Jump to content
Mikołaj

FK follow IK & vice versa

Recommended Posts

Witam wszystkich!

 

Ostatnio zrigowałem sobie model w maxie. Stworzyłem controllery do IK i FK. I w sumie wszystko porusza się tak jak trzeba. Problemem jedynie jest to, że gdy poruszam IK ctrl dłoni, to FK ctrl nie podąża za nim. Używam skryptu IK/FK Switch do tego, żeby po kliknięciu, FK controllers wskoczył na miejsce IK albo na odwrót (zależnie od sytuacji). Chciałbym jednak, żeby oba controllery (FK, IK) podążały jeden za drugim na bieżąco, realtime. Czy jest taka możliwość?

 

Z góry dzięki za pomoc! :)

 

Mikołaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

No musisz zrobić constrain kości do kontrolera. Normalnie robisz constrain kontrolera do kości, np. żeby po obracaniu kontrolera obracała się kość, a tu robisz na odwrót, używasz point constrain i wtedy kontrolery będą podążać za ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko pytanie po co? Skoro i tak korzystać możesz tylko z jednego na raz, a drugi jest ukryty? Odpowiadając na pytanie, da się. Ba nawet udało mi się połączyć te 2 systemy w 1 i pracować na raz w ik i FK ale jest to kompletny mess up, nie da się na tym animować.

 

Możesz sobie podpiąć tak fk i ik jak masz głowne kości zrobione na ręce które, mają constrainy i przełączają je w zależności który system jest aktywny. To zrobi podążanie ale przy przełączaniu na inny system to i tak trzeba zakluczować daną pozycję/rotację, tak jak teraz masz zrobione na buttonie lub czymś innym, inaczej zrobi się offset na kluczach. Nie wiem w czym miało by to pomóc, chyba że po prostu chcesz i już.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy