Jump to content

obiekt 3D komorka samsung


Recommended Posts

Witam, wymodelowałem komórkę model Samsung GT-S5611. Soft max 2010. Własnie zabrałem się za unwrap. Przegladalem tutki i w jednym byla opcja na uzycie "Pelta" w Unvrap UVW. Wpierw start pelt a potem relax. Caly tyl poszedl w miare gladko. Musiałem tylko wyrównać kilka nalożonych na siebie edge'ów. Jak zrobilem relax jednego z czterech pociętych boków zrobiła się masakra. Na tutku facet ustawił relax na relax by face, 100000 iterations (max), amount 1 i reszta bez zmian. Coz mam zrobic by zmapowac te nieszczesne boku obudowy? Dodam ze akurat ta czesc modelu wykonalem na kilku warstwach. W sensie: poly, poly, tsmooth 2lvl, poly.

 

2yfzqzng4m06.jpg

 

0och0ev0lbcb.jpg

 

7b78318plv48.jpg

 

6msd4avlg0gz.jpg

 

exurwwarpzvc.jpg

 

gowwzqarmx30.jpg

 

0fse7v61hbqc.jpg

Link to post
Share on other sites

Pelt w hard surface nie zagra, on jest automatyczny a tutaj lepiej zrobić to na piechotę mapując każdy bok planarnie dlatego że model jest regularny. I tak:

 

Pod Unwrap UVW w edge mode zdefiniuj seamy pod przyszłą uvkę, czyli zaznacz edge i Convert edge selection to seams.

Widzę że seamy masz wyedytowane, w takim razie pkt.2, which is

 

Zaznacz którykolwiek polygon wewnątrz tych wybranych krawędzi i kliknij w "expand polygon selection to seams"

 

A następnie w grupie Projection kliknij planar map i wyrównaj do potrzebnego kierunku x, y lub z

 

Jesli masz włączony edytor uvw, to zobaczysz że któraś ścianka telefonu zamieniła się w "patcha", "wysepkę" (jak zwał tak zwał).

 

Ułóż ja gdzieś w przestrzeni uvw i powtórz całą procedurę dla każdej pozostałej ścianki telefonu.

 

Tam gdzei masz przycisk kierunkowy z wytłoczona obwódką możesz bardziej precyzyjnie wyedytować seamy.

 

Potem rozłączone wysepki można częściowo spróbować połączyć żeby tekstura była ciągła i się nie łamała wzdłuż osobnych patchy.

 

Ah, i najważniejsze w hard surface zapomnij o peltowaniu, a juz zupełnie przy tym modelu twoim.

 

Pozdro600 na rejonie :)

Link to post
Share on other sites

Dzieki za pomoc. mam jednak pewien problem. Jak na zdjeciu widac lewa zaokraglony bok odciety w seemach wyszedl ok. I nawet bede mogl je ladnie zweldowac. problem jest z tymi na gorze i na dole. Wg Ciebie mam to tym planearem zrobic i np recznie dopasowac?

 

cjilkqzas3d8.jpg

Link to post
Share on other sites

Po 4 dniach up date. wszystko zmapowane. pojawil sie jednak kolejny problem. Chodzi o teksture lub material na klawisze. Ja sprobowalem to zrobic tak, ze wycialem mały pattern (duzy pattern byl kiepski, gdyz jak zauważycie pada światło, które nasila się i to wygląda źle) i powieliłem go. w materiałach utworzyłem w arch&design plastic matte i tam do diffuse color dodalem ta teksture. Wyszło troche (bardzo) kiepsko. Nie mam pojęcia jak zrobic taka teksture...

 

m73e0kneo0wp.jpg

 

g9gw7l63apro.jpg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy