Jump to content
demenu

Radosław Mikuła - RADESA

Recommended Posts

Witam państwa. Postanowiłem wreszcie dodać coś swojego, już od przeszło roku lurkuje wasze forum i do tej pory nie miałem odwagi. Od grudnia wróciłem po długiej przerwie do digital paintingu, pracy mam mało więc szlifuje rysunek i malarstwo. Wrzucam małą część tego co udało mi się zrobić, większość szkicy czeka na swój moment. Jeśli będzie zainteresowanie to wrzuce na dniach coś jeszcze. Cheers

 

RFKRKe0.jpg

 

nmgDyhP.jpg

 

Y88ZGC1.jpg

 

fUKpeiG.jpg

 

OqevQFO.jpg

 

5iVh5la.jpg

 

8NuGXHj.jpgyXi3mdm.jpg

 

npcEw3b.jpgNP5jyWF.jpg

 

 

9Flf7T8.jpg

 

6uGCLJL.jpg

 

kODOp3G.jpg

Edited by demenu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten pierwszy robi najwieksze wrażenie. Ta teksturke włókna moznaby było podmalować, ogólnie malujesz szybko, warto czasami zwolnić tępa i domalować troche bardziej detal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ten pierwszy robi najwieksze wrażenie. Ta teksturke włókna moznaby było podmalować, ogólnie malujesz szybko, warto czasami zwolnić tępa i domalować troche bardziej detal.

Dziekuje za post, co do szybkości malowania to faktycznie ostatnimi czasy trochę przyspieszyłem, postanowiłem najpierw się skupić na caloksztalcie niż na detalu, wcześniej mialem tendencje do ślęczenia nad obrazem olejnym po kilkanaście godzin. Na dniach postaram się coś jeszcze wrzucic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka sobie ta praca, chyba coś z perspektywą nie leży ale wrzucam. Ostatnio więcej czasu poświęcam na 3DS Max i mniej mam czasu na malowanie w PS. Cheers

5L3OYId.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawno nic nie wrzucałem. Trochę prac z różnego okresu, ostatnio wróciłem do digital paintingu po dłuższej przerwie. Nadal zmagam się z kończeniem prac.

 

8j8eFoe.jpg

 

F689wuT.jpg

 

QfhSA0v.jpg

 

2eYyNwu.jpg

 

WA3siDU.jpg

 

Nd732Dn.jpg

 

VclBV8f.jpg

 

ztc4pmR.png

 

ye8a0O1.jpg

 

KrjkvOY.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czemu ale postać wyszła bardziej pulchna niż oczekiwałem. Nadal się zmagam by zbytnio nie rozmazywać koloru.

 

A2Sjrsm.jpg

 

acZWqeq.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnia Pani zapowiada się fajnie, widzę że lubisz pędzelek rozmiar 45? Pewno znasz ale jak nie to Jama ma świetne tutki jak między innymi wykorzystać go do maksa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ostatnia Pani zapowiada się fajnie, widzę że lubisz pędzelek rozmiar 45? Pewno znasz ale jak nie to Jama ma świetne tutki jak między innymi wykorzystać go do maksa.

Lubię, pozwala mi na dosyć dynamiczną pracę z formą i dosyć często rysuje tylko przez kontrast wymazując światło. Chętnie zobaczę jakieś tutoriale od Jamy jeśli masz pod ręką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę zmieniłem zamysł ostatniej pracy, chyba wygląda trochę lepiej. Niżej jeszcze dwie nowe prace.

 

fcvin_by_demenu-dbhr2q4.jpg

 

starving_by_demenu-dbhn9d7.jpg

 

2PPWoXj.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ta ostatnia praca wrzucona najlepsza ze wszystkich. Duży progress według mnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej (: wpadam tu już któryś raz i w końcu udało mi się pozbierać myśli.. zacznę od tego, że masz niesamowitą rękę do gestu i intuicję malarską. Strasznie mi się twoje szkice podobają, szczególnie te kadry filmowe? storyboard? to jak prosto oddałeś emocje, klimat - miazga. Jak dla mnie w tej chwili nie powinieneś skupiać się na wykańczaniu prac w sensie wylizania każdego szczegółu, bo widać, że to cię męczy i niewiele z tego wyciągasz. Zamiast tego wykorzystaj potencjał tych szkiców, szybkich podmalówek.. wybierz jeden fragment takiej pracy, który będzie przyciągał wzrok i wykończ go. Zmniejsz pędzelek, dodaj odrobinę detalu.. Tak jak te dekoracje na budynku z ostatniej pracy (wyczuwam tu zdjęcie, tak też możesz dodawać szczegółu), pięknie to wygląda, a te niedopowiedziane bagna i lasy zupełnie nie psują efektu. Zrobiłam 2 overy żeby lepiej to wszystko opisać:

 

Twoja ostatnia praca przyciąga wzrok, natomiast chciałabym zwrócić twoją uwagę na parę rzeczy:

nie wiadomo, co jest głównym punktem pracy, budynek czy poroże jelenia? Poroże skupia najwięcej uwagi, ponieważ jest to najbardziej kontrastowy punkt pracy, ale sama uważam, że praca więcej zyskuje, gdy to budynek dominuje. Przyciemniłam trochę niebo i dodałam światło w górnej części obiektu, sugerując, że źródłem światła jest wstające słońce w mglisty poranek. Zmienia to odrobinę klimat pracy, ale budynek zyskał na znaczeniu; nawet rogi, na które również padają już pierwsze promienie, przyciągają wzrok na całą przyciemnioną sylwetę jelenia, który znów kieruje uwagę na tajemnicze zabudowanie.

Powiększyłam czarne bloki zwężające pracę.. każdy element powinien mieć jakąś funkcję, a cieńsze bloki nie miały dla mnie większego znaczenia i wyrzucenie ich nie zrobiło różnicy. Pogrubiłam bloki, ponieważ chciałam optycznie zwęzić pracę i skierować wzrok na jej środek, na której to linii znajduje się głowa jelonka.

Usunęłam czarne gałęzie na pierwszym planie.. rozpraszały i nie były niezbędne dla kompozycji. No i stylistycznie odcinały się od reszty pracy. Tylko one i rogi miały twarde krawędzie.

 

over1_by_racuch-dbiyell.jpg

 

Drugi over zrobiłam jako eksperyment, może zauważysz to co ja - istnieje parę rzeczy w świecie sztuki, które automatycznie przyciągają nasz wzrok: kontrast, mocne kolory, w animacji gwałtowny ruch. A także oczy, szczególnie, jeśli należą do ładnej osoby (; a w twojej pracy, choć genialnie zasnaczyłeś je światłem, to warsztatowo zostały potraktowane bardzo, hm, topornie. Dlatego rozmazałam na chama całą pracę i wyciągnęłam detalem tylko ten jeden element. Wiem, że być może praca straciła trochę ze swojej opowieści, więc nie wiem czy ostatecznie zyskała na tym czy nie.. ale chyba warto zastanowić się nad takim wykończaniem.

 

over2_by_racuch-dbiyekh.jpg

 

mam nadzieję, że jakoś pomogłam, ale jeśli uważasz, że to wszystko BS, złam wszystkie te zasady i szukaj własnej drogi. Dobrze ci idzie (:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ta ostatnia praca wrzucona najlepsza ze wszystkich. Duży progress według mnie

Dziękuje, cieszy mnie że ci się podoba :)

hej (: wpadam tu już któryś raz i w końcu udało mi się pozbierać myśli.. zacznę od tego, że masz niesamowitą rękę do gestu i intuicję malarską. Strasznie mi się twoje szkice podobają, szczególnie te kadry filmowe? storyboard? to jak prosto oddałeś emocje, klimat - miazga. Jak dla mnie w tej chwili nie powinieneś skupiać się na wykańczaniu prac w sensie wylizania każdego szczegółu, bo widać, że to cię męczy i niewiele z tego wyciągasz. Zamiast tego wykorzystaj potencjał tych szkiców, szybkich podmalówek.. wybierz jeden fragment takiej pracy, który będzie przyciągał wzrok i wykończ go. Zmniejsz pędzelek, dodaj odrobinę detalu.. Tak jak te dekoracje na budynku z ostatniej pracy (wyczuwam tu zdjęcie, tak też możesz dodawać szczegółu), pięknie to wygląda, a te niedopowiedziane bagna i lasy zupełnie nie psują efektu. Zrobiłam 2 overy żeby lepiej to wszystko opisać:

 

Twoja ostatnia praca przyciąga wzrok, natomiast chciałabym zwrócić twoją uwagę na parę rzeczy:

nie wiadomo, co jest głównym punktem pracy, budynek czy poroże jelenia? Poroże skupia najwięcej uwagi, ponieważ jest to najbardziej kontrastowy punkt pracy, ale sama uważam, że praca więcej zyskuje, gdy to budynek dominuje. Przyciemniłam trochę niebo i dodałam światło w górnej części obiektu, sugerując, że źródłem światła jest wstające słońce w mglisty poranek. Zmienia to odrobinę klimat pracy, ale budynek zyskał na znaczeniu; nawet rogi, na które również padają już pierwsze promienie, przyciągają wzrok na całą przyciemnioną sylwetę jelenia, który znów kieruje uwagę na tajemnicze zabudowanie.

Powiększyłam czarne bloki zwężające pracę.. każdy element powinien mieć jakąś funkcję, a cieńsze bloki nie miały dla mnie większego znaczenia i wyrzucenie ich nie zrobiło różnicy. Pogrubiłam bloki, ponieważ chciałam optycznie zwęzić pracę i skierować wzrok na jej środek, na której to linii znajduje się głowa jelonka.

Usunęłam czarne gałęzie na pierwszym planie.. rozpraszały i nie były niezbędne dla kompozycji. No i stylistycznie odcinały się od reszty pracy. Tylko one i rogi miały twarde krawędzie.

 

over1_by_racuch-dbiyell.jpg

 

Drugi over zrobiłam jako eksperyment, może zauważysz to co ja - istnieje parę rzeczy w świecie sztuki, które automatycznie przyciągają nasz wzrok: kontrast, mocne kolory, w animacji gwałtowny ruch. A także oczy, szczególnie, jeśli należą do ładnej osoby (; a w twojej pracy, choć genialnie zasnaczyłeś je światłem, to warsztatowo zostały potraktowane bardzo, hm, topornie. Dlatego rozmazałam na chama całą pracę i wyciągnęłam detalem tylko ten jeden element. Wiem, że być może praca straciła trochę ze swojej opowieści, więc nie wiem czy ostatecznie zyskała na tym czy nie.. ale chyba warto zastanowić się nad takim wykończaniem.

 

over2_by_racuch-dbiyekh.jpg

 

mam nadzieję, że jakoś pomogłam, ale jeśli uważasz, że to wszystko BS, złam wszystkie te zasady i szukaj własnej drogi. Dobrze ci idzie (:

Dziękuje za tak szczegółowy komentarz, nie pamiętam żebym kiedykolwiek otrzymał tak rozbudowaną korektę. Co do pracy z jeleniem masz w wielu punktach rację, w szczególności z porożem, bardzo podoba mi się twoja wersja. Prawda jest taka że zwierzę zostało wprowadzone w późnej fazie malowania i długo błądziłem aby nie niszczył reszty pracy. Co do gałązek to był to zabieg kończący, brakowało mi pierwszego planu który nadałby większej głębi całej pracy dlatego właśnie tak odstają od reszty. Prawdopodobnie gdybym dał sobie jeszcze godzinę to nie byłoby ich wcale lub namalowałbym jakiś substytut. Nie jestem do końca pewien odcieniu nieba które wybrałaś ale oświetlenie budynku było we wcześniejszej wersji bliźniacze do twojej propozycji, sam nie jestem pewien dlaczego z niego zrezygnowałem.

 

Co do drugiej pracy to znów się zgodzę, osadzenie oczu na postaci i późniejsze ich wykończenie to moja pięta achillesowa, chyba będę musiał się cofnąć i to postudiować. Bardzo mi się podoba dodany blik na gałce, kompletnie mi umknęło że można by je tak oświetlić. Głównym problemem przy malowaniu tej pracy był brak określonego kierunku i zmienianie koncepcji w późnej fazie twórczej. Z początku miało być to zwykłe studium portretu ale po wstępnym szkicu zdecydowałem się wzorować na oświetleniu innej twarzy w innej pozycji i perspektywie co dało z początku niepożądany efekt. Późniejsza przeróbka na coś bardziej ze świata cyberpunku była zaledwie próbą ratowania ciekawego klimatu którego nie chciałem wyrzucać do kosza. Co do twojej propozycji to samemu osobiście boję się trochę stosowania miękkiego światła i rozmywania zbytnio kolorów, swędzą mnie rączki aby zacząć w tej pracy wybierać mocniejszy kontur :) Jeszcze raz dziękuje za korektę, na codzień mam minimalną styczność z innymi artystami i twoje świeże spojrzenie pozwoli mi na obranie lepszej drogi w przyszłości.

 

Dzisiaj wrzucam jeszcze trzy prace z czego dwóch jestem średnio zadowolony a trzecia to studium. Mało czasu i chęci, to chyba od tych upałów ;)

 

Pierwsza praca to szybki szkic kolorystyczny, być może oprę się o nią przy malowaniu kolejnej.

3Urroj9.jpg

 

Nad drugą siedziałem chwilę dłużej ale sam nie jestem pewien tematu. Pozostawiam resztę do waszej oceny.

eaoiqmZ.jpg

 

Studium kilku kadrów z "Lśnienia" Stanleya Kubricka. Mam poważną obsesję związaną z tym filmem i prawdopodobnie w przyszłości jeszcze będę malował jakieś kadry.

Iw2fn13.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejka - to ja posłodzę trochę, bo rad na tym poziomie nie mam :d. Fajna teczka, różnorodna. Dwa ostatnie portrety miodzio - zwłaszcza na ostatni lecę ^^

Ale stille z Lśnienia mają super klimat!

pzdr!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hejka - to ja posłodzę trochę, bo rad na tym poziomie nie mam :d. Fajna teczka, różnorodna. Dwa ostatnie portrety miodzio - zwłaszcza na ostatni lecę ^^ Ale stille z Lśnienia mają super klimat! pzdr!
Dziękuje za miłe słowa :) Ostatnio walczę sam ze sobą, nie czuje żadnego progresu. Nadal próbuje malować nowe rzeczy ale mam wrażenie jakbym stał w miejscu. Wrzucam trochę studiów i obrazów malowanych z głowy, większość przebranych bo mało rzeczy się nadawało do teczki.tIg0Zgb.jpgSPpTlTL.jpg4kQVaKD.jpgPVA7xLS.jpgUV4LqWG.jpgkdbUtMO.jpgIJW1FPg.jpgEO2gVzz.jpgoMyygEo.jpgiT3PS74.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy