Jump to content
2013

Nauka ZBrush - pytania

Recommended Posts

Cześć

Dawno nie miałem o co zapytać i właśnie pojawiła się zagwozdka.

 

Moje pytanie dotyczy "Flat Color"

Zatem zmieniam sobie Matcap na "Flat Color" i celem stworzenia ID map wypałniam każdy SubTool innym kolorem.

Dotychczas klikałem raz w button "FillObject" i wybrany SubTool otrzymywał dany kolor.

Ale dzisiaj po jednokrotnym kliknięciu na brzegach modelu oprócz koloru pojawiło się cieniowanie.

Dopiero ponowne kliknięcie w button "FillObject" powoduje, że model otrzymuje idealny (chyba idealny) "Flat Color"

 

Czym to może być spowodowane?

Niby nie ma problemu bo drugie kliknięcie załatwia sprawę, ale bardzo chciałbym się dowiedzieć dlaczego na brzegach pojawia się to cieniowanie, i czy drugie kliknięcie w "FillObject" rzeczywiście wypełnia model jednolitym kolorem w całości.

 

 

A tak to wygląda po pojedynczym kliknięciu.

 

33065657993_cd85819497_o_d.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czemu tak tworzy ID mapy? Po poligrupach jak info jest zachowane w obj to można wypalić w innym programie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokladnie, albo fbxa wyrzuc i przepal w marmosku albo painterze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale ja nie wypalam w ZBrush lecz w Substance Painter.

W Zbrush nadaję sobie jedynie "Flat Color" by następnie w Substance Painter wypalić ID przez vertex color.

To co pokazałem to jedynie screen z viewport w ZBrush z modelem gdzie nadałem dla każdego "SubTool" inny "Flat Color", a nie jak myśleliście wypalone ID Map.

 

Jeśli exportuję taki "Flat Color" jak na screen to on się tak wypali na ID map, co zaowocuje złą maską, bo na krawędziach, gdzie jest inne cieniowanie dla programu jak np. Substance Painter, w którym mapa ta zostanie wypalona będzie to inny kolor, i będzie on uwzględniony podczas maskowania.

 

Taki "Flat Color" spowoduje, że ID Map będzie wymagało korekty, a ja nie chce niczego korygować, chcę wypalić czyste ID Map, i wypalam je, ale jak już wcześniej wspomniałem muszę 2x nadawać ten sam kolor dla każdego Sub Tool, czego dotychczas nie musiałem robić, i tu ponawiam moje pytanie.

 

Dlaczego na krawędziach pojawia się to cieniowanie?

 

@KLICEK exportuję FBX'a, ale nie gra roli czy będzie to FBX, czy OBJ informacja zawarta w pliku będzie posiadać takie cieniowanie jak pokazałem na screen dla obu formatów.

Edited by 2013

Share this post


Link to post
Share on other sites

po co zmieniasz matcap na flat color? jak wystarczy ze pojdziesz do polygroup -> dajesz sobie autogroups -> (pogrupuj sobie modele tak jak chcesz) - > polypaint - > polypaint from polygroups i tak przygotowany model wyrzucasz do obj

 

VumZjtD.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

@KLICEK to bardzo fajny sposób już przetestowałem, dziękuję!

Czy da się panować nad nadawanym kolorem?

Obecnie program nadaje kolor z automatu, a niestety muszę mieć możliwość wyboru koloru.

 

"Flat Color" umożliwia mi swobodny wybór koloru z palety, dlatego właśnie z niego korzystam.

Oprócz tego Matcap "Flat" Color" pozwala mi ocenić co jak jest pomalowane, daje mi lepszą widoczność.

Edited by 2013

Share this post


Link to post
Share on other sites

da sie otworz zakladke color i tam mozesz sobie ustawic kolor jaki chcesz nadac polygrupie, fill object przypisujesz do selekcji. (pamietaj zeby miec model podzielony na polygrupy)

k8lDft0.png

 

Jezeli chcesz pobrac kolor to skrot na klawiaturze "c", jezeli nie masz standardowych ustawien(ja nie mam) to nie wiem jak znalezc pickera :>>>

 

ok mam w razie co mozesz sobie ustawic skrot tu:

Xu5pIZF.png

Edited by KLICEK

Share this post


Link to post
Share on other sites

I wróciliśmy do punktu wyjścia, bo ja tak właśnie robię od początku, czyli nadaję MatCap "Flat Color" aby mieć lepszą widoczność, następnie za pomocą zakładki "Color" nadaję kolory :D

 

Tak wygląda model z default MatCap po nadaniu kolorów z automatu sposobem, który opisałeś.

 

33849847746_3d5ab9fd28_o_d.jpg

 

A tak wygląda z MatCap "FlatColor" czyli tak jak robiłem dotychczas, z tą różnicą, że obecnie aby skasować to dziwne cieniowanie muszę kliknąć 2x w button "FillObject", gdzie wcześniej kilkałem jedynie 1x, i zachodzę w głowę czym to jest spowodowane, zagadka miesiąca :D

 

33077615253_c17d5aeb1a_o_d.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nigdy nie mialem problemow z przypisywaniem idikow :) ale sprawdze u siebie zaraz czy mam tak samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przetestuj kilka kolorów, bo jedne dają ciemne a inne jasne cieniowanie na krawędziach, i przy jasnym cieniowaniu można łatwo to przeoczyć :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie w pędzlu nei masz ustawione rgb na 100% lub jest jakaś delikatna maska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

RGB 100% a model z pewnością nie posiada maski, jak właściwie miałaby się taka maska sama stworzyć?

Model nie był nawet rzeźbiony, po imporcie jedynie zamieniony na dynamesh celem wygładzenia krawędzi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanie. Chce sobie podzielić model na dwie polygrupy używając slice curve. Chyba przez przypadek coś włączyłem i w miejscu, gdzie miało być "cięcie" pomiędzy grupami zBrush dodaje mi jeszcze jedną grupę na szerokość pędzla. Ktoś wie, którą opcją to się włącza/wyłącza?

 

z.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy uzywaniu Slice Curve nacisnij alt i spacje, wyskoczy dodatkowe menu. Odznacz BrushRadius (czy jakos tak).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy