Jump to content
Akierek

Teczka 3D : Samochody

Recommended Posts

Moglbys troche rowniej rozlozyc siatke. Na tylnej klapie sie gnie troche. Obczaj sitake w temacie Ikiza i pawilota i zagadaj do niego bo modeluje hard surface bardzo dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do siatek to zupełnie nie zwracasz uwagi na to aby było równo i na równomierną dystrybucję polygonów, co jest bardzo złe!

Musisz wyrobić w sobie cierpliwość i dokładność.

Pracuj więc wolniej i dokładniej, to musi być perfekcyjne, jak cięte laserem!

 

Koniecznie zapoznaj się z techniką prostowania za pomocą przesuwania po EDGE.

 

W 3ds Max nazywa się to EDGE CONSTRAINT

 

Polega to na tym, że przesuwając VERTEX, lub EDGE możesz idealnie wyprostować albo dwa odcinki EDGE, albo dwa POLY, lub więcej. W zależności ile edge, vertexów zaznaczysz.

 

Załóżmy, że masz dwa połączone ze sobą polygony pod kątem 90 stopni, ale z jakiegoś powodu chcesz zlikwidować ten kąt.

 

HOW TO:

 

1. Zaznacz dwa wewnętrzne vertexy, lub łączący polygony EDGE.

2. Włącz EDGE CONSTRAINT.

3. Za pomocą narzędzia MOVE przesuń zaznaczone VERTEXY lub EDGE do krawędzi jednego z polygonów.

4. Puść narzędzie MOVE ale NIE ODZNACZAJ SELEKCJI!

4. Teraz za pomocą narzędzia MOVE wycofaj zaznaczone vertexy lub edge.

 

Musisz także zapoznać się z narzędziem SNAP, które jest bardzo pomocne jeśli chcesz aby twoje modele były proste.

 

Napisz mi z jakich technik prostowania korzystasz, a ja uzupełnię o te których może nie znasz.

Niestety wszystko w oparciu o 3ds Max!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

w Tym jest rzecz ze w blenderze jest podobna funkcja ktora uzywam a nazywa sie ona edge slide( czyli przesuwanie krawedzi po polygonie). A suma godzin mojej pracy wyniosla do tej pory nad tym autem okolo 13 godzin, tak wiec...

do tego jest scalowanie krawedzi do 0 czyli po blenderowsku s->(zyx) i 0 wtedy wyronuja sie krawedzie

do tego jeszcze edge split ktory wyronuje katy i wygladza oraz funkcja ktora nie wiem jak sie zowie ale robi sie tak ze naciska sie 2 razy g i wierzcholek porusza sie po krawedzi, no i oczywiscie snap, to podstawa

Edited by Akierek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz jeszcze wyrównywać z włączonym EDGE CONSTRAINT za pomocą narzędzia SCALE, oraz za pomocą MAKE PLANAR (x,y,z).

 

@Akierek wiem, że to powolny proces, ale jeśli 13 godzin to za mało to poświeć 50h

 

Samochodziki nie są łatwym kąskiem!

 

TIP na krzywizny.

 

Dobrym sposobem na zrobienie krzywizny jest zaznaczenie rzędu vertexów i dodanie modyfikatora FFD na te vertexy, odpuszczasz wtedy popychanie vertexów pojedynczo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymodelowanie samochodu to jest mega długi okres czasu. wiem że koleś który ma mega doświadczenie i robi model do granturismo i ma laserowe skany aut i generalnie 1235051275081 zdjęc i skanów i czego bóg zapragnie. to takiemu koksowi zajmuje to miesiąc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, postanowilem ze pobiore wersje studencka 3d maxa i sprobuje sil w tym programie ponownie. Znalazlem tez nowy tutorial, ktory pokazuje jak zrobic Bmw krok po kroku i przez te 3 dni udalo mi sie zrobic tyle :

ed9a09c5ec3f868d.png

8a2257bc7091484d.png

Czy widac poprawe w prowadzeniu linii? Mozna powiedziec ze co chwile uzywalem edgde constraint. Wiem, ze to nie jest robione z bazy ale tutorial pokazuje taki sposob wiec korzystam z niego moze na ten samochod bedzie przydatny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Reynevan - jeden uczy sie szybciej drugi wolniej. Tę część zdania po przecinku mogłeś sobie darować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Akierek - na chwilę obecną jest ok.

Dobrym sposobem jest analizowanie fotek modelowanego samochodu, tak jakby się samemu robiło model, a tutek niech tylko podpowiada. Fakt idzie wolniej ale więcej idzie się nauczyć. Łatwiej będzie przy kolejnych modelach.

I co najważniejsze "ćwiczyć oko". Wprawne oko w wyłapywaniu proporcji, detalu, jak dany przedmiot jest zbudowany, i nie jedna fotka modelowanego elementu tylko uważna analiza kilku ujęć, światło czasem płata psikusa i na innym ujęciu wygląda wszystko całkiem inaczej niż się nam na początku wydawało :)

I dociągnij model do końca! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akierek tak jak pisałem na samym początku, skończ jeden model(już nieważne jaką techniką), a nie co chwila zmieniasz model auta. To, że zrobisz 10 razy maskę w niczym Ci nie pomoże. Skończony będzie jaki będzie, ale nauczysz się co i jak, a każdy następny będzie lepszy. No i jak na początek to wybierasz bardzo trudne modele. Nie zniechęcam, ale z takim podejściem to tego nie widzę...Ale fakt, że siatka jest już poprowadzona lepiej :] Powodzenia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

segea- caly czas staram sie analizowac zdjecia auta :)

Bubu- zrobilem jeden model- Fiata 126p (jest chyba 2 strony wczesniej) ktory okazal sie dosc slaby :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktualizacja- prace wolniutko sie tocza, staram sie dbac o kazda linie ( 5 dzien prac):

uAi8ElL.png

qNRlgre.png

HBXDt4b.png

sVTPXri.png

Nadkola dziwne mi sie wydaja , troche krzywe, ale bede poprawial no i tylne swiatla, ale to razem z tutorialem dotre do konca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mały update, z racji braku wolnego czasu tylko tyle udalo mi sie narazie zrobic (czyli ''skleic'' szyby)

6PePpQa.png

4cHngEr.png

Poprawilem ponadto zageszczenie na tylnej klapie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za dużo vertexów na dachu i szybie, nie ułożysz tego równo. Poćwicz też topologie. Unikaj nierównego zagęszczenia siatki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracam po dluzszej przerwie do nauki modelowania samochodow. Jednak po dlugich przemysleniach doszedlem do wniosku, że należy powaznie sie za to zabrac. Po za tym stwierdzilem ze od teraz wybieram jeden glowny program do tworzenia samochodow, ktorym bedzie Blender. Postanowilem tak , dlatego, ze modeluje sie w nim mi najwygodniej po tylu probach. Ok. Teraz na tapete biorę Bentleya 1928. Z pozoru ponoc trudny model, ale mi sie dosc latwo go modeluje. Wrzucam kilka screenow z viewportu i siatke. Piszcie prosze czy widac postep.

omLtLDl.jpg

tls23pD.jpg

YF37H2y.jpg

 

@update: Poprawilem ''dziób'', bo nie wygladal za dobrze

hhoVKqH.jpg

Edited by Akierek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzucam bok Bentleya, ktory zaczalem robic

ZrD99lz.jpg

Szprychy do wymiany, ale narazie wstawilem zeby nie bylo za pusto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba bylo w koncu podjąć wazne kroki, więc wybralem docelowo latwy model, żeby wreszcie skonczyc jakiś samochod :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy