Jump to content
makak

Cinema 4D R17

Recommended Posts

Firma MAXON zapowiedziała wprowadzenie we wrześniu 2015 roku kolejnej wersji programu CINEMA 4D R17. Nowa wersja oferuje szeroką gamę innowacyjnych funkcji i ulepszeń, które sprawiają że praca jest wydajniejsza i jeszcze bardziej elastyczna. Poniżej nowości, na które warto zwrócić uwagę:

  • Całkowicie nowa funkcja - Take system – pozwalająca na tworzenie wielu wersji/wariantów tej samej sceny, która daleko wykracza poza tradycyjne warstwy
  • Połączenie z oprogramowaniem Side Effects silnikiem firmy Houdini
  • Integracja z Trimble SketchUp, pozwalająca na szybki import gotowych obiektów 3D
  • Całkowicie przebudowane narzędzie do tworzenia splainów
  • Nowe funkcje w Motion Tracking
  • Nowe metody wybierania kolorów i zarządzanie paletami barw
  • Rozbudowane funkcje rzeźbienia (Sclupting)
  • Nowe biblioteki obiektów
  • Variation Shader (doskonały do roślinności i nie tylko)
  • Usprawnienia w renderingu
  • i wiele innych

 

 

http://www.maxon.net/products/new-in-cinema-4d-r17/overview.html

Edited by makak

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kiepsko. Przyznam, że odpuszczam tą wersję. Mam nadzieję, że R18 znacznie lepiej się pokaże.

 

Edit: albo i nie, bo koszt updatu z 2 wersji to w przypadku prime - 2 tys. A MSA wychodzi 1,4 tys. Ech...

Edited by makak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe. No to tez jest słabe.

 

Ja odnoszę wrażenie, że Cinema od dwóch wersji stoi w miejscu. Jedynie pluginy w tym czasie wyszły bardzo fajne: X-particles, Arnold.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogłoby być lepiej. Nawet nie mogło, powinno. Najgorsze jest to, że Maxon nie pokazuje żadnej road mapy, czego można się spodziewać, na co czekać.

 

Edit: Pooglądałem video dot. Take systemu i muszę przyznać, że fajna sprawa. Chyba jedyna mocno wartościowa w tym wydaniu. Przyda mi się przy robieniu instrukcji.

Edited by makak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie dużo przydatnych ulepszeń w tworzeniu i edycji splineów. Niektóre rozwiązania żywcem przeniesone z programów wektorowych typu Illustrator. Wreszcie, bo do tej pory to kulało. A z tym Take Systemem to nie załapałem o co chodzi - takie skrzyżowanie Stage z Render Queue i Multipassem? Byłoby łatwiej, gdyby mówił po angielsku:

Share this post


Link to post
Share on other sites

TS umożliwia Ci robienie róźnych opcji w jednym pliku, nie zwiększając wagi samego pliku. Np, chcesz mieć model z trzema różnymi grafikami. To na każdą grafikę robisz nowy take, w którym zmieniasz co chcesz. Przydatne, bo pozwala wygodnie zapanować na plikiem.

 

Tutaj film od Aixsponza

 

 

W sumie to nie mogę się doczekać na TS (może w końcu dziś płyta dojedzie do mnie). Bo właśnie robię serię stolików i każdy z nich ma różne opcje textur, jest z półką albo bez i do tego Take System będzie jak znalazł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, jezeli ten Take System dziala jak Take`i w Motionbuilderze to byc moze Cinema bedzie pierwszym softem innym niz MB, ktory bedzie mial to niewiarygodnie przydatne w animacji narzedzie:)

 

Jezeli to po prostu cos w rodzaju Render Layers to tez dobrze dla uzytkownikow;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hm, jezeli ten Take System dziala jak Take`i w Motionbuilderze to byc moze Cinema bedzie pierwszym softem innym niz MB, ktory bedzie mial to niewiarygodnie przydatne w animacji narzedzie:)

 

Jezeli to po prostu cos w rodzaju Render Layers to tez dobrze dla uzytkownikow;)

 

Houdini ma od zawsze take'i :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hm, jezeli ten Take System dziala jak Take`i w Motionbuilderze to byc moze Cinema bedzie pierwszym softem innym niz MB, ktory bedzie mial to niewiarygodnie przydatne w animacji narzedzie:)

 

Jezeli to po prostu cos w rodzaju Render Layers to tez dobrze dla uzytkownikow;)

 

Nie jedynym - Blender ma mechanizm akcji które enkapsulują animację per obiekt (a w Blenderze możesz mieć riga w przestrzeni jednego obiektu), możesz sobie akcje przełączać na postaci np idle/walk/attack itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z animacja?

 

Ze wszystkim co tylko mozliwe. W zasadzie to daloby sie cos w tym stylu zrobic jeszcze na pare sposobow ;)

 

W zasadzie nie jestem pewien czy pomysl na takie zarzadzanie scena nie pochodzi z samego Houdiniego i np. do Motion Buildera nie byl zapozyczony z H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy