Jump to content

Zmniejszenie liczby poligonów modeli z gry komputerowej


Recommended Posts

Witam. Na wstępie chciałem zaznaczyć, że nie mam pojęcia o tworzeniu grafiki. Mortal Kombat X ma strasznie duże wymagania i zastanawiałem się, czy jest możliwe aby otworzyć modele postaci i lokacji za pomocą jakiegoś oprogramowania, a następnie zmniejszyć liczbę poligonów za pomocą jakiejś prostej, intuicyjnej wtyczki?

Będe bardzo wdzięczny za pomoc i wyrozumiałość.

Link to post
Share on other sites

Ambitne zdanie sobie przyjąłeś :D a tak na serio: większość gier (nawet jak samemu się pisze) to wykorzystuje się swój własny binarny format zapisu plików, w których pakuje się co tylko potrzeba (bo jest to po prostu wygodne). Tworzy się jakiś na własny użytek edytor, eksport itd. Jeśli nie znasz specyfikacji pliku (co i gdzie jest zapisane i upchane konkretnie) nic praktycznie nie zrobisz. Chyba, że modele w mortal kombat są zapisane w jakiś znanych formatach jak np. obj, md3 itd. (ale szczerze wątpię). Reasumując: wnioskując po Twoim pytaniu nie zrobisz nic.

 

Swoją drogą fajny jest nowy mortal ;)

Link to post
Share on other sites

No właśnie MKX jest niesamowite. Myślę że modele i tekstury znajdują się w folderze "Asset". Są tam pliki o formacie "tfc" (jak już wygooglowałem są to tekstury) i formacie "xxx" (domyślam się że może to być autorskie rozszerzenie programistów gry). Nazwy plików jasno wskazują co w nich jest trzymane, np "CHAR_Ermac_B.xxx" - jak się domyślam, jest to model postaci Ermaca w alternatywnej skórce. Wyszedł dzisiaj patch który podobno zwiększa fps rate. Zobaczymy czy to pomoże. Dzięki sa pomoc.

 

Edit. Wydaje mi się, że rozszerzenie "xxx" może tak na prawdę tylko maskować żeczywisty format. Czy ktoś jest w stanie zidentyfikować program na jakim pracują graficy w tym video:

? Edited by KungLao
Link to post
Share on other sites
Czy ktoś jest w stanie zidentyfikować program na jakim pracują graficy w tym video:
Bez znaczenia jest na jakim programie pracują.

 

bo po redukcji poligonow na bank by sie posypal caly skining postaci.
Ot kolejny dobry argument:)
Link to post
Share on other sites

Ot kolejny dobry argument:)

Niekoniecznie. Na rzecz płynności rozgrywki mógłbym nawet (gdyby było to możliwe) zupełnie wyłączyć modele lokacji, nie będzie mi więc przeszkadzało jeżeli tekstury nie będą zbyt dokładnie pokrywały modeli (zgaduje że o to chodzi w skiningu).

Link to post
Share on other sites

Skinning to przypisanie poligonów do kości. O ile postać po takiej redukcji poligonów się w ogóle załaduje, prawdopodobnie będzie wyglądała jak roztańczona gwiazda poranna (poligon nosa podąży za kością ręki, poligon ucha za kością nogi itd.).

 

To na jakim programie pracują nie ma znaczenia. Najprawdopodobniej nie eksportują tego do gry w natywnym formacie tego programu.

Możesz wypróbować różne końcówki zamiast tego .xxx, nie wiem .obj, .fbx .dae? może coś otworzysz, ale raczej nie pozmieniasz tak żeby potem jeszcze działało.

 

Edit:

na Wikipedii pisze że ta gra działa na silniku Unreal Engine 3, sprawdź jakie formaty obsługuje silnik.

Edited by Ania
Link to post
Share on other sites
Szanowny Kung Lao, polecam zjesc Snikersa gdyz da to lepsze rezultaty niz grzebanie w skompilowanej grze.

 

O! A już myślałem że po raz pierwszy nie doświadczę drwin i sarkazmu odwiedzając polskie forum ;)

Link to post
Share on other sites
O! A już myślałem że po raz pierwszy nie doświadczę drwin i sarkazmu odwiedzając polskie forum ;)

 

Drwina i sarkazm wynika z Twojego uporu, pomimo informacji jakie uzyskałeś. I nie jest to tylko na "polskich" forach, ale nawet na koreańskich ;).

Czytaj ze zrozumieniem co ktoś inny Ci odpisuje, to unikniesz drwiny i sarkazmu!

Link to post
Share on other sites

Na wstepie zaznaczasz, ze nie masz pojecia o tworzeniu grafiki i... bierzesz sie za probe zmiany modeli do MKX?

Jeszcze jakbys chcial skorke do Minecrafta zrobic, to bym zrozumial, ale tutaj...

 

Tak z ciekawosci - jak oceniasz swoje szanse? :D

Link to post
Share on other sites
O! A już myślałem że po raz pierwszy nie doświadczę drwin i sarkazmu odwiedzając polskie forum ;)

Po prostu to, co chcesz zrobić jest bardzo trudne. I bez małej pomocy twórców gry, albo jakichś doświadczonych modderów ciężko byłoby wyodrębnić wszystkie pliki, zmienić je i spakować z powrotem. Przy robieniu postaci do Skyrim miałem tyle roboty... A edytor i inne narzędzia miałem podane na tacy. :/

Link to post
Share on other sites

Gdyby były do tego odpowiednie skrypty i programy można by było spróbować podjąć się poprawy wydajności gry po przez edycje np. postaci ale bez odpowiednich narzędzi nic nie zrobisz. Twórcy nie musieli by nawet udostępniać takowych narzędzi jeżeli znalazła by się odpowiednia osoba, która umiała by takie narzędzia stworzyć (np. do GTA SA jest masa programów i skryptów stworzonych przez fanów które umożliwiają stworzenie praktycznie całej gry od nowa) ale ta gra jest zbyt mało popularna i ciekawa żeby się nią ktokolwiek zainteresował pod tym kontem.

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy