazali Ci błędy to zrób wiele screenów, ale samej czystej bazy bez Turbo Smooth.

Ponieważ siatka po Turbo Smooth wygląda zupełnie inaczej, i ciężko ocenić jak jest ułożona.

 

Najważniejsze, że ciągle pracujesz i się nie podajesz, ja Ci kibicuje, w końcu osiągniesz wysoki poziom, powodzenia! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niektore widzialem , niektore nie, nie udalo mi sie ich poprawic, bo robilem malucha metoda z czesci. Jesli mozesz to wskaz gdzie sa , bede wiedzial na prszyszlosc, przy nastepnym samochodzie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najważniejsze że udało się zakończyć samochód, kolejny będzie lepszy! ;)

 

Ale rzeczywiście jest bardzo krzywo.

Nie ma co się spieszyć, pracuj wolniej i dokładniej! ;)

 

Nie znam Blendera, ale w 3ds Max jest taka fajna technika "poly modlingu", że w miejscu gdzie ma być ostra krawędź robisz podział "smoothing groups"

 

Generalnie chodzi o to, że do miejsca gdzie model ma mieć ostrą krawędź jest jedna grupa wygładzania, a po stronie przeciwnej druga grupa wygładzania.

Gdy na taki model narzucisz Turbo Smooth, a w nim zaznaczysz opcję "smoothing groups" model będzie wygładzony, ale ostry na krawędziach.

 

Przez cały czas modelowania nie musisz dbać o support loopy, aby zobaczyć czy model dobrze się wygładza.

 

Przykład:

 

Ciemne polygony mają inną grupę wygładzania niż jasne, model bez Turbo Smooth.

 

2Bg6dG2.jpg

 

Model z Turbo Smooth 1

 

WnqPEOt.jpg

 

Sprawdź to, zacznij tak modelowanie kolejnego samochodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki wielkie! I za słowa motywujace do dalszej pracy jak i cenne wskazówki. Nic tylko zabierac sie do pracy z jeszcze wiekszym impetem. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie bardziej do Blenderowcow odnosnie wlasnie tych smoothing groups. Jak z tego korzystac? Czy nalezy uzywac shade flad na zmiane z shade smooth i tam gdzie ostra krawedz dawac mark sharp? I co potem? Na tosubd subsurface? Bo czytalem ze jeszcze edge split jest przydatny ale on ponoc nie wspolpracuje ze smoothem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczałem modelowac Audi A4, moim zdaniem chyba najlatwiejszy samochod do wymodelowania, Probuje z tymi smooth groups ale to w blenderze. Sprawdzcie prosze po screenach czy dobrze kombinuje i czy jest w miare rowno (narazie tylko maska i czesc nadkola) - dodatkowo zarzucam ustawienia modyfikatorow, bo tu tez nietypowo: 2 subsurfy , bo inaczej slabo wygladza, no i tez edge split :)

e2dd75a31ee4768a.png

48ede63e4aecbcbd.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baza praktycznie na ukonczeniu, dodaje do oceny zdjecia siatki modelu. Niech ktos wypowie sie na temat rownosci bazy, prosze :)

3256e34b4c2bfe63.png

e1ba37ad85b2df1f.png

f1bc5bab3aa08eec.png

31902724b0e331ee.png

ce6c412601b99ecb.png

cd89261b925041ab.png

2b6c16333dbdcab3.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktos moglby podjac sie oceny moich wypocin, bo nie wiem czy zabierac sie za dalsza prace ( czyt. wycinanie i detale)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy