Skocz do zawartości

Problem z Cieniem. Jak wyłączyć cieniowanie (Shadows)


Oldsmoto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z cieniowaniem w 3dsmax. Sprawa wygląda tak, że po wrzuceniu modelu do Unity, czy nawet na podglądzie 3ds mam widoczne cienie, których bardzo chciałbym nie mieć. Wydaje mi się, że jest to spowodowane tym, że "klocek" nie jest idealnie równy/symetryczny. Poniżej podsyłam screena, chodzi mi o ten ciemniejszy polygon z lewej strony klocka (lewego rogu).

Mam nadzieję, że zrozumieliście mój problem i z góry dziękuję za pomoc! :-)

kaklyj.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Cienie o których piszesz to smoothing groups (można je ukryć metodą wyświetlania modelu w 3d max, co nie znaczy że nie będą obecne np. w unity)

Wyłączyć je można komendą hard na pasku ribbon (zakładka modelling), do wykorzystania w grze podejrzewam, że lepiej będzie zrobić model od nowa "symetrycznie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj o Smoothing Groupach

 

http://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/3DSMax/files/GUID-1244162D-A063-486C-BD9B-168466F6488B-htm.html

http://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/3DSMax/files/GUID-1DB2E3C2-CE68-4AF7-899E-01B90F7EB320-htm.html

 

Problem polega na tym że ciemny poligon ma przypisaną prawdopodobnie taką samą grupę co poligon na bocznej ścianie i max próbuje interpolować cieniowanie.

Najprostszym ale nie koniecznie właściwym rozwiązaniem (w zależności jak finalnie model ma byc cieniowany) będzie wybranie opcji auto smooth po wybraniu poligonów w edit poly. Ewentualnie będziesz musiał zmienić też kąt wygładzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności