johnmcload 8 Posted September 13, 2015 Share Posted September 13, 2015 Witam, wymodelowałem komórkę model Samsung GT-S5611. Soft max 2010. Własnie zabrałem się za unwrap. Przegladalem tutki i w jednym byla opcja na uzycie "Pelta" w Unvrap UVW. Wpierw start pelt a potem relax. Caly tyl poszedl w miare gladko. Musiałem tylko wyrównać kilka nalożonych na siebie edge'ów. Jak zrobilem relax jednego z czterech pociętych boków zrobiła się masakra. Na tutku facet ustawił relax na relax by face, 100000 iterations (max), amount 1 i reszta bez zmian. Coz mam zrobic by zmapowac te nieszczesne boku obudowy? Dodam ze akurat ta czesc modelu wykonalem na kilku warstwach. W sensie: poly, poly, tsmooth 2lvl, poly. Link to post Share on other sites
johnmcload 8 Posted September 15, 2015 Author Share Posted September 15, 2015 Serio, nikt nie ma pojęcia? Link to post Share on other sites
Pawlito 538 Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 Pelt w hard surface nie zagra, on jest automatyczny a tutaj lepiej zrobić to na piechotę mapując każdy bok planarnie dlatego że model jest regularny. I tak: Pod Unwrap UVW w edge mode zdefiniuj seamy pod przyszłą uvkę, czyli zaznacz edge i Convert edge selection to seams. Widzę że seamy masz wyedytowane, w takim razie pkt.2, which is Zaznacz którykolwiek polygon wewnątrz tych wybranych krawędzi i kliknij w "expand polygon selection to seams" A następnie w grupie Projection kliknij planar map i wyrównaj do potrzebnego kierunku x, y lub z Jesli masz włączony edytor uvw, to zobaczysz że któraś ścianka telefonu zamieniła się w "patcha", "wysepkę" (jak zwał tak zwał). Ułóż ja gdzieś w przestrzeni uvw i powtórz całą procedurę dla każdej pozostałej ścianki telefonu. Tam gdzei masz przycisk kierunkowy z wytłoczona obwódką możesz bardziej precyzyjnie wyedytować seamy. Potem rozłączone wysepki można częściowo spróbować połączyć żeby tekstura była ciągła i się nie łamała wzdłuż osobnych patchy. Ah, i najważniejsze w hard surface zapomnij o peltowaniu, a juz zupełnie przy tym modelu twoim. Pozdro600 na rejonie :) Link to post Share on other sites
johnmcload 8 Posted September 16, 2015 Author Share Posted September 16, 2015 Dzieki za pomoc. mam jednak pewien problem. Jak na zdjeciu widac lewa zaokraglony bok odciety w seemach wyszedl ok. I nawet bede mogl je ladnie zweldowac. problem jest z tymi na gorze i na dole. Wg Ciebie mam to tym planearem zrobic i np recznie dopasowac? Link to post Share on other sites
johnmcload 8 Posted September 20, 2015 Author Share Posted September 20, 2015 Po 4 dniach up date. wszystko zmapowane. pojawil sie jednak kolejny problem. Chodzi o teksture lub material na klawisze. Ja sprobowalem to zrobic tak, ze wycialem mały pattern (duzy pattern byl kiepski, gdyz jak zauważycie pada światło, które nasila się i to wygląda źle) i powieliłem go. w materiałach utworzyłem w arch&design plastic matte i tam do diffuse color dodalem ta teksture. Wyszło troche (bardzo) kiepsko. Nie mam pojęcia jak zrobic taka teksture... Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now