Jump to content

Recommended Posts

Witam

 

Podjąłem decyzję założyć teczkę, może dzięki temu zorientuje się w jakim tempie postępuje progres jeśli w ogóle będzie jakikolwiek.

1,5 roku temu wziąłem się za naukę Zbrusha, nie trwało to długo ale od 3 miechów wracam z nowymi siłami, na codzień jestem graficdesignerem i pracuje w grafice 2d. To co to tutaj wrzuciłem to w zasadzie prawie wszystko co dotychczas udało mi się zrobić w tym programie z wyjątkiem dwóch prac które zagineły w czeluściach mojego dysku. Zbrusha dopiero się uczę i znam go póki co niezbyt dobrze,

zależy mi jednak na solidnej krytyce, bez żadnego oszczędzania oczekuje wytykanie wad, i wszystkich błędów, w posługiwaniu się narzędziem jak i uwag do moich wypocin, za wszelką krytykę będę niezmierne wdzięczny.

Edited by RickDeckard

Share this post


Link to post
Share on other sites

W każdej z głów masz zbyt kanciaste zagłębione przejście nos-policzek. Zobacz się w lustrze, tam jest gładziej.

 

Szyje tendencyjnie za chude, nie wiem czy to może wina oświetlenia i część ginie w mroku? W ostatniej pracy jest najlepiej. Jeśli mamy tu oceniać anatomię, wstawiaj bez czarnych cieni.

 

Oczy to kulki? Bo trochę płaskie, sprawdzałeś czy wielkość się zgadza? Powinno mieć ok. 24mm średnicy. Warto wymodelować lekko wypukłą rogówkę.

Edited by Ania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stanowczo za duże oczy, sam robiłem kiedyś ten błąd. Ania dobrze pisze, oko u dorosłej osoby to zaledwie 23-24 milimetry, w twoich rzeźbach wygląda jakby miały z 50.

 

Poszukaj dobrych refek anatomicznych i... standardowo... wyrzeźb czaszkę. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie Dzieki Ania za komentarz i konstruktywną opinię, faktycznie coś z tym oczami jest nie tak, nie wiem natomiast o co chodzi z tym wymiarem 24 mm ? bo jeśli chodzi o taką średnicę to musi to mieć jakaś zależność np docałej głowy rozumiem, chodzi o proporcje ? jak to można zmierzyć ? Owszem oczy to kulki ale pewnie ich srednica jest za duża, tylko nie wiem jak ustalić ten wymiar.

 

Monio dziękuje ci również że ponownie mogłem liczyć na twoją pomoc, masz rację muszę porobić jakieś treningi z anatomią, od czego jest zacząć najlepiej jak sądzisz ? może na początek czaszka i głowa a pozniej cała sylwetka ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te 24 mm są niezależne od rozmiaru głowy (u dorosłego). Jeśli wymodelowałeś głowę w realistycznych wymiarach, zrób oko 24. Jeśli głowa jest niewymiarowa, to następnym razem tak zrób ;)

Ludzie z dużą głową mają proporcjonalnie małe oczka, a ludzie z małą głową mają duże, właśnie ponieważ wymiar jest niezależny.

https://en.wikipedia.org/wiki/Human_eye#Size

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Ania !, uświadomiłaś mi teraz jedną z istotnych rzeczy przy rzeźbieniu popiersia, nie miałem pojęcia o tym zagadnieniu nawet pod kątem wiedzy anatomicznej, postaram się kolejnym razem zwrócic na to szczególną uwagę, mam nadzieje że kolejne podejścia będą lepsze z mniejszymi błędami anatomicznymi :) Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio w wolnym czasie takie cuś wyrzeźbiłem, chciałem bardziej poćwiczyć w Zbrushu. Bede niezmiernie wdzięczny za wszelakie komentarze, W ramach nauki chciałem zajać sie teksturowaniem i renderem ale jeszcze nie wiem jak sie to robi :D Może zna ktoś dobry tutorial dla laika ?

 

attachment.php?attachmentid=99847&stc=1&d=1440435316http://max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=99847&stc=1&d=1440435316

Edited by RickDeckard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trudno komentować anatomię ufoka wziętą z fantazji, ale pierś mi się wydaje bardzo nieforemna i dłonie za małe (po co mu takie ogromne mięśnie na ramionach, jeśli dłonie są tak delikatne że nic ciężkiego nie uniosą?)

 

Czy rysując koncept do tego typu kreatury, zastanawiasz się jakie ma warunki życia, jak wygląda jego środowisko? Warto sobie coś takiego wymyślić i potem kierować się logiką, żeby postać była bardziej spójna.

Jak zdobywa pożywienie? W sklepie, poluje, długie wędrówki? To wpływa na sylwetkę, umięśnienie, żylastość...

Jest mięsożerny czy roślinożerny? Jest agresywny czy spokojny? To wpływa na kształt czaszki, szczęki, zębów...

itd.

Rogi na ramionach i na głowie, do czego one służą? Walka? Obrona? Podryw? Jeśli to ustalisz, łatwiej będzie wymyśleć jakiś ciekawy a jednocześnie logiczny kształt.

Żyje w pustyni, w dżungli? Temperatura? Wspina się? Buduje coś? Jest inteligentny? Wszystko wpływa na kształt różnych części ciała.

Teraz postać jest trochę chaotycznie poskładana.

 

Warto też się kierować anatomią istniejących zwierząt i ludzi. Jak przebiegają mięśnie i ścięgna? Np. te rogi na ramionach byłyby idealnym zaczepieniem dla jakiegoś mięśnia. A te krzywe pionowe mięśnie na piersi, co one ciągną? Mało logiczne.

Edited by Ania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

 

Dzięki Ania za konstruktywną i treściwą opinię ! Dużo mi w tym momencie uświadomiłaś, jak powinno się podchodzić do kreowania zwykłej kreautry, z pozoru zupełnie fantastycznej nie wiedziałem że wszystko musi być aż tak dokładnie oparte na analizie i referencji, ale fajnie że dowiedziałem o tym, że w taki sposób powinno kreować się tego typu postacie. Nie maiłem do tego żadnego koncept artu. Kolejnym razem spróbuje bardziej analitycznie i w przemyślany sposób podejdź do tego tematu, chyba że miedzy czasie bede robił szybkie szkice wyłącznie w celu treningu.

Edited by RickDeckard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Ostatnio wykonałem w wolnym czasie kolejny model, po przeanalizowaniu wiem juz jakie błedy zrobiłem ale nie zaszkodzi zapoznać się z komentarzami innych forumowiczów w tym temacie, oczywiście za wszelke uwagi będę niezmiernie wdzięczny attachment.php?attachmentid=100903&stc=1&d=1452760626

Edited by RickDeckard

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zalaczniku jest dosc spory screen. Powiem tak z jednego widoku g Ci powiem. Rob turntable lub kilka rzutow. Zacznij od poznania normalnej anatomii. Przednie zeby wygladaja jakby byly w jednej linii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sebazx6r dzięki za komentarz, co masz dokładnie na myśli mówiąc że zeby są w jednej lini, mógbys wyjaśnić ? spórbuje załączyć dodatkowe rzuty, a z obecnych rzeczy rzuciło co się coś w oczy ? odnoszę wrażenie że cały tors jest zrobiony zbyt mechanicznie, i chyba za duża symetria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak pisałem co by tu komentowac. Weze referencje i ustaw obok siebie. Zle robisz ze robisz potwory a jeszce nie masz podstaw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tą rzezbę nie robiłem z referencji, tylko z pamięci, mam świadomość że dobrze jest robic cwiczenia z anatomii ale robie czasami swobodniejsze podejście do tematu w celu ogarniania narzędzia bo póki co Zbrusha cały czas sie uczę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIe rób z pamięci to droga do nikąd. Jak na coś patrzysz to dobrze to pamietasz przez 45s. Potem musisz spojrzec jeszce raz. Dlatego uczymy sie podstaw proporcje anatomia. Oko sie cwiczy. Mimo wszystko zawsze trzeba patrzec na referencje chocby o podobnej tematyce. Chociazby by sie zainspirowac.

 

Zainspiruj sie chocby tym gociem tu:

attachment.php?attachmentid=163702

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sebazx6r dzięki za dobrą radę, spoko ten przykład, z wampirzym klimatem :) Kolejne modele będę popierał jakimiś konkretnymi referencjami, ostatnio robiłem również głowę a referali używałem w sumie różnych z wielu zdjęć, przykładowo w jednym jak zawieszona jest żuchwa, z innej jeszcze oczy czy tors, czy taki rodzaj pracy z referencjami też wchodzi w grę ? kiedy wzorujemy się na paru przykładach różnych postaci ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak wspomnial Seba, musisz zaczac uzywac refek, bez tego ani rusz. I moja rada jako od osoby, ktora rok stracila na potworki - skup sie na czlowieku/anatomii ;)

 

Jesli chodzi o uzywanie refek, to polecalbym wybranie konkretnego aktora(bo prosto znalezc zdjecia) i wtedy starac sie rzezbic glowe. Olej dbanie o podobizne, ale prosciej Ci bedzie ocenic proporcje patrzac na jedna twarz, a nie kilka roznych. Laczenie roznych refek, na ktorych sa pokazane emocje jest trudne jesli nie wiesz co sie dzieje pod skora przy danym wyrazie twarzy.

 

Polecalbym wyrzezbienie czaszki na dobry poczatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzucam jeszcze jedną pracę wykonaną w ramach poznawania zbrusha, zrobiłem tez pierwsze podejście do renderingu, i postprodukcja w Photoshopie. Komentarze mile widziane.

Edited by RickDeckard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio wykonałem swój pierwszy model w którym skupiłem się na anatomii z wyjątkiem głowy na która chce poświęcic osobna lekcję. Mam nadzieje że kolejne będą lepsze, prosze o konstruktywną krytykę i opinię. Pozdrawiam

Edited by RickDeckard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy