Jump to content

Podłoga nie za piękna (co zrobić żeby była piękna)


Recommended Posts

Cześć,

używam v-raya.

https://drive.google.com/open?id=0B_Oly3HS2WfeTm1Tc2p4YVVpeUE

Podłoga niestety w części po lewej (sztuczne oświetlenie) nie pokazuje żadnego odbijania. Vraymtl ma mapę reflect i 0,75, bumpmap na 5. W tym przypadku jest ona wymodelowana, ale generuje to brdzo długie czasu renderu, a nie przynosi lepszych efektów więc podłoga ze względu na nietypowy układ zostanie wyrenderowana jako diffuse i nałożona jako mapa na płaszczyznę. Bardzo mi się podoba podłoga tu:

http://www.nvusdesigns.com/interior/old-town-interior-by-freakaz-3d/attachment/interior-in-old-town-3d-03/

i takie efekt chciałabym osiągnąć. Może jakieś rady?

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Raczej model nie wpłynie na czas renderu (ew. jeżeli masz mało pamięci można podłogę wysłać do proxy).Dodaj jakieś światło zew .Dodatkow czy światła które śa w sceni mają włacza affect specular i reflection. Jeżeli używasz vraya 3.0 lub wyższego spróbuj wyłączyć probabilstic lights , albo daj im wyższe parametry(proba light strasznie upraszczają iesy).

Link to post
Share on other sites

w samym materiale podłogi podbij parametr fresnel IOR ja daje z przedziału 3-5 co prawda dla drewna jest

3,2 do reflection dałbym mapke typu falloff z podpiętą teksturą pod oba sloty w mix curve mapki fallof lekko zgiąć krzywą natomiast co do parametrów to dałbym hglossiness -0,7 a rglossiness -0,73

Edited by skalpel3d
Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Podepnę się do tematu. Mam banalny lecz nie do przeskoczenia problem.

Ogladając wszystkie tutoriale stworzenie podstawowej textury paneli jest banalnie proste. Jednak ja nie wiem dlaczego u mnie tak banalnie nie jest.

Problem polega na tym że po nałożeniu bitmapy paneli w rozdzielczosci: 1500 x 994 Textura nie nakłada się na obiekt jako jedna, tylko tworzy jako powtarzająca. Nie zmieniałem żadnych ustawień. Żeby uzyskać efekt paneli a nie mozaiki muszę kombinować z "sizem" i prymitywnie celować. Nie wiem jednak czy takie celowanie również zda egzamin gdy chce nałożyc mape do odbić i do bumpa.

Dlaczego tak się dzieje? NA filmach uzytkowanik nakładający texture na plane lub boxa ma ją dopasowaną do wielkości i zmieniając ustawienia może tworzyć mozaike, lustrzane odbicia itp.

 

Max jest czysty, myślałem że coś skopałem i przeinstalowałem dzisiaj wszystko, włącznie z V-rayem.

 

qltcig2gmyts.jpg

 

A tak wygląda textura:

 

ty60tw0d6rpz.jpg

 

Probowałem szukać informacji w googlach i na forum lecz nie znalazłem podobnego tematu.

Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy