2013 747 Posted April 14, 2016 Share Posted April 14, 2016 sam nie wiem jeżeli chodzi o te booleany, cady i zbrush, z jednej strony szybko ale z drugiej jak się trochę na początku pomodeluje to można mieć od razu gotową bazę lowpoly bez potrzeby tworzenia nowej po zimportowaniu mesha z zbrusha, jak dla mnie tworzenie lowpoly na bazie highpoly jest jednym z najbardziej nudnych i męczących zajęć, już tworzenie UV jest bardziej fascynujace ;] ale zbrush i booleany to znakomity wybór jeżeli chodzi o concept arty imho W tym przypadku chodzi właśnie o to aby nie robić retopo modelu ze ZBrush. ZBrush służy do stworzenia detalu i zaokrąglenia krawędzi, a baza z 3ds max, modo, czy innego programu służy jako low-poly. Link to post Share on other sites
PIraT 346 Posted April 25, 2016 Author Share Posted April 25, 2016 UWAGA! Wieści odnośnie tutoriala/wykładu! Został wybrany temat poświęcony projektowaniu obiektów hard surface na przykładzie granatów. Jest to wykład, a nie tutorial. Zanim kupicie koniecznie przeczytajcie opic. Jestem zadowolony z tego filmiku o wiele bardziej niż z poprzedniego. Myślę że udało się wepchać sporo wartościowych informacji! Cena jest bardziej niż akceptowalna. Bardzo jestem ciekaw waszych reakcji i uwag. https://cgwisdom.pl/tutorial-premium/tutorial-projektowanie-modeli-do-gier-design-w-grach.html Ja żadnej kasy od egzemplarza nie dostaje, jednak im więcej się sprzeda, tym większe szanse na kolejny tego typu materiał. ;] Pozdrawiam! Link to post Share on other sites
DuzeZ 79 Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Wykład całkiem przyjemny. Dużo się można z niego dowiedzieć, spojrzeć inaczej na temat designu. Ogólnie na plus, jedyne czego mi brakowało to kwestia kolorów. Granaty kolorystycznie na pierwszy rzut oka różnią się czterema kolorami, które jak obstawiam miały znaczenie istotne. Łatwo w ten sposób można odróżnić jeden od drugiego co jest bardzo ważne zwłaszcza gdy dłoń gracza zasłania większą część modelu granatu. Jednak interesuje mnie również czy dobór innych kolorów, materiałów miał jakieś większe znaczenie? Polecam każdemu, z pewnością warto obejrzeć ;) Link to post Share on other sites
PIraT 346 Posted April 27, 2016 Author Share Posted April 27, 2016 Dzięki! Akurat w tym modelu (granaty) kolory nie miały tak dużego znaczenia, zdecydowanie istotniejsza była sylwetka/bryła. Kolory mimo swojej funkcji (rożny kolor dla typu granatu) pełnią tu raczej role dekoracji. Tak jak słusznie zauważyłeś - te kolory ratują dupe w momencie gdy bryła jest zasłonięta przez ręce, ale nie było jakoś specjalnie wykoncypowane. Jedną istotną rzeczą o jakiej mogłem powiedzieć, było utrzymanie tych 4 kolorów aby były zbliżone świetlistością i odcieniem - stąd np. nie ma żółtego granatu w zestawie. Ale zgadzam się - nie zaszkodziłoby gdyby taka cześć wykładu również się pojawiła. :) Link to post Share on other sites
gigant84 82 Posted July 30, 2016 Share Posted July 30, 2016 Hej! Jestem świeżo po obejrzeniu pierwszego rozdziału filmu, który dla nas stworzyłeś. Bardzo fajnie wszystko przygotowane, wytłumaczone itd. Mam tylko dwie prośby, uwagi :) Staraj się podczas omawiania danych zagadnień nie zostawiać kursora myszy w losowym punkcie ekranu. Mi to bardzo przeszkadza na skupieniu się nad tym co oglądam, słucham. Rozprasza bardzo. Druga rzecz. Jeśli chcesz bym zakupił Twój drugi, trzeci, dziesiąty tutorial to BŁAGAM nie wrzucał "przerywników" typu stwór rzygający tęczą! Albo rób to jakoś dyskretniej. Oglądałem to "na" słuchawkach. Czy Ty chcesz, żeby mi serce wypadło na biurko :D Mało nie narobiłem w spodnie ze strachu :D Bardzo fajny materiał przygotowałeś. Mam nadzieję, że nie ostatni. Link to post Share on other sites
PIraT 346 Posted July 30, 2016 Author Share Posted July 30, 2016 Wielkie dzięki za feedback! Staraj się podczas omawiania danych zagadnień nie zostawiać kursora myszy w losowym punkcie ekranu. Mi to bardzo przeszkadza na skupieniu się nad tym co oglądam, słucham. Rozprasza bardzo. Przyznaje się szczerze - zupełnie o tym nie pomyślałem. Jeśli kiedykolwiek będą następne filmy to lepiej przemyślę kwestie związane z kursorem. Druga rzecz. Jeśli chcesz bym zakupił Twój drugi, trzeci, dziesiąty tutorial to BŁAGAM nie wrzucał "przerywników" typu stwór rzygający tęczą! Albo rób to jakoś dyskretniej. Chciałem żeby całość nie była taka sztywna, ale z twojego komentarza wnioskuję że wyszło po prostu sucho. ;D Jeśli poziomy audio tak bardzo cię zaskoczyły to przepraszam, nie miałem tego na celu. Gdy krytycznie oceniam jakiś design, staram się odnaleźć mocno rzucające się w oczy powiązania, których wykreowanie nie leżało w intencji autora (stąd wstawka z pokemonami np.) ;) Obiecuje poprawę i jeszcze raz dzięki! Link to post Share on other sites
PIraT 346 Posted January 28, 2017 Author Share Posted January 28, 2017 (edited) Wreszcie udało mi się to dokończyć: JESZCZE więcej obrazków: https://www.artstation.com/artwork/rBn8m Edited January 28, 2017 by PIraT Link to post Share on other sites
Jedaith 155 Posted January 28, 2017 Share Posted January 28, 2017 Super stylówka. ;) Podzielisz się może jakimiś szczegółami odnośnie modeli/tekstur/materiałów? Jestem ciekawy czy do assetów robiłeś jakieś highpoly i jak wyglądają same tekstury a ile roboty robią shadery ;) Link to post Share on other sites
2013 747 Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Bardzo dużo tego wszystkiego, no i solidny detal jak na takie małe modele, szpulowiec to mój ulubiony model, w sali operacyjnej dobrze wygląda, gratulacje ukończenia! Link to post Share on other sites
Sebazx6r 1,542 Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Przypomniało mi się Them Hospital :) Link to post Share on other sites
PIraT 346 Posted January 29, 2017 Author Share Posted January 29, 2017 Dzięki wielkie! Super stylówka. ;) Podzielisz się może jakimiś szczegółami odnośnie modeli/tekstur/materiałów? Jestem ciekawy czy do assetów robiłeś jakieś highpoly i jak wyglądają same tekstury a ile roboty robią shadery ;) Odpowiem prosto: Shadery robią całą robotę :D Około 95% assetów nie ma żadnych tekstur. Bardzo długo walczyłem żeby uzyskać satysfakcjonujący mnie efekt... Co ciekawe, materiał ten rozwijam już od dość dawna, dużo wcześniej zanim zacząłem to enviro. Modele są bardzo proste - to zwykle lowpoly z kilkoma matID. Dzięki takiemu rozwiązaniu mogłem bardzo łatwo zarządzać paletą kolorów, chociaż do gry by to pewnie nie przeszło ;) Link to post Share on other sites
wujek_kane 294 Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Ale to dobre... Powiedz, że to to po to, żeby się dało w to pograć :P Link to post Share on other sites
mandaryn87 18 Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Haha od razu też mi to do głowy przyszło! Wygląda podobnie do kultowej gierki Theme Hospital :) Link to post Share on other sites
PIraT 346 Posted February 8, 2017 Author Share Posted February 8, 2017 Jak ktoś chciałby sobie poczytać trochę więcej, to zapraszam: https://80.lv/articles/studying-isometric-perspective-with-ue4/ Link to post Share on other sites
2013 747 Posted February 8, 2017 Share Posted February 8, 2017 Z pewnością przeczytam! :) Link to post Share on other sites
natas 264 Posted February 8, 2017 Share Posted February 8, 2017 Ile czasu zajęła Ci całość? Wszystkie modele Twoje? Link to post Share on other sites
PIraT 346 Posted February 11, 2017 Author Share Posted February 11, 2017 Ile czasu zajęła Ci całość? Wszystkie modele Twoje? 4-5 miesięcy na całość. Tak, wszystkie modele moje. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now