Jump to content

Recommended Posts

Czołem!

Potrzebuję wsparcia.

Ostatnio usiłowałem stworzyć dla klienta przykładową scenę, jednak werdykt był jasny: za mało realistyczne. Klient odpadł, robota przepadła, jednak pozostała mi pewna zagwozdka: CO JEST NIE TAK.

Tak się pogubiłem w eksperymentach że sam nie widzę co jest źle i potrzebuję porady. Wklejam render, ustawienia, rzut na scenę. Może i świeżaki się czegoś nauczą

 

Oto finałowa ilustracja:

 

2.jpg

 

 

A tu suchy render:

 

1.jpg

 

wygląd sceny:

 

3.jpg

 

 

i ustawienia rendera i kamery:

4.jpg

 

 

 

Będę wdzięczny za wszelaką pomoc.

 

PS. Zrobiłem to w 3-4 godziny, nie licząc renderowania. Model ściągnięty, uzdatniony jako biurko, scena moja. Oświetlona tymi IESami i environment light.

Edited by flamaster69
Link to post
Share on other sites

To co mi się najbardziej rzuca w oczy to paskudny model samochodu ("martwe" reflektory). koszmarne refleksy na lakierze i mocno przeskalowana tekstura na podłodze.

nawet po przeczytaniu, że jest to biurko musiałem mocno wytężyć wzrok żeby rozkminić o co tu chodzi, ale to bardziej wina projektu niż twoja.

Link to post
Share on other sites

Problemem jest lakier, który nie bardzo wygląda jak realistyczny lakier. Dla mnie wygląda to trochę, jakbyś wziął vraymtl, ustawił na kolor czerwony, dał refleks i wsio.

Reflektory wydają się być naklejką na lakierze, płaskie i bez życia.

Przeskalowana do granic możliwości tekstura podłogi.

 

I tak już co do samego projektu - nie wiem, czy wystające tak słupki A to trafny pomysł, przy schylaniu się pod biurko i nieuważnym wstawaniu można sobie głowę rozbić.

Link to post
Share on other sites

Jeżeli miałoby to sprzedać produkt - to by nie sprzedało. Pierwsza sprawa - projekt sam wymyśliłeś i jego przedstawienie ? Tutaj totalnie nie wiadomo o co chodzi. Jeżeli byś kogokolwiek zapytał co to jest za przedmiot bez powiedzenia , że biurko to niestety. Tak patrzyłem i patrzyłem o co chodzi z tą szybą , w jakim kącie ona jest , czy leży , czy pod ukosem jest, na początku myślałem , że laptop stoi pod szybą. Na reflektorach chyba w ogóle nie nałożyłeś materiału co ? , albo klosze Ci znikły. Wnętrze - rozumiem , że to jakiś salon miał być tak ? - warto dodać jakieś otoczenie ciekawe i jeszcze do tego ten box jakiś dziwny na podłodze po prawej. O przeskalowaniu tekstur już koledzy powiedzieli.

Link to post
Share on other sites

pomijając wcześniejsze uwagi pod którymi się też podpisuje to uważam, że nie sprzedałeś tego produktu z powodu samego jego przedstawienia, konkretnie sceny, ogólnie produkty lepiej przedstawiać w formie studia gdzie ładnie wyeksponujesz sam obiekt dopracujesz światło, nie będziesz miał elementów które mogą negatywnie wpływać na odbiór samej pracy, rozpraszających uwagę odbiorcy :) Na przyszłość uważaj z refleksami, od świateł w twojej scenie masz za dużo nieładnych punktowych refleksów. W tych, które nie mają powodować ładnych rozmyć na lakierze, a służą jako doświetlenie należy wyłączyć opcje reflection i specular

Natomiast twoich ustawień vraya całkowicie nie pojmuje np sam spowalniasz sobie rendering np zakładka vray system za duży render region daj na 16, dynamic limit memory naprawdę masz tak mało pamięci w komputerze? Albo wpiszesz 0 a vray sam zje tyle pamięci ile będzie mógł i potrzebował natomiast jeśli sam chcesz ustalić limit to maximum jakie możesz przypisać to jest ilość posiadanego ramu minus to co pochłania system z pewnym zapasem na otwarcie innych programów. Default geometry lepiej jest zmienić na Static. Po wprowadzeniu tych zmian od razu odczujesz zmianę prędkości liczenia sceny :) Obniżyłeś też sample w scenie to się odbija na jakości obrazka, akurat ja nie uznaje praktycznie grzebania w sekcji globalnych subdividów wole dopracować konkretne materiały i światła pod tym względem niż podbić wszytko przez globalne, ale tu są rożne szkoły i samemu trzeba wyłapać co komu bardziej odpowiada :) Następny nieciekawy patent to ambient occlusion dałeś parametr aż na 1 i wyszedł ci grzyb na krawędziach jeśli już potrzebujesz tego efektu to oscyluj przy niskim parametrze, a w ogóle najlepiej po prostu wyrenderować sobie samemu dodatkowy pass AO np rendermask posiada tą opcje, na forum znajdziesz inne metody otrzymania AO. A potem ładnie go złożyć w postprodukcji gdzie będziesz miał nad nim pełną kontrolę. Zupełnie nie rozumiem zastosowania w tej scenie Detail Enchancement nie masz w niej małych drobnych elementów, które zostają rozmazane przez renderer, a które należy wyostrzyć i uwidocznić w scenie, na dodatek parametr ten ma wpływ na prędkość renderowania

Link to post
Share on other sites

Skalpel, Twoje rady okazały się dla mnie megaważne. Próbuję nauczyć się vraya, po poprawie parametrów rzeczywiście dużo szybciej się renderuje.

Refleksy się brzydko układają bo siatka tego modelu jest skopana, ale model (wykonanie, funkcjonalność, logika) jest sprawą drugorzędną, gdyż na razie chcę sprawdzić czy potrafię JAKIKOLWIEK model ładnie wyrenderować.

 

Wrzucam poprawkę. Proszę o opinie.

 

 

lambo06.jpg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy