Jump to content

Recommended Posts

Cześć wszystkim!

 

Mam problem z teksturą. Otóż, po nałożeniu tekstury (na razie poglądowej, stąd niska rozdzielczość) na postać, nakłada się ona w sposób... co najmniej dziwny. UVka jest w porządku, wszystko pozornie się zgadza, ale... zobaczcie sami:

 

Tak być powinno:

 

fXUmJ9W.jpg

 

A tak jest:

 

aOIw8zn.jpg

 

Co się stało i jak to naprawić? :D Dodam, że postać jest już zanimowana, i z tego względu potrzebna jest tekstura dokładnie na tym modelu. Ktoś spotkał się z czymś takim? Smooth grupy sprawdzałem, są ogarnięte, a nie mam pojęcia co to jeszcze może być :

Link to post
Share on other sites

W takim razie niestety nie wiem jak na szybko naprawić :(

Rozłóż na nowo, albo Eksport do Blendera i tam w Edit Mode wybierz wszystkie i Ctrl F > Rotate UVs aż będzie dobrze, i Import z powrotem.

Może ktoś wie gdzie taka funkcja jest w Maxie.

Że są obrócone widać najlepiej na kołnierzu, ciemny brzeg jest po złej stronie poligona.

Edited by Ania
Link to post
Share on other sites

Hmmm... no ok, skoro już wiadomo, gdzie leży problem, będę szukał/pytał :) Dzięki za pomoc!

Możliwe, że będę musiał i tak rozłożyć na nowo, obecnie uvkę rozkładała inna osoba w zbrushu, dopiero przy nakładaniu jej na postać w maxie takie problemy się pojawiły.

Link to post
Share on other sites

Hmmm... Tylko, że w jednej scenie stoją 2 modele, jeden zrigowany (na który nakłada się źle), drugi stanowiący kopię modelu, ale bez kości (na który nakłada się dobrze). Obydwa modele mają przypisany ten sam materiał, tą samą uv mapę, a mimo to tekstura nakłada się różnie.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy