Oldsmoto Napisano 18 Luty 2015 Share Napisano 18 Luty 2015 Witam, mam problem z cieniowaniem w 3dsmax. Sprawa wygląda tak, że po wrzuceniu modelu do Unity, czy nawet na podglądzie 3ds mam widoczne cienie, których bardzo chciałbym nie mieć. Wydaje mi się, że jest to spowodowane tym, że "klocek" nie jest idealnie równy/symetryczny. Poniżej podsyłam screena, chodzi mi o ten ciemniejszy polygon z lewej strony klocka (lewego rogu). Mam nadzieję, że zrozumieliście mój problem i z góry dziękuję za pomoc! :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pleszer Napisano 18 Luty 2015 Share Napisano 18 Luty 2015 Cienie o których piszesz to smoothing groups (można je ukryć metodą wyświetlania modelu w 3d max, co nie znaczy że nie będą obecne np. w unity) Wyłączyć je można komendą hard na pasku ribbon (zakładka modelling), do wykorzystania w grze podejrzewam, że lepiej będzie zrobić model od nowa "symetrycznie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 18 Luty 2015 Share Napisano 18 Luty 2015 Poczytaj o Smoothing Groupach http://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/3DSMax/files/GUID-1244162D-A063-486C-BD9B-168466F6488B-htm.html http://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/3DSMax/files/GUID-1DB2E3C2-CE68-4AF7-899E-01B90F7EB320-htm.html Problem polega na tym że ciemny poligon ma przypisaną prawdopodobnie taką samą grupę co poligon na bocznej ścianie i max próbuje interpolować cieniowanie. Najprostszym ale nie koniecznie właściwym rozwiązaniem (w zależności jak finalnie model ma byc cieniowany) będzie wybranie opcji auto smooth po wybraniu poligonów w edit poly. Ewentualnie będziesz musiał zmienić też kąt wygładzania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oldsmoto Napisano 19 Luty 2015 Autor Share Napisano 19 Luty 2015 Opcja auto smooth zadziałała, wielkie dzięki za pomoc ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi