Jump to content

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Bo news jest opóźniony to raz. Wszyscy którzy robią na serio w blenderze raczej się znają. i już dawno skomentowali prywatnie ze sobą czy w pracy. Bo to nie jest autodesk że nie wiadomo nad czym pracują, tylko tutaj wiadomo, więc jak jest realease to w sumie nie ma żadnych niespodzianek, jest tylko bug free. i tyle :D

Link to post
Share on other sites

Tylko jakaś część blenderowców śledzi development i korzysta z daily buildów. Ten newsy jest dla tej drugiej grupy osób, która trzyma się pełnych wydań.

 

W międzyczasie ukazała się wersja 2.75a z załatanymi paroma bugami.

Link to post
Share on other sites

ja osobiście np dalej siedze na 2.73. do niedawna jakoś parę dni temu upgrejdowałem do 2.75 ale wiesz w pracy się o tym rozmawia w sumie zawsze znajdzie sie jedna osoba która to śledzi :D mimo że wszyscy używają stable.. to jednak się mówi co będzie w nastepnej. chcąc niechcąc słyszysz otym

Link to post
Share on other sites
Albo sie zbieraja do emigracji razem z nastepnym milionem rodakow.

 

Nie ma się z czego śmiać, bo to jest dramat. Do jakiej sytuacji doprowadzono w Polsce, że taksówkarz na widok każdej młodej osoby z walizką myśli, że ta wyjeżdża z kraju (za pracą)?

 

Wracając do tematu, cieszę się ze stereoskopowego 3D w Blenderze, bo do tej pory trzeba było używać addona do dwóch kamer w scenie. Mam nadzieję, że owa funkcja działa ładnie z Freestylem :)

Link to post
Share on other sites

Ma działać ze wszystkim. Kawał roboty na to poszło i widzę po commitach że utrzymanie tego w ryzach potrwa jeszcze, ciągle są jakieś fixy. Ja się będę cieszył z tego jak dorobię się Oculusa. Modelowanie w VR... Mniam! :)

 

BTW. W 2.76 będą szykują się jakieś spore zmiany w viewporcie skierowane na wydajność. To jest jeden z tych projektów który ciągnie się latami ale kiedyś kiedyś doprowadzi do super rezultatów. Podobno ten kod jest napisany w taki sposób że portowanie na Vulcana nie będzie jakimś dużym problemem. :)

Link to post
Share on other sites

Jak blender dostanie wydajny viewport. to to będzie wtedy skok milowy bo to jest jedyna sprawa która mnie denerwuje w tym programie i przez którą dośc często zastanawiam się nad zmianą softa. No i może jeszcze lepsze VFX'y a szczególnie fluidy. ale to już zazwyczaj inny departament robi albo można se to kleić w chudym

Link to post
Share on other sites
Antonis Ryakiotakis: speed optimizations for viewport are ready for master. Doc coming.

http://lists.blender.org/pipermail/bf-committers/2015-July/045655.html

https://code.blender.org/2015/06/optimizing-blenders-real-time-mesh-drawing-part-1/

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?374314-Viewport-modernization-optimization-It-has-begun

 

Nad viewportem pracują obecnie 3 osoby z core teamu i jeden na kontrakcie. Będzie dobrze. ;)

Edited by Monio
Link to post
Share on other sites
No i może jeszcze lepsze VFX'y a szczególnie fluidy. ale to już zazwyczaj inny departament robi albo można se to kleić w chudym

 

Cos slyszalem ostatnio ze pracuja nad mesherem do czasteczek ale nie pamietam czy to byl jakis plugin czy sama fundacja sie tym zajmuje.

Link to post
Share on other sites

Cały system cząsteczek i symulacji będzie przepisany i oparty o nody. Zaimplementują Alembica i openVDB. Lukas Tönne będzie to koordynował jak skończą prace nad Gooseberry. Jeszcze kawał czasu do tego, na razie skupiają się na czym innym.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy